Citat:
Ursprungligen postat av
pyroclasm
Alkoholen gav inget utslag, det visade sig först vid blodprovet. Bara alkoholen i sig skulle inte varit ett problem, knappt ens om hon hamnat i diket (bara teoretiskt möjligt). Polisens instrument vid vägkanten är ett sållningsinstrument, det blåser gröt 0-0,19promille, rött 0,2 promille eller mer.
Nu kör ju inte jag onykter men misstänkte jag att jag hade befunnit mig på gränsen hade jag vägrat blåsa vid vägkanten. Det köper dig förmodligen lite tid.
Nu är ju, som du säger, alkoholen i sig, inte ett stort problem. I sammanhanget kanske hennes minsta.
Men om jag känner mig lite på pickalurven men förhoppningsvis under gränsvärderna, sätter mig bakom ratten och orsakar en trafikolycka, så är 0,19 tillräckligt för att slå till med domarklubban och döma för rattonykterhet. I synnerhet om jag dragit ut på tiden till testet utförs. Katja hade 0,12, även det är ju för mycket i sig om man anses vara så pass mysdrucken att man tänkt på annat än trafiksäkerhet när man framförde fordonet.
Sen tillkommer ju kokainet ovanpå det.
Hon kan posta hur många videos hon vill där hon anklagar alla andra för att vara orättvisa och ute efter henne, men rattonykterhet har hon gjort sig skyldig till ändå.