Vuxet folk garvar åt honom. Och vill självklart ha honom utslängd. Han har inget där att göra. Partiet tycker säkert bra saker, men Markus gör sig till clown genom att göra tv-show av sin medverkan. Han kopierar bara hovnarrens taktik från andra sidan pölen.
Veckans tema: Hur kan jag överspela en påhittad kränkning på bästa vis och samtidigt kidnappa fullmäktige på film?
Han är det sämsta ur en meetoo-kärring uppblandat med en lycksökare, översittare och viktigpetter. Snyggt
Vet inte vilken värld du lever i, men om någon greppar tag i någon så är det ett fysiskt angrepp, och även att sätta sin hand i någons ansikte så ens glasögon åker av räknas som ett fysiskt angrepp.
Var och en av dom här händelserna är tillräckligt allvarliga för att Moderaten ska bli av med sitt uppdrag. Man tar inte till våld hur provocerad man än blir punkt.
Vet inte vilken värld du lever i, men om någon greppar tag i någon så är det ett fysiskt angrepp, och även att sätta sin hand i någons ansikte så ens glasögon åker av räknas som ett fysiskt angrepp.
Var och en av dom här händelserna är tillräckligt allvarliga för att Moderaten ska bli av med sitt uppdrag. Man tar inte till våld hur provocerad man än blir punkt.
Du tror inte man kan syssla med politik utan att kalla folk "jävla tönt, jävla idiot" etc?
Du ignorerade medvetet vad jag framlade som alternativ till politiker som agiterar. Men visst, om du inte kan tåla hårda ord så är det väl bättre att slingra med ordet som många svenska tjänstemän är experter på. Det handlar mer om att du förnekar känslornas betydelse i det politiska. Inte mitt fel att du vill ha meningslösa diskussioner om hur man ska nå konsensus via en enhetlig beredskapsplan om vad konsensus är - som liberala demokratier tyvärr vilar på.
Men för saken skull, ja, fler politiker bör tala mer klarspråk och kalla varandra för idioter. Ärlighet varar längst.
Du ignorerade medvetet vad jag framlade som alternativ till politiker som agiterar. Men visst, om du inte kan tåla hårda ord så är det väl bättre att slingra med ordet som många svenska tjänstemän är experter på. Det handlar mer om att du förnekar känslornas betydelse i det politiska. Inte mitt fel att du vill ha meningslösa diskussioner om hur man ska nå konsensus via en enhetlig beredskapsplan om vad konsensus är - som liberala demokratier tyvärr vilar på.
Men för saken skull, ja, fler politiker bör tala mer klarspråk och kalla varandra för idioter. Ärlighet varar längst.
Frågan var: KAN man syssla med politik utan att kalla folk "jävla tönt, jävla idiot" etc?
Det är en Ja/Nej fråga. Kan du svara på frågan istället för att fåna dig?
Är det slöseri med skattemedel att betala ledamöter av kommunfullmäktige för att spendera sin tid med att agitera, skapa Youtube-klipp och leka "luften är fri" i rådhuset? Samt ljuga om att de blir misshandlade för att någon nuddar dem i samband med denna lek?
Att slå av någons glasögon med flit är inte att 'nudda' vid någon, ej heller att rycka en mobiltelefon ur handen, det är stöld.
Med tanke på ovan länk så förstår jag att Allards tålamod brister, dock så begår han inte våldshandlingar mot sina politiska motståndare...det är rätt talande i sig.
Att slå av någons glasögon med flit är inte att 'nudda' vid någon,
Ingen har "slagit av någons glasögon med flit", dummer
Citat:
ej heller att rycka en mobiltelefon ur handen, det är stöld.
Nej. Stöld är olovligen ta något med uppsåt att tillägna sig det. Pajasen har uppenbarligen kvar sin telefon ditt jävla kioskmongo
Örebropartiet är så otroligt jävla patetiskt, springer runt och filmar och provocerar och bryter mot ordning och sen lipar som små barn så fort någon nuddar dem eller säger något
Då tackar jag för erkännandet att du hade fel när du påstod att vitsen med politik är att agitera.
Så svårt var det, tack för din medverkan.
Att agitera är mer än att bara kasta okvädningsord på varandra. Retoriken kan vara hätsk och antagonistisk likt förbannat om adekvat propaganda används. Det har bevisats i historien gång på gång.
Men du påstår att politiker INTE ska agitera. Okej......
Att slå av någons glasögon med flit är inte att 'nudda' vid någon, ej heller att rycka en mobiltelefon ur handen, det är stöld.
Med tanke på ovan länk så förstår jag att Allards tålamod brister, dock så begår han inte våldshandlingar mot sina politiska motståndare...det är rätt talande i sig.
HUR(!!?!?) kan man uppfatta filmen där den moderaten håller fram handen/puttar bort telefonen för att inte bli filmad som att han ”slår” av glasögonen? Det enda beviset som finns att det ens skett är att personen som filmar säger att han slog av glasögonen. Det hörs ingen smäll av det påstådda slaget, vi hör inga glasögon ramla i bordet. Dessutom har ju örebropartiet filmat från sidan (killen som moderaten försöker ta telefonen för först i klippet) men lägger inte upp klippet. Hade det varit en smäll/glasögonen ramlade av hade de SJÄLVKLART LAGT UT DET men nu hände det inte och de lurar alla jävla idioter om att moderaten tog till våld och att Markus är den gyllene riddaren som ska skydda oss alla från de farliga politikerna.
Herregud vad jag tappat hoppet om framtiden efter detta…
Tilläggas ska att jag inte har någon som helst koll på upprinnelsen till detta och bryr mig noll också förutom detta med ”det fysiska våldet” som jag hängt upp mig på.