2026-02-11, 15:13
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbadojor
Prins Carl Philip + Sofia får visst apanage.
Runda slängar ~1.5 miljoner / år eftersom de gör officiella framträdanden för hovets räkning.

Sedan är jag ganska övertygad om att det var efter coachningen från BBB som hennes "karriär" sattes i rullning..
Jag med. Bild från hennes glansdagar https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Ql8Kwq/sofia-hellqvists-stilresa Hahaha stilresa.
Citera
2026-02-11, 15:18
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Den svenska eskorten är på inget sätt bättre än norskan, båda är lika stora horor.
Jaa och korkade prinsar som tror de är oemotståndliga. Undrar hur snacket går hemma hos prinsarna i Norge och Sverige. Stackars barn som måste leva med dessa morsor. Tänk i skolor och i övriga livet.
Citera
2026-02-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hej igen Knas!
Uppenbarligen har vi olika moraliska kompasser. Min är fullt fungerande, din och Sofias är det inte...

Jag kommer ihåg att jag reagerade på detta redan när man initialt började skriva om hennes tid i USA. Ingenstans fanns det något som helst ifrågasättande över hur hon kunde jobba i USA när man själv visste att det inte bara är att åka över till USA och jobba och att studenter enbart kan jobba på campusområdet, allt annat är svartjobb.

Fel. SÄPO kan bara fungera rådgivande och varna. Det har ingen bestämmanderätt överhuvudtaget.
Det som krävs är regeringens samtycke och sen kan Carl Philip gifta sig med bibehållen prinstitel.
Även om kungen personligen haft invändningar så är det regeringens samtycke som avgör att Carl Philip behåller prinstiteln. Utan det så hade han fortfarande kunnat gifta sig men då hade han riskerat titel och plats i tronföljden.

Hej Lost, din moraliska kompass har en stor luftbubbla varför kompassnålen pekar fel och det hade du sett om du haft en fungerande syn. Min moraliska kompass däremot är fullt fungerande och utan luftbubbla vilket jag kan se

Något nytt avseende "men det jag menar med ett plus ett är att med tanke på Sofias historik och det som framkommit av kontakten med Epstein hittills så kan man knappast bli förvånad om mer framkommer." - förutom att DN publicerat någon uppgift från december om att en väninna påstår om ytterligare ett möte med E på något kontor?
Citera
2026-02-11, 16:12
Medlem
Jag skulle vilja att Sofia berättar om hur hon försörjde sig i NY. Vi vet idag att den.s..k. utbildningen inte är CSN berättigad. Vi vet också att hon inte drev någon yogastudio utan att hon jobbade där ibland. Förmodligen dåligt betalt svartjobb i utbyte mot husrum hos den kriminelle ägaren.
Allt hon har gjort i NY kommer att komma fram och även hennes lögner. Tycker synd om hennes barn.
Citera
2026-02-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbadojor
Tycker allt detta med Epstein och Sofia är ganska underhållande.

Såg hennes uttalande på TV4 på nyheterna alldeles nyss.
Spoiler - hon gav inte direkt ett övertygande intryck..

Hade varit väldigt intressant att få lite klarhet om hur (egentligen) det gick till när Kronprinsen träffade en av Barbros stall-bruttor.
Inte en chans att en tjej från ingenstans kommer i kontakt med en dignitet från kungahuset!

#kallafakta
#uppdraggranskning

*Lite synd att ingen oberoende media når allmänheten.

Kronprins får vi hoppas han aldrig blir!
Citera
2026-02-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Regeringen och oppositionen har enats att tysta ner denna skandal eftersom flera i Hovet är involverade, Sofia, Drottningen, och även höga politiker inom S och M.

Även Chris gick ju på Epsteins tillställnngar, fast då tillsammans med sin tidigare flickvän, lingeriemodellen.
Citera
2026-02-11, 16:39
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Även Chris gick ju på Epsteins tillställnngar, fast då tillsammans med sin tidigare flickvän, lingeriemodellen.
Chris har sagt ifrån sig allt kungligt. Han försörjer sig själv.
Citera
2026-02-11, 16:58
Medlem
2026 kungar drottningar prinsessor?!?
Kung över vad? Coolt se vad riktiga kungen jesus säger sen
Citera
2026-02-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Får nog fråga Becko, som vet. Vågar inte uttala mig om eller tolka andras uttalanden.

Jag har ungefär två hjärnceller kvar p.g.a. sömnbrist. Men ska försöka lägga båda i kors och skriva ungefär vad jag tror. (Läs på egen risk, virrigt).

Om att hovet ljög eller var vilselett

Innan giftermålet = PH och utvik. Kanske en del Stureplansminnen. Fanns det några frågor om prinsessans försörjningskällor i New York och Afrika, framstod dessa nog som ganska oviktiga i Hovets ögon. Tror inte att kungen höll reda på vilka visa man behöver för att få arbeta i USA samt kriterierna för att få arbetstillstånd. Om Sofia sedan blev försörjd av någon annan än sig själv eller om hon arbetade svart kom nog inte fram till Hovet, eller mörkades. Den information de fick var väl att "hon hade pluggat, öppnat eget yoga-center (såsom det står i Wikipedia) och hjälpt barnen i Afrika". Anar att Hovet inbillade sig att 'värre än utvik och PH kan det väl inte bli' och svalde därefter ner det hela med ett glas champagne. Hovet kan ha blivit fört bakom ljuset, inte insett allt, eller självt 'friserat' sanningen baserat på litet av det första och litet av det senare. Samt förstås Sofias egen berättelse.
Och den lär väl ha varit ganska 'len.'

Nutid - Epstein tid

Här igen -- tror inte att hovet har läst igenom hela denna enorma volym av Epstein-dokument som the Department of Justice nu har publicerat. Knappast heller att SÄPO kunnat analysera och ta fram en vettig och analyserad bild (av Sofias roll) i Epstein-kaoset heller. Det finns litet information om Sofia, men det finns eventuellt mer att hämta hos andra källor. Samt mycket muntligt och självupplevt.

Håller själv på att gå igenom dessa dokument och det är en obeskrivlig massa. Namn är felstavade, man får gå tillbaka och jämför fakta, tid, rum, namn orter m.m. Förekommer även massor av dubbletter. Man kan bara ana och skrapa på ytan. På vissa ställen är läsningen magstark.

Så Hovet kan definitivt ha blivit fört bakom ljuset i båda dessa fallen (före och efter giftermålet) stoppat bomull i öronen. Klart att de inte kunde gå ut med det som kommit fram utan att 'kamma till det ordentligt'. Och i båda fallen har de förstås varit tvungna att fråga Sofia själv, som naturligtvis inte vill sota ner sig ytterligare i denna härva.

Hej Dunder, tack för att du tog dig tid och svarade utförligt på mitt inlägg trots din sömnbrist. Som jag tidigare sagt så tycker jag att man skall tro på det som sägs till dess motsatsen är bevisad men det bygger ju på att man ifrågasätter vad som sägs och kollar det. Vad som händer i Norge är ett utmärkt exempel på det. Imponerande att du sitter uppe och läser filerna, imponerande.

På vissa ställen är läsningen magstark, barn och då menar jag barn inblandade?

Uppgiften från dig om att hovet utsåg Barbro till lärare för S i vett och etikett, när utsågs Barbro till det - vet du vilket år?

Ha en trevlig kväll Dunder.
Citera
2026-02-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Hej Dunder, tack för att du tog dig tid och svarade utförligt på mitt inlägg trots din sömnbrist. Som jag tidigare sagt så tycker jag att man skall tro på det som sägs till dess motsatsen är bevisad men det bygger ju på att man ifrågasätter vad som sägs och kollar det. Vad som händer i Norge är ett utmärkt exempel på det. Imponerande att du sitter uppe och läser filerna, imponerande.

På vissa ställen är läsningen magstark, barn och då menar jag barn inblandade?

Uppgiften från dig om att hovet utsåg Barbro till lärare för S i vett och etikett, när utsågs Barbro till det - vet du vilket år?

Ha en trevlig kväll Dunder.

Sofia blev rekryterad av Barbro.Därav New York förmodligen,vilket tidigare har visat sig att Barbro gett BBB-flickor den möjligheten
Barbro blev slutet av 2013-2015 mentor till Sofia.
Den riktiga -du förstår en bordellmamma blir mentor in i hovet-kan räknas 2014-05 som Barbro blev Sofias ledsagare in i "finare"miljöer och lära sig engelska bättre.
Den här vänskapen pågår.
Frågan är om hovet gjorde efterforskningar om Barbro?
Eller om det är normalt med perversa böjelser i monarkin,så man vänder lite blad här och där!
Citera
2026-02-11, 17:49
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det kan vara relevant att ställa sig frågan; vem är prinsessan Sofia? Hon är maka till Carl Philip, en prins som inte är tronarvinge och inte heller erhåller apanage från staten.

Sedan kan man fråga sig; är det relevant att hon som hastigast har träffat Epstein på ett kontor tillsammans med en vännina för 20 år sedan, och förväntar vi oss ens att hon ska minnas det?

Jag är övertygad om att hon minns hur "generös" han var. Fortfarande ingen klarhet hur hon försörjde sig på Manhattan. Kanske en fråga för hovets pressavd att ställa till Sofia.
Citera
2026-02-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Vi har alltså tre versioner av hur många ggr Sofia träffat pedofilen och våldtäktsmannen Epstein. Sofias version, Sofias väns version och Barbros version. Det här är ingalunda över för Sofia och hovets pressavdelning behöver nog ett nytt möte med Sofia där hon berättar ALLT. Om ej kan detta sänka hela hennes familj och det priset tror ingen Sofia är beredd att betala.

(mitt kursiva och fetade)

Uttalande från Hovet:
”Uppgifter om att prinsessan ska ha tagit emot hjälp från Epstein med skådespelarutbildning eller visering till USA är felaktiga. Prinsessan har således aldrig stått i någon form av beroendeställning till honom, ej heller haft kontakt med honom sedan 20 år tillbaka.”

Nej, Epstein kan omöjligt kunnat ändra hennes visumstatus. Men den s.k. 'skådespelarutbildngen' har det stått tidigare om, då höghetens väninna berättade om att hon och högheten hade fått ett sådant erbjudande. Kan inte tänka mig att dessa två tjejer från Sverige utan någon uttalad talang (förutom utvik) skulle platsa på anfulla och svindyra American Academy of Dramatic Arts, American Musical and Dramatic Academy eller Vassar, där bara 18% av de sökande kommer in. Men det finns ju mindre och inte så prestigefulla skolor.

Epsteins kompanjon, J-L Br*n*l ägde en modellagentur som hette Mc2. Agenturen hette från början Karin Models, startad av svenska Karin Mossberg (seriös toppmodel på -60talet)

Br*n*l hade träffat Ghislane, som presentrade honom för Epstein. Han var en talangscout och pimp som sålde sina aspirerande 'modeller' och 'wanna-be-actors' till Epstein. Samtidigt var agenturen seriös (utåt åtminstone) och han förde visst bl.a. fram skådisen Sharon Stone. Kan det ha varit en sådan möjlighet högheten och kompisen lockades med? För då tycker jag faktiskt synd om dem.

Från Wikipedia:
/"J-L Br*n*l was a French model scout. He gained prominence by leading the international modelling agency Karin Models, and founded MC2 Model Management with financing by Jeffrey EpsteinThe subject of a 60 Minutes investigation in 1988, Brunel faced allegations of pimping and sexual assault spanning three decades.

Virginia Giuffre accused Br*n*l of having sexually trafficked girls for Epstein. Giuffre claimed in a 2015 affidavit that Epstein bragged to her that he had "slept with over 1,000 of Br*n*l's girls". B*n*l denied involvement in any illegal activities with Epstein./

Br*n*l greps av polis Paris och dog i sin cell av självmord, såsom Epstein.

*=u
*=e
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-11 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in