2026-02-11, 09:16
Medlem
Jag håller med Marcus Allard om väldigt mycket, men jag tycker ändå att han tappar det i hur han framför kritiken även om den i sak är korrekt.
Han måste hitta ett lugn som säg Jimmy Åkesson har för att framstå som mer seriös.
Citera
2026-02-11, 09:18
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Han kände väl att han inte gjorde skäl för lönen.

Kan du säga någon av de övriga som gör skäl för lönen?
Citera
2026-02-11, 09:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Här har du det, han slår mot kameramannen

Från din egen politiker, tillika runkobjekt, Markus Allard:

"Det är ju inte riktigt ett slag"

Clown

Det enda videon visar är en snorunge som provocerar folk genom att stå i vägen och trycka upp kameror i ansiktet på folk men börjar lipa så fort nån ens nuddar dem. Patetiskt
Citera
2026-02-11, 09:40
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Kan den här barnungen aldrig bete sig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vr5AG5/regionfullmaktige-avbrutet-javla-fegis
Han är den mest vuxna i de flesta svenska politiska rum. Klart att folk ogillar att bli exponerade, det är han ypperligt bra på.
Citera
2026-02-11, 09:42
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Från din egen politiker, tillika runkobjekt, Markus Allard:

"Det är ju inte riktigt ett slag"

Clown

Det enda videon visar är en snorunge som provocerar folk genom att stå i vägen och trycka upp kameror i ansiktet på folk men börjar lipa så fort nån ens nuddar dem. Patetiskt

Uppmärksamhetstörstande snorungar tar över. Lycka till Sverige
Citera
2026-02-11, 09:44
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Synd bara att han framstår som ett psykosgenombrott.
I barns ögon gör han det ja. Man får till slut nog och då tappar man humöret. Han har inte gått över någon gräns dock, det är helt okej att kalla en idiot för en idiot. Det är befogat.
Citera
2026-02-11, 09:48
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Är du så jävla ointelligent och inte har koll på saker så bör du inte skriva ditt miffo. Han skänker halva sin "lön" så han har en "lön" på 34000kr ungefär.
Personen jag svarade påstod att Markus inte har någon lön alls som politiker. Häng med lite så slipper du framstå som utvecklingsstörd.
Citera
2026-02-11, 10:06
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är knappast Allard som är problemet.

Allard säger saker som folkförrädarna tycker är obekväma.

Partier som Moderaterna och Socialdemokraterna har tydligen rövknullat Örebro utan glidmedel i många, många år nu enligt folk på sociala medier.

De lägger pengar på bland annat HBTQ-grejer och säger samtidigt att det inte finns några pengar till sjukvården.

Allard har alltså rätt. De är idioter, precis som TS
Helt enig, men svenskarna förtjänar inte politiker som Allard. TS är ett paradexempel. Markus Allard är bokstavligen en på miljonen i sitt sätt att rakt (och faktiskt med en mycket hög grad av sakkunnighet) kritisera helt spektakulära missförhållanden och misskötsel i det här landet landet (i synnerhet då i Örebro och Närke). Speciellt på det unika sätt som bryter mot traditionella höger-vänster-mönster som andra på pappret "utanför etablissemanget"-partier som Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna fallit in i. Och TS väljer att kritisera honom och framställa honom som problemet, för att han använde fula ord i regionfullmäktige.
Citera
2026-02-11, 10:27
Medlem
Roligt att se han koka för att folk ignorerar honom. "Sätt upp er på listan då!" Såna där ska man bara ignorera och gå vidare med sina liv.
Citera
2026-02-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebus
Roligt att se han koka för att folk ignorerar honom. "Sätt upp er på listan då!" Såna där ska man bara ignorera och gå vidare med sina liv.
Skall jag tolka det som att du tycker att det är OK att inkompetenta och jäviga kommun- och regional-politiker fortsätter att missbruka dina skattepengar då?

Det är ju till sist detta det kokar ner till och MA är pissförbannad över. Slöseri med skattemedel.

Örebro verkar ju verkligen vara sjukt inkompetent styrt, en av kärringarna som satt där i bänken och som senare under dagen hotade Marcus Allard var ju fd socialnämdens ordförande och numer vice-ordförande - organisationen som håller den 8-åriga örebro-flickan från sina föräldrar trots att dom VET att hon togs ifrån sina föräldrar på felaktiga grunder.

Hade jag bott i Örebro kommun eller Örebro region så hade jag stått utanför kommunhuset med hö-grepen.
Citera
2026-02-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Skall jag tolka det som att du tycker att det är OK att inkompetenta och jäviga kommun- och regional-politiker fortsätter att missbruka dina skattepengar då?

Det är ju till sist detta det kokar ner till och MA är pissförbannad över. Slöseri med skattemedel.

Örebro verkar ju verkligen vara sjukt inkompetent styrt, en av kärringarna som satt där i bänken och som senare under dagen hotade Marcus Allard var ju fd socialnämdens ordförande och numer vice-ordförande - organisationen som håller den 8-åriga örebro-flickan från sina föräldrar trots att dom VET att hon togs ifrån sina föräldrar på felaktiga grunder.

Hade jag bott i Örebro kommun eller Örebro region så hade jag stått utanför kommunhuset med hö-grepen.

Definition vad som menas med att slösa. Han tycker snabbare bussar i den staden är slöseri bland annat. Han får faktiskt förstå att de flesta inte tycker som han och det får han istället vara ödmjuk inför. Det är vad demokrati handlar om. Jag brinner för en fråga men om majoriteten tycker annorlunda blir det inte så.

Extern revision genomförs och ja, det förekommer alltid att skattepengar försvinner på dumma saker men metodiskt är en annan sak. Du kan inte kräva att någon ska debattera dig. Så är det bara. Acceptera det eller håll inte på med politik.
Citera
2026-02-11, 10:44
Medlem
cute.as.ducks avatar
https://www.youtube.com/watch?v=gr527_zpypI

Om man kollar på hela videon förstår man varför Markus betedde sig som han gjorde. Otroligt att M (och S) låter sådana människor företräda deras partier när de bete sig som svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in