2026-02-11, 17:59
Medlem
Att ni ens överlåter makt till sådana där nollor. Just därför bör man dra ner på politikernas antal och makt.
Citera
2026-02-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Video finns på Youtube att se för de som är klara med okvädningsord..

Jag lyssnade på hela inspelningen från Örebro fullmäktige. Ingenstans blev någon slagen. Jag har också sett YouTube klippet som bekräftade det jag antog hände (som man ej såg i regionsfullmäktige)

Killen blockerade moderaten och lekte luften är fri som en tolvåring, moderaten fösde undan personen och sen fick lite feeling och sträkte sakta ut handen samtidigt som han passerade andra killen med kameran och då nuddade av killens glasögon.

Att Marcus Allard gör en scen av det här är självklart naturligt. Han är politiker och beter sig som alla andra politiker. Men att ni sen sitter och bögrunkar till det här och hävdar misshandel är så jävla töntigt.

I övrigt gillar jag Allard och örebropartiet. Skulle lätt kunna tänka mig ge han en röst.
Citera
2026-02-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Jag lyssnade på hela inspelningen från Örebro fullmäktige. Ingenstans blev någon slagen. Jag har också sett YouTube klippet som bekräftade det jag antog hände (som man ej såg i regionsfullmäktige)

Killen blockerade moderaten och lekte luften är fri som en tolvåring, moderaten fösde undan personen och sen fick lite feeling och sträkte sakta ut handen samtidigt som han passerade andra killen med kameran och då nuddade av killens glasögon.

Att Marcus Allard gör en scen av det här är självklart naturligt. Han är politiker och beter sig som alla andra politiker. Men att ni sen sitter och bögrunkar till det här och hävdar misshandel är så jävla töntigt.

I övrigt gillar jag Allard och örebropartiet. Skulle lätt kunna tänka mig ge han en röst.
Man ska inte ”nudda av” någons glasögon om man sitter i kommunfullmäktige som förtroendevald. Däremot säger det sig själv att man ska ha hårda och heta debatter, det ligger liksom i sakens natur i ett politiskt forum.
Citera
2026-02-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
En fråga: Anser du det vara slöseri att avlöna ledamöter som inte deltar i det faktiska kommunala arbetet, utan spenderar sin tid på agitera, skapa Youtube-klipp, trycka upp kameror i ansiktet på andra politiker och anklagar dem för misshandel så fort de själva blir nuddade?
Politiker ska agitera och attrahera väljare, inte sitta på möten och bestämma att regionens hissar behöver smyckas med konst för flera hundra tusen.
Citera
2026-02-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Politiker ska agitera och attrahera väljare, inte sitta på möten och bestämma att regionens hissar behöver smyckas med konst för flera hundra tusen.
Ska de inte besluta om något då?
Citera
2026-02-11, 21:15
Medlem
Citat:
Jag försöker få dig att svara på en enkel fråga.

Då föreslår jag att du försöker både vara en Allard-runkare och samtidigt svara på en enkel fråga:

Är det slöseri med skattemedel att betala ledamöter av kommunfullmäktige för att spendera sin tid med att agitera, skapa Youtube-klipp och leka "luften är fri" i rådhuset? Samt ljuga om att de blir misshandlade för att någon nuddar dem i samband med denna lek?
Från vad jag står gör han sitt jobb och är vaken under både kommunfullmäktige och regions-styrelsens sammanträden och från vad jag kan bedöma är han väl förberedd och insatt. Han varken ringer in det eller sitter av tiden, som verkar kutym.

Jag ser inte hur hans kampanjande, som rimligtvis görs ”off the clock” skulle vara något att anmärka på.

Vad är det du torgför?

Nej, jag ser inga problem med att han uppbär ersättning från skattemedel för sitt arbete i kommunfullmäktige och regionstyrelse. Jag bajsar inte heller ner mig hur han driver trafik och skapar engagemang.

Jag håller inte med i allt han säger, men jag delar hans glödgade hat mot inkompetens och slöseri med skattemedel.
Senast redigerad av anon666 2026-02-11 kl. 21:17.
Citera
2026-02-11, 21:25
Medlem
Citat:
Berätta mer om denna "attack".

Je55ica Ek3bring knyckte en Örebropartists (Gl3n Rosva11s) telefon när han filmade när Car1na T0r0 hotade Allard i samband med debatten om de kidnappade barnen i Örebro kommun. Där socialnämnden trampat i klaveret något så in i bänken och vägrar ta sitt ansvar. Sosse-tanterna sitter båda i socialnämnden och är sannolikt personligt djupt insyltade i dessa övergrepp.

Finns på Örebropartiets FB-sida.
Citera
2026-02-11, 21:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Politiker ska agitera

Nä.
Citera
2026-02-11, 21:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Finns på Örebropartiets FB-sida.

Video? Länka.
Citera
2026-02-11, 22:01
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Har någon följt debatterna i regionfullmäktige i Region Örebro?
Det krävs ett tålamod utan dess like för att föra ett samtal med såna människor.
Nu senast var det någon som petade på hans kollega för att han stod i vägen och Allard vrålar för full hals misshandel, vilket han någon timme senare backar från då det visade sig att någon knappt hade snuddat vid ett par glasögon på hans kollega. Helt otroligt att så många väljare finner ett så stort nöje i det och avgudar honom som en ny Messias.
Citera
2026-02-11, 22:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Från vad jag står gör han sitt jobb och är vaken under både kommunfullmäktige och regions-styrelsens sammanträden och från vad jag kan bedöma är han väl förberedd och insatt. Han varken ringer in det eller sitter av tiden, som verkar kutym.

Jag ser inte hur hans kampanjande, som rimligtvis görs ”off the clock” skulle vara något att anmärka på.

Vad är det du torgför?

Nej, jag ser inga problem med att han uppbär ersättning från skattemedel för sitt arbete i kommunfullmäktige och regionstyrelse. Jag bajsar inte heller ner mig hur han driver trafik och skapar engagemang.

Jag håller inte med i allt han säger, men jag delar hans glödgade hat mot inkompetens och slöseri med skattemedel.

Du svarar inte på frågan.

Är det slöseri med skattemedel att betala ledamöter av kommunfullmäktige för att spendera sin tid med att agitera, skapa Youtube-klipp och leka "luften är fri" i rådhuset? Samt ljuga om att de blir misshandlade för att någon nuddar dem i samband med denna lek?
Citera
2026-02-11, 22:17
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Måhända är Markus frustration kommen ur något högst personligt för honom, något som blir extra framträdande när han inser begränsningarna som sätts av hur kommunpolitikens makt är reglerad av lagstyrning snarare än helt underställd folkviljan och dess representanters personliga nycker.

För mig har Örebropartiet alltid framstått som grundat i fundamentala missförstånd om kommunlagens omfattning och vikten av ansvaret att följa denna som åläggs politikerna. Gränslöst beteende i en begränsad tillvaro. För folkets väl finns en inbyggd segstruktur i systemet, så att diktaturen hålls på behörigt avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in