2026-02-11, 10:48
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Det finns på film att han drar sin hand på hans ansiktet / mobil, samt att han greppar tag i en annan person. Gissar att han inte blir långvarig i Moderaterna eftersom att gå till fysiskt angrepp mot meningsmotståndare aldrig kan vara okej.

Fysiskt angrepp? 😂😂😂

Du låter som "luften är fri"-snöflingan Markus. 🤣

Vuxet folk garvar åt honom. Och vill självklart ha honom utslängd. Han har inget där att göra. Partiet tycker säkert bra saker, men Markus gör sig till clown genom att göra tv-show av sin medverkan. Han kopierar bara hovnarrens taktik från andra sidan pölen.

Veckans tema: Hur kan jag överspela en påhittad kränkning på bästa vis och samtidigt kidnappa fullmäktige på film?

Han är det sämsta ur en meetoo-kärring uppblandat med en lycksökare, översittare och viktigpetter. Snyggt
Citera
2026-02-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebus
Definition vad som menas med att slösa. Han tycker snabbare bussar i den staden är slöseri bland annat. Han får faktiskt förstå att de flesta inte tycker som han och det får han istället vara ödmjuk inför. Det är vad demokrati handlar om. Jag brinner för en fråga men om majoriteten tycker annorlunda blir det inte så.

Extern revision genomförs och ja, det förekommer alltid att skattepengar försvinner på dumma saker men metodiskt är en annan sak. Du kan inte kräva att någon ska debattera dig. Så är det bara. Acceptera det eller håll inte på med politik.
Nu var det väl mer prestigeprojekt skiljt från bussar han lackar på.

Jag har följt honom av och till och oavsett partifärg eller ideologisk hållning så slösas det friskt i kommunerna och regionerna.
Du kan ju också kolla in arbetet Jens "of sweden" Nylander har gjort när han granskat kommuners fakturor. Skrämmande.
Citera
2026-02-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Skall jag tolka det som att du tycker att det är OK att inkompetenta och jäviga kommun- och regional-politiker fortsätter att missbruka dina skattepengar då?

Det är ju till sist detta det kokar ner till och MA är pissförbannad över. Slöseri med skattemedel.

Örebro verkar ju verkligen vara sjukt inkompetent styrt, en av kärringarna som satt där i bänken och som senare under dagen hotade Marcus Allard var ju fd socialnämdens ordförande och numer vice-ordförande - organisationen som håller den 8-åriga örebro-flickan från sina föräldrar trots att dom VET att hon togs ifrån sina föräldrar på felaktiga grunder.

Hade jag bott i Örebro kommun eller Örebro region så hade jag stått utanför kommunhuset med hö-grepen.

Spelar ingen roll hur inkompetenta man kan tycka de andra i Örebro är, man beter sig inte som Markus Allard gör iallafall. Det blir oseriöst, barnsligt, skrikit och pubertalt och jävligt otrevligt. Att ens nån går dit och försöker debattera med aset gör mig förvånad, då det uppenbarligen gång på gång inte går. Är det ADHDn som kokar över för honom så han måste hålla på såhär? Otroligt pinsamt.
Citera
2026-02-11, 12:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Definition vad som menas med att slösa. Han tycker snabbare bussar i den staden är slöseri bland annat. Han får faktiskt förstå att de flesta inte tycker som han och det får han istället vara ödmjuk inför. Det är vad demokrati handlar om. Jag brinner för en fråga men om majoriteten tycker annorlunda blir det inte så.

Extern revision genomförs och ja, det förekommer alltid att skattepengar försvinner på dumma saker men metodiskt är en annan sak. Du kan inte kräva att någon ska debattera dig. Så är det bara. Acceptera det eller håll inte på med politik.
Tror du på allvar att någon örebroare röstat för "snabbare bussar"? Det är något spenderkåta tjänstemän och kommunpolitiker vill ha.
Citera
2026-02-11, 12:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
oavsett partifärg eller ideologisk hållning så slösas det friskt i kommunerna och regionerna.

En fråga: Anser du det vara slöseri att avlöna ledamöter som inte deltar i det faktiska kommunala arbetet, utan spenderar sin tid på agitera, skapa Youtube-klipp, trycka upp kameror i ansiktet på andra politiker och anklagar dem för misshandel så fort de själva blir nuddade?
Citera
2026-02-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tror du på allvar att någon örebroare röstat för "snabbare bussar"? Det är något spenderkåta tjänstemän och kommunpolitiker vill ha.

Spelar ingen roll, man röstar aldrig på sakfrågor utan på representanter. Det är så det demokratiska systemet är uppbyggt. Rätta in dig i ledet för demokratins diktatur. Du får chansen vart fjärde år men är din åsikt inte den som vinner så får du leva med det.

Det varken går eller är rimligt att fråga folk om varje liten fråga.
Citera
2026-02-11, 13:17
Medlem
Allard verkar vara nära ett psykiskt sammanbrott
Citera
2026-02-11, 13:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Spelar ingen roll, man röstar aldrig på sakfrågor utan på representanter. Det är så det demokratiska systemet är uppbyggt. Rätta in dig i ledet för demokratins diktatur. Du får chansen vart fjärde år men är din åsikt inte den som vinner så får du leva med det.

Det varken går eller är rimligt att fråga folk om varje liten fråga.
Vilket gör systemet till ren skit och att vi hamnat i ett mångkulturellt träsk och att en missnöjespolitiker likt Allard kan komma fram.
Citera
2026-02-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilket gör systemet till ren skit och att vi hamnat i ett mångkulturellt träsk och att en missnöjespolitiker likt Allard kan komma fram.

Det kan du tycka, det är din rätt. Men du måste likväl likt Allard böja dig för hur systemet är uppbyggt. Eller försöka förändra det på ett handgripligt sätt. Dock lär det inte fungera då det är bra nog för de flesta och du lär inte få stöd för det från majoriteten.
Citera
2026-02-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
En fråga: Anser du det vara slöseri att avlöna ledamöter som inte deltar i det faktiska kommunala arbetet, utan spenderar sin tid på agitera, skapa Youtube-klipp, trycka upp kameror i ansiktet på andra politiker och anklagar dem för misshandel så fort de själva blir nuddade?
Så det du försöker säga utan att säga det är att du tror att hr. Allard gör dom sakerna istället för att arbeta med sitt förtroende-uppdrag?

Vuxna människor kan göra flera saker.
Citera
2026-02-11, 14:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så det du försöker säga utan att säga det är att du tror att hr. Allard gör dom sakerna istället för att arbeta med sitt förtroende-uppdrag?

Jag försöker få dig att svara på en enkel fråga.

Citat:
Vuxna människor kan göra flera saker.

Då föreslår jag att du försöker både vara en Allard-runkare och samtidigt svara på en enkel fråga:

Är det slöseri med skattemedel att betala ledamöter av kommunfullmäktige för att spendera sin tid med att agitera, skapa Youtube-klipp och leka "luften är fri" i rådhuset? Samt ljuga om att de blir misshandlade för att någon nuddar dem i samband med denna lek?
Citera
2026-02-11, 14:52
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Jag håller med Marcus Allard om väldigt mycket, men jag tycker ändå att han tappar det i hur han framför kritiken även om den i sak är korrekt.
Han måste hitta ett lugn som säg Jimmy Åkesson har för att framstå som mer seriös.

Tåget har gått för hur vi som säger ifrån bör bete oss. Låt oss nu alla samtidigt istället skälla ut varenda jävla idiot som ser till att Sverige försämras. Skit i hur det låter det är ju löjligt att prata om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in