2026-02-02, 18:50
Medlem
CC75s avatar
Vissa saker tror man bara är på skämt men då jag hört tidigare kvinnor klaga över kostnaderna de har inför en dejt och att det är helt legitimt att begära ersättning från mannen, ja då överträffar verkligenheten all sans.

Det är en kvinna som fått någon att utveckla en app som ska heta Courted och där kvinnan redan från början kan lägga in vad hon vill ha för ersättning för att gå på dejt och mannen kan betala direkt i appen så den delen är avklarad innan dejten börjat så - för att citera henne - "Lets make dejting fun again!"

Nu tror jag att detta kanske kommer bli en av årets stora floppar med färre män än på en extrem feministisk festival där män är förbjudna men man vet aldrig. Kvalitén på män sjunker så...

https://www.youtube.com/watch?v=ck6mdPCRrxA

// CC
Citera
2026-02-02, 19:01
Medlem
Chockladapas avatar
App för horor alltså? Lär bli olagligt på den svenska marknaden.
Citera
2026-02-02, 19:04
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockladapa
App för horor alltså? Lär bli olagligt på den svenska marknaden.

Jag hoppas du förstår att majoriteten av alla förhållanden bygger på principen att kvinnan tjänar på det ekonomiskt medan mannen får lugga. Win win.
Citera
2026-02-02, 19:05
Medlem
Chockladapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag hoppas du förstår att majoriteten av alla förhållanden bygger på principen att kvinnan tjänar på det ekonomiskt medan mannen får lugga. Win win.

Kanske så dina förhållanden varit, men aldrig mina. Inte ens när jag va tonåring så va mina förhållanden på den nivån.

Så det är en app för dig med andra ord? Inte för mig som kan charma damer utan pengar.
Citera
2026-02-02, 19:10
Medlem
Sugardating/horeri Mao? Uppfriskande att inte hymla om saken iaf men jag tror/hoppas att det inte slår i Sverige, känns som ett mer amerikanskt tänk ändå.
Citera
2026-02-02, 19:18
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Sugardating/horeri Mao? Uppfriskande att inte hymla om saken iaf men jag tror/hoppas att det inte slår i Sverige, känns som ett mer amerikanskt tänk ändå.

Är det verkligen sugardejting/horeri? Jag menar, vad är skillnaden att du som man betalar för allt annat på dejten, varför då inte även tjejens förberedelsekostnader?

Med ovan skrivet. Vi vet redan att kvinnor som kräver att bli bjudna är prostituerade även om de själva inte vill erkänna det förstås. Jag upplever dock att allt fler kvinnor vill dela eller köra "varannan gång", vilket jag ser som en positiv utveckling så ja, någon större framgång är jag tveksam till att denna app kommer att få.

// CC
Citera
2026-02-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Är det verkligen sugardejting/horeri? Jag menar, vad är skillnaden att du som man betalar för allt annat på dejten, varför då inte även tjejens förberedelsekostnader?

Med ovan skrivet. Vi vet redan att kvinnor som kräver att bli bjudna är prostituerade även om de själva inte vill erkänna det förstås. Jag upplever dock att allt fler kvinnor vill dela eller köra "varannan gång", vilket jag ser som en positiv utveckling så ja, någon större framgång är jag tveksam till att denna app kommer att få.

// CC

Du kan ha rätt här, jag får erkänna att mina erfarenheter av både sugardejting och horeri är snudd på icke existerande men tankarna går ju onekligen åt det hållet. Om inte annat för att det verkar rätt upplagt för att sälja sex via en sådan tjänst även.om det måhända inte är syftet från början. 😅
Citera
2026-02-02, 19:48
Medlem
Med den nya onlyfanslagen blir inte denna "olaglig" då?
Citera
2026-02-02, 19:57
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Det är en kvinna som fått någon att utveckla en app som ska heta Courted och där kvinnan redan från början kan lägga in vad hon vill ha för ersättning för att gå på dejt och mannen kan betala direkt i appen så den delen är avklarad innan dejten börjat så - för att citera henne - "Lets make dejting fun again!"

Kommer det vara samma ersättning för alla, eller kommer bruden begära deg efter hur attraktiv hon tycker snubben är?
Citera
2026-02-02, 20:08
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Heh.. min fru betalade typ hela handpenningen till vår bostadsrätt. Jag pluggade och var pank i 5 år.

Btw, får man en refund om hon var ful IRL?
Citera
2026-02-02, 20:19
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Kommer det vara samma ersättning för alla, eller kommer bruden begära deg efter hur attraktiv hon tycker snubben är?

Jag vågar nästan garantera att priset kommer att variera utifrån hennes eget intresse av mannen. En del män kommer inte behöva betala något alls. Andra... de kommer få betala för hela månadens förbrukning av skönhetsmaterial och tjänster, dvs inte bara för den enstaka kvällen.

// CC
Citera
2026-02-02, 20:26
Medlem
Människor tänker ekonomiskt i allt. Finns många grundläggande bitar i ett förhållande också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in