2026-02-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Säkerligen blir det så. En form av mental och i viss mån juridisk whitewashing. I grunden vet alla dock att det spelar ingen roll. Mannen måste betala för att få nöjet att umgås med kvinnan. Vad han betalar för och hur spelar i grunden ingen roll. Man kan kalla det vad man vill i syfte att för sitt egna "jag" förklara att man inte är en "torsk" eller en prostituerad. Alla vet att kejsaren är naken men få vill säga det rakt ut.

// CC
Så är det men för min del skulle det kännas bättre att bestämma det under dejten eller strax efter 😃. Tänker också att kvinnor skulle kanske kunna utnyttja detta om dom blir besvikna, då skulle dom kunna påstå att sexköp skett även om det inte skett. Mannen kan ligga risigt till
Citera
2026-02-03, 19:46
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Så är det men för min del skulle det kännas bättre att bestämma det under dejten eller strax efter 😃. Tänker också att kvinnor skulle kanske kunna utnyttja detta om dom blir besvikna, då skulle dom kunna påstå att sexköp skett även om det inte skett. Mannen kan ligga risigt till

Det juridiska med en sådan här app skulle kunna bli intressant att testa... det kommer att finnas bevis för att en ekonomisk transaktion har skett men om kvinnan gör en sådan anmälan erkänner hon också publikt att hon är en "riktig" prostituerad... tveksamt om så många kvinnor vill det... men det finns säkert någon mindre begåvad kvinna som inte skulle förstå det så risken finns förstås. Fråga är bara vad en domstol säger...

// CC
Citera
2026-02-06, 16:38
Medlem
Detta sätter ju exakt perspektiv för även den mest förnekande att kvinnor är horor av naturen.
Citera
2026-02-07, 02:17
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Tinder är ju redan en typ av pimping, bara att Tinder (pimpen) tar alla pengarna istället för att hororna får en andel.

Är ju pimping i grunden, de har ett urval av tjejer man sveper på. Det är såklart ”gratis” att använda appen och få matchningar, men Tinder har stramat åt den sannolikheten extremt hårt för de som inte betalar för sig. Onlinedejting har gjort det svårare för folk att hitta dejter irl så vi blir mer och mer vana att använda appar istället, så många har helt enkelt inte nåt val.

Courted verkar ju spinna vidare på detta horeri. Vettefan hur appen är upplagd, ska man swisha din dejt efteråt? Antar att pengarna går genom Courted så de kan pimpa sin andel? Ska tjejerna registrera taxikvitton och drinkkvitton då eller, för annars går det ju inte att bevisa vad mannen har betalat för.

Sjuk värld, föga förvånande att födelsetalen går ner Marknadspriset på fitta har helt klart gått spikrakt uppåt sedan internet kom, företagen kapitaliserar på snubbarnas törst. Tjejerna välkomnar deras nya marknadsvärde med öppna armar, de kan gott och väl berätta om sina icks på killar rakt ut, killarna kan ändå inte säga emot utan att då anses vara incels. En del tjejer är ok med att digitalt hora ut sig, halvnaken Instagram, Onlyfans, eller bara svepa matchningar för att få gratis middagsdejter utan intention att dejta vidare sen, så länge horeriet packeteras som att man är en ”influencer” eller bara att man lever sitt bästa liv som en fri kvinna på dessa dejtingappar

Snubbar, bara skit i dessa appar, bli bra på att ragga IRL istället, och öka ditt eget värde genom att leva livet till fullo, skaffa bra jobb, träna osv.

Tjejer, är övertygad om att en majoritet av er fortfarande inte ryckts med in i apparnas lockande värld, möjligheten till tusentals följare om man visar lite hud, gold digging på Tinder, oändligt med bekräftelse etc. Fortsätt så, det kommer att leda till det lyckligaste livet ni kan leva. Alla dessa appföretag är sjukt onda, det är du som är deras produkt…
Håller i grunden med, men att "skaffa bra jobb, träna" kommer inte ta dig någon särskild stans. Kvinnor vill inte ha relationer med män - däri ligger det verkliga problemet.
Citera
2026-02-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Håller i grunden med, men att "skaffa bra jobb, träna" kommer inte ta dig någon särskild stans. Kvinnor vill inte ha relationer med män - däri ligger det verkliga problemet.

Absolut, både färre kvinnor och män vill ha förhållanden pga appar samt att det finns fler andra tillfredsställande sätt att leva livet på numera.

Men, ALLA kvinnor har inte gett upp relationer. Finns massvis med par fortfarande.

Det är tuffare nu, men det man kan göra är att öka sannolikheten att någon av dessa kvinnor intresserar sig av en. Förut räckte det med att bara vara en random trött snubbe med lite mage som dricker öl och kollar fotboll på kvällarna. Numera har framförallt tjejerna förbättrat sig själva (andra har såklart blivit tjocka som hus också), dagens tjejer går på yoga, får yogaröv, klär sig bra, lägger tonvis med pengar på sitt utseende, är sociala och pålästa gällande vad man kan roa sig med som par.

Så nu är säger snubbarna ”va vadå, måste jag börja träna och skaffa ett schysst jobb nu eller?”

Ja för fan, GET IN THE GAME, SON.

Leds på att göra lata ursäkter, trötta snubbar som hellre vill gamea och runka än att ta tag i livet, och smällfeta tjejer som gör ALLT ANNAT utom att gå och TRÄNA för att försöka se bättre ut. Samtidigt så har både gamern och paddan för höga krav på en potentiell partner. Så vet du vad, killar som viftar bort tips om att träna och skaffa jobb kan gott och väl ta en av paddorna, medan männen som tar tag i sig själva får ta del av de schyssta kvinnorna. Fine by me, sen får resten av snubbarna på Flashback välja helt själva vilken typ av man de vill vara, men de bör inte gnälla om de väljer incel runkgamern
Citera
2026-02-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana

Så nu är säger snubbarna ”va vadå, måste jag börja träna och skaffa ett schysst jobb nu eller?”

Ja för fan, GET IN THE GAME, SON.
Skit ner dig din störda manshatare det har alltid varit kvinnor som legar efter och män som alltid har tränat på gym. På 90 talet fanns knappt tjejer på gymmen och fortfarande är det långt fler män än kvinnor som tränar. Försök inte få det att kvinnor höll i trenden och att män nu "va vadå måste jag börja träna" för kvinnor är så gott som alltid lata och ska de träna är det deras äckliga fula babianröv eller kärringpass. De flesta kärringar har ingenting på gymmen att göra annat än att visa sig i slampklädsel. Du är en störd användare
Citera
2026-02-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Skit ner dig din störda manshatare det har alltid varit kvinnor som legar efter och män som alltid har tränat på gym. På 90 talet fanns knappt tjejer på gymmen och fortfarande är det långt fler män än kvinnor som tränar. Försök inte få det att kvinnor höll i trenden och att män nu "va vadå måste jag börja träna" för kvinnor är så gott som alltid lata och ska de träna är det deras äckliga fula babianröv eller kärringpass. De flesta kärringar har ingenting på gymmen att göra annat än att visa sig i slampklädsel. Du är en störd användare

Ilska på nätforum måste vara så sjukt hett på dejtingmarknaden

Allt jag säger:

1. Det är hårdare konkurrens bland män då apparna möjliggör att kvinnor kan välja och vraka fritt på ett stort smörgåsbord av män. Jag säger inte att du behöver gilla denna fakta.

2. Du har två alternativ. Antingen så ser du till att konkurrera bland männen, eller fastna i bottenskrapet. Jag säger inte att du behöver gilla läget här heller, men har du ett alternativ 3 så får du gärna presentera det. Raljera om 90-talet ser jag inte som ett vettigt alternativt.

Det är enligt den gamla devisen:

Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.

Vi är nu under ”hard times”, vad vill du att jag ska göra, sugar coata det? Finns bara en lösning, att börja om från ”hard times create strong men”, acceptera att det är dags att öka vikterna på ditt älskade gym, andra män har redan börjat med det.
Citera
2026-02-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Hur har du gjort hittills då?
Har du sagt innan att det kostar?

Eller har du gått på dejter utan att begära betalt?
Nej, nu har man ju fått gått på vanliga dejter. Riskabelt både i att man slösar tid och pengar på skärp-män.

Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ska han betala för att du fixar dig?
Kvinnor säger att de inte fixar sig för männen, utan för sin egen skull, och för andra kvinnor.
Ja, det tar tid att fixa sig och männen uppskattar det. Jag fixar mig för män ja. Jag sminkar mig inte när jag ska till jobbet eller skolan för jag har inget jobb där mitt utseende bedöms och jobbar i en kvinnodominerad bransch.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Billigt om han är svintråkig ju!
Ja... jag vet! Men skulle man säga mer skulle de väl förvänta sig sex i ersättning haha.

Citat:
Så 200 kr tycker du är lämpligt. Är det en sann kostnad eller en "mellan tummen och pekfingret"? Sedan undrar jag om du kan motivera varför män ska betala för något som män inte efterfrågar? Menar att de allra flesta män vill se kvinnan som den hon är - både mentalt och fysiskt. Dvs dina förberedelsekostnader är något som du gör för dig själv och möjligtvis för andra kvinnor, inte för din dejt. Varför ska han då betala?

// CC
Jag skulle säga att det är männen som vill att kvinnor fixar sig, eller snarare förväntar sig det. Man kan inte komma med tovigt och flottigt hår till en dejt. Och män gillar sminkade kvinnor, bara att se vilka kvinnor som anses som mest attraktiva eller som får mest likes och uppmärksamhet av killar. Det är ingen kvinna som kommer ge mig komplimanger eller vilja ha en relation med mig för att jag fixat mig, det är män som vill det. Och det är män jag vill tilltala. Det är därför jag fixar mig.

För att duscha, raka mig, fixa hår och smink skulle jag uppskatta att det tar 1,5h. Produkter kanske 50kr. Jag tycker det är billigt arvode... Sen ska jag sitta där och prata med honom i någon timme.
Citera
2026-02-08, 21:36
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Nej, nu har man ju fått gått på vanliga dejter. Riskabelt både i att man slösar tid och pengar på skärp-män.

Ja det är väl bara att hoppas appen slår då.
Jag tror dock att ni kommer bli väldigt besvikna, för jag tror tyvärr inte det kommer vara någon högre kvalitet på dom män som går med på det spelet.
Citera
2026-02-08, 22:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna

Jag skulle säga att det är männen som vill att kvinnor fixar sig, eller snarare förväntar sig det. Man kan inte komma med tovigt och flottigt hår till en dejt. Och män gillar sminkade kvinnor, bara att se vilka kvinnor som anses som mest attraktiva eller som får mest likes och uppmärksamhet av killar. Det är ingen kvinna som kommer ge mig komplimanger eller vilja ha en relation med mig för att jag fixat mig, det är män som vill det. Och det är män jag vill tilltala. Det är därför jag fixar mig.

För att duscha, raka mig, fixa hår och smink skulle jag uppskatta att det tar 1,5h. Produkter kanske 50kr. Jag tycker det är billigt arvode... Sen ska jag sitta där och prata med honom i någon timme.

Som man som talar mycket med många olika män kan jag säga att du har fel annacondanna. De flesta män vill ha en naturlig kvinna. De flesta män vill veta hur kvinnan verkligen ser ut. Kvinnan man vaknar upp med på morgonen. De allra flesta män vill inte ha någon konstgjord kvinna som kräver 1½ timme på sig för att bli hyfsat okej.

Vi män vet att ni kvinnor inte tävlar om oss män, ni tävlar mot andra kvinnor. Dvs ni sminkar er för er själva och för att vara bättre än era medsystrar. Det är deras åsikt som är viktigare än mannens. Vi män bryr oss lika lite om ert smink som vad ni arbetar med och hur långa ni är.

Sedan, har mannen rätt att dra av sina kostnader för dejten? Rakning, parfym, fixa håret. Tiden han planerar dejten, kostnaden för dejten (såvida den inte delas). Vad gäller att sitta och prata, han pratar väl han med? Kan han dra av den kostnaden från ditt arvode? Om inte, vad gör ditt samtal högre värderat än hans? Är du inte lika intresserad av att gå på dejten som honom?

// CC
Citera
2026-02-08, 22:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Då vet man på förhand vilka som särar på benen för pengar.
Citera
2026-02-09, 13:33
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Som man som talar mycket med många olika män kan jag säga att du har fel annacondanna. De flesta män vill ha en naturlig kvinna. De flesta män vill veta hur kvinnan verkligen ser ut. Kvinnan man vaknar upp med på morgonen. De allra flesta män vill inte ha någon konstgjord kvinna som kräver 1½ timme på sig för att bli hyfsat okej.

Vi män vet att ni kvinnor inte tävlar om oss män, ni tävlar mot andra kvinnor. Dvs ni sminkar er för er själva och för att vara bättre än era medsystrar. Det är deras åsikt som är viktigare än mannens. Vi män bryr oss lika lite om ert smink som vad ni arbetar med och hur långa ni är.

Sedan, har mannen rätt att dra av sina kostnader för dejten? Rakning, parfym, fixa håret. Tiden han planerar dejten, kostnaden för dejten (såvida den inte delas). Vad gäller att sitta och prata, han pratar väl han med? Kan han dra av den kostnaden från ditt arvode? Om inte, vad gör ditt samtal högre värderat än hans? Är du inte lika intresserad av att gå på dejten som honom?

// CC

Helt rätt.
Skulle jag gå på dejt med en kvinna som började fakturera mig för att hon skulle förbättra sitt utseende 😂

Det är så många fel med det resonemanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in