2026-02-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Alla kanske inte vet.
Det handlar inte bara om dig.

Absolut. Jag kan inte mer än hålla med.

Men om man tex kollar på:

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

Är det inte lite nöjes varning? Det måste du ju hålla med.

Det är ju få som tackar för uthängningen att nu kan det sova gott.

Hade dumpen velat haft statestik hade dom kunnat puplicera alla som inte går med på att träffas och filmas.

Kan tänka mig för varje publicerad gädda så finns det nog 10st minst som bara chattar och kan tänka mig grooma barn? Varför visas inte den här statestiken? Varför är de så fokus på att de måste träffas?

Är inte detta en kärnfråga?
Citera
2026-02-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Säg inte det - EU/GDPR som skrotar utgivningsbevis räcker, den domen kan nog komma precis närsomhelst nu.

(FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR

Hänger lite ihop att de måste göra olagliga saker när sakfrågan är så mycket större.

Dom drivs av att vara populära och dom måste ge folk det dom vill se.

Och det folk vill se är folks chattar och uthägningar. Tyvärr.

Undra just klick raten på en otroligt välskriven krönika som är väl skriven emot ett napp.

Ju mer jag tänker på det så kanske jag tycker folk är sjuka som vill ha det här mer än att vi jobbar aktivt med att ändra regler och skydda barnen.

Det är inte dumpen som är fel dom ger bara vad folk skriker om att de vill ha.
Citera
2026-02-10, 21:12
Medlem
Citat:
Säg inte det - EU/GDPR som skrotar utgivningsbevis räcker, den domen kan nog komma precis närsomhelst nu.

(FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR

Om S blir dömd och folk swishar för hon ska fortsätta borde falla under anstiftan till brott.

23 kap. 4 § Brottsbalken

Just saying, så Jimmie Åkesson borde kunna åtalas. (Dålig koll då swish går till dumpen. Men de som swishar Saras nummer direkt, som vissa gör)
Vet inte om det gäller en organisation. Så Jimmie är nog säker. Kollade han uppmanar inte dumpen att fortsätta. Han skrev bara att han tar böterna.

Om folk nu ska verkligen röra runt i grytan när det gäller lagar och regler. Så alla som skriver ”fortsätt med du gör här får du pengar etc” borde falla under anstiftan till brott.
Senast redigerad av Hateuu 2026-02-10 kl. 21:20.
Citera
2026-02-10, 21:13
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Hänger lite ihop att de måste göra olagliga saker när sakfrågan är så mycket större.

Dom drivs av att vara populära och dom måste ge folk det dom vill se.

Och det folk vill se är folks chattar och uthägningar. Tyvärr.

Undra just klick raten på en otroligt välskriven krönika som är väl skriven emot ett napp.

Ju mer jag tänker på det så kanske jag tycker folk är sjuka som vill ha det här mer än att vi jobbar aktivt med att ändra regler och skydda barnen.

Det är inte dumpen som är fel dom ger bara vad folk skriker om att de vill ha.

Från tråden jag länkade till

"Det journalistiska undantaget tar sikte på att det ska gå att publicera personuppgifter utan att tillfråga en person i vissa undantagsfall. Där har man journalistiska principer att ta hänsyn till. Brottslingar kan publiceras med namn och bild, men det görs i regel bara när det finns ett stort allmänintresse i att göra det. Som när någon begått väldigt allvarliga våldsbrott eller om någon kändis trampat i klaveret. Det kommer aldrig finnas ett allmänintresse i att publicera namnet på någon nobody som åkt dit med ett gram hasch på fickan, och därav går det inte att hänvisa till att man bedriver journalistik när man sysslar med sånt."

Dumpen kommer stendö när GDPR gäller fullt ut, och männen har rätt till ersättning enligt GDPR, från den 1a gäddan och framåt. Du är välkommen in i tråden där och dividera lite kring just ämnet med publicering, journalistik osv).
Citera
2026-02-10, 21:23
Medlem
Citat:
Från tråden jag länkade till

"Det journalistiska undantaget tar sikte på att det ska gå att publicera personuppgifter utan att tillfråga en person i vissa undantagsfall. Där har man journalistiska principer att ta hänsyn till. Brottslingar kan publiceras med namn och bild, men det görs i regel bara när det finns ett stort allmänintresse i att göra det. Som när någon begått väldigt allvarliga våldsbrott eller om någon kändis trampat i klaveret. Det kommer aldrig finnas ett allmänintresse i att publicera namnet på någon nobody som åkt dit med ett gram hasch på fickan, och därav går det inte att hänvisa till att man bedriver journalistik när man sysslar med sånt."

Dumpen kommer stendö när GDPR gäller fullt ut, och männen har rätt till ersättning enligt GDPR, från den 1a gäddan och framåt. Du är välkommen in i tråden där och dividera lite kring just ämnet med publicering, journalistik osv).

Helt enkelt för att kunna dömma medier som missbrukar vårat grundlagsskydd genom utgivningsbevis.

Utgivingsbeviset är ju där för journalister ska kunna våga och vara skyddade. Delvis genom grundlag och delvis genom en ansvarig utgivare.

Som en journalist ska du aldrig vara rädd att skriva sanningen eller bedriva journalistik. Men klart du ska följa etiska satta regler.
Senast redigerad av Hateuu 2026-02-10 kl. 21:27.
Citera
2026-02-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier

Varför är det viktigt för dig att skydda pedofiler?

Det är inte viktigt , och enligt min uppfattning, delvis felaktigt att skydda personer som begår sexuella övergrepp. Men, det är viktigt att skydda personer som begås förtal, och vilkas familj förtalas och utsätts för repressalier.
Citera
2026-02-10, 22:02
Medlem
Citat:
Lägg inte ord i min mun, jag har inte talat om underhållning.

Varför är det så viktigt för dig att skydda pedofiler?

Varför är det så viktigt för dig att skydda personer som begått/begår brottsliga gärningar?
Senast redigerad av totenhosen 2026-02-10 kl. 22:05.
Citera
2026-02-10, 22:07
Medlem
Citat:
Om du inte känner till kriterierna kan du googla och du har sagt direkta saker om Sara så det räcker redan och blir över. Hon är också ansvarig för dumpen så beskriver du det som klandervärt beskriver du Sara som klandervärd.

Det blir bara en massa hyckleri när du låtsas vara emot förtal och begår det utan skrupler själv. Då lyser det igenom att du egentligen bara försvarar pedofiler, undrar varför.

Jag är väl medveten om kriterierna, jag undrar om du är det?
Jasså de säger du då borde det ju inte vara så svårt att motivera varför det jag säger om Sara är förtal?

Noterar att du duckar frågan om Saras lögner igen, tolkar det som att du inte bryr dig om det hon säger är sant eller inte så länge dom får hållas?
Citera
2026-02-10, 22:14
Medlem
Citat:
Haha nej.
Om dina problem endast handlat om dålig journalistik hade du bara kunnat läsa något annat du gillar. Men ditt problem är att de avslöjar pedodiler.

Så varför är det så viktigt för dig att skydda pedofiler?

Undrar hur många av dumpens gäddor som häckar här.

Vad är poängen med att hänga på ett diskussionsforum om du bara har för avsikt att kalla alla som inte håller med dig för pedofiler? Vad förväntar du dig för resultat av de?
Citera
2026-02-10, 22:18
Medlem
Citat:
Nu tramsar du bara, dumpen går inte ut över annan journalistik, det är bara rena påhitt från dig. Du har ingen som helst grund för dessa fantasier.

Varför har du problem med att pedofiler hängs ut? Vad är du rädd för?

Nehe? Sara har ju påstått i var och varannan intervju dom senaste dagarna att all journalistik är hotad eftersom hon blev dömd, tramsar hon bara också?
Citera
2026-02-10, 22:21
Medlem
Citat:
De gör allt för att normalisera pedofili.
"En genomsnittsgädda är inte farlig", vilket avskyvärt snack.

Helt uppenbart att vi har flera gäddor i tråden som kämpar hårt för att normalisera detta. Det är inte svårt att se vilka de är. Läs bara inläggen här ovan.

Du har inte tänkt tanken att genom att kalla någon som i det aktuella fallet som inte ville träffa en 14 åring för pedofil så bidrar ni till att normalisera begreppet?
Citera
2026-02-10, 22:24
Medlem
Citat:
En vuxen människa kan räkna ut det med bara text, så det faller direkt. Skulle inte vara i närheten av klara en prövning av journalistik, skulle snarare tala för icke-journalistik.

Tycker det även är spännande att det enda som är på tapeten är förtal egentligen. Medan EU knackar på dörren när domen faller och ogiltigförklarar utgivningsbevis som ursäkt för kringgå GDPR - art 85 gäller då, undantag för journalistik = där faller Dumpen garanterat på alla punkter.

Vet att du pratat om detta tidigare hade du någon länk till GDPR fallet? Finns det någon tidsaspekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in