Citat:
Vissa saker tror man bara är på skämt men då jag hört tidigare kvinnor klaga över kostnaderna de har inför en dejt och att det är helt legitimt att begära ersättning från mannen, ja då överträffar verkligenheten all sans.
Det är en kvinna som fått någon att utveckla en app som ska heta Courted och där kvinnan redan från början kan lägga in vad hon vill ha för ersättning för att gå på dejt och mannen kan betala direkt i appen så den delen är avklarad innan dejten börjat så - för att citera henne - "Lets make dejting fun again!"
Nu tror jag att detta kanske kommer bli en av årets stora floppar med färre män än på en extrem feministisk festival där män är förbjudna men man vet aldrig.
Kvalitén på män sjunker så...
https://www.youtube.com/watch?v=ck6mdPCRrxA
// CC
Det är en kvinna som fått någon att utveckla en app som ska heta Courted och där kvinnan redan från början kan lägga in vad hon vill ha för ersättning för att gå på dejt och mannen kan betala direkt i appen så den delen är avklarad innan dejten börjat så - för att citera henne - "Lets make dejting fun again!"
Nu tror jag att detta kanske kommer bli en av årets stora floppar med färre män än på en extrem feministisk festival där män är förbjudna men man vet aldrig.
Kvalitén på män sjunker så...
https://www.youtube.com/watch?v=ck6mdPCRrxA
// CC
Nej, detta är såklart inte en app som är på väg. Det är en kvinna som har lagt ut ett provokativt klipp där hon påstår att hon ska skapa en sån här app. Även om det stämmer så betyder det inte att det är en app som kommer att slå och få några användare. Dessutom är det uppenbart att målet är att provocera för att få spridning och nya följare till sin kanal. Hon förstår säkert själv att hennes app inte kommer att bli något, men genom att låtsas som att hon är seriös med den så kan hon skapa content.
Sen har vi en annan kvinna som har en annan vinkel på sin kanal. Vinkeln är att leta rätt på dumma och provokativa klipp som kvinnor har gjort och raljera över dem. Hon vill också ha följare till sin kanal. Egentligen ingen större skillnad mellan dessa två kvinnor. Målet är detsamma - maximera spridning och följare.
Inget av detta är på något sätt representativt för kvinnor i det verkliga livet.