Citat:
Ursprungligen postat av
Hateuu
Hänger lite ihop att de måste göra olagliga saker när sakfrågan är så mycket större.
Dom drivs av att vara populära och dom måste ge folk det dom vill se.
Och det folk vill se är folks chattar och uthägningar. Tyvärr.
Undra just klick raten på en otroligt välskriven krönika som är väl skriven emot ett napp.
Ju mer jag tänker på det så kanske jag tycker folk är sjuka som vill ha det här mer än att vi jobbar aktivt med att ändra regler och skydda barnen.
Det är inte dumpen som är fel dom ger bara vad folk skriker om att de vill ha.
Från tråden jag länkade till
"Det journalistiska undantaget tar sikte på att det ska gå att publicera personuppgifter utan att tillfråga en person i vissa undantagsfall. Där har man journalistiska principer att ta hänsyn till. Brottslingar kan publiceras med namn och bild, men det görs i regel bara när det finns ett stort allmänintresse i att göra det. Som när någon begått väldigt allvarliga våldsbrott eller om någon kändis trampat i klaveret. Det kommer aldrig finnas ett allmänintresse i att publicera namnet på någon nobody som åkt dit med ett gram hasch på fickan, och därav går det inte att hänvisa till att man bedriver journalistik när man sysslar med sånt."
Dumpen kommer stendö när GDPR gäller fullt ut, och männen har
rätt till ersättning enligt GDPR, från den 1a gäddan och framåt. Du är välkommen in i tråden där och dividera lite kring just ämnet med publicering, journalistik osv).