2026-02-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Dumpen gör ju tvärt om. Dom publicerar oavsett och därmed blev Sara eventuellt dömd för grovt förtal.

Ja och flera av er här visar att ni inte har några som helst problem med förtal då ni förtalar Sara så hämningslöst. Det ni har problem med är att pedofiler åker fast. Varför inte vara lite ärlig?
Citera
2026-02-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Ja och flera av er här visar att ni inte har några som helst problem med förtal då ni förtalar Sara så hämningslöst. Det ni har problem med är att pedofiler åker fast. Varför inte vara lite ärlig?

Utan den förtalslagen nu som gör att S kanske blir dömd så hade du,jag, kungen osv vetat vem TV4-mannen är.

Varför är VH offentliga uthägning viktig?
Varför ska konfederationen ligga ute för allmän beskådning?

Varför anmäler man inte det och bara går vidare?

Tycker man det är rolig?
Går man igång på läsa folks sexchattar?
Tycker folk det är kul och se en kuk?
Gottar man sig att personen är uthängd och rätt åt han?

Barn är inne på dumpen och ser det här, dom kanske också går ut på internet och vill driva med gäddorna.
Senast redigerad av Hateuu 2026-02-10 kl. 19:21.
Citera
2026-02-10, 19:23
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Utan den förtalslagen nu som gör att S kanske blir dömd så hade du,jag, kungen osv vetat vem TV4-mannen är.

Tycker man det är rolig?

Barn är inne på dumpen och ser det här, dom kanske också går ut på internet och vill driva med gäddorna.
Ändå en relevant fråga. En genomsnittsgädda är inte farlig för en levande själ.

Sista dagarna har det passerat extrema pedofilbrott i nyheterna. Det är där vi har den stora problematiken (något Dumpen missar helt). Gädda som säkerligen lider av ensamhet och skriver med en 14 åring lika gärna som en 34 åring är inte det stora problemet.. lovar.
Citera
2026-02-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69

Sista dagarna har det passerat extrema pedofilbrott i nyheterna. Det är där vi har den stora problematiken (något Dumpen missar helt). Gädda som säkerligen lider av ensamhet och skriver med en 14 åring lika gärna som en 34 åring är inte det stora problemet.. lovar.

Exakt innan det vidriga pedofilen blev dömd så här det typ gått under radarn för alla.
Men nu är han dömd och det går ut vilken jävel dom haft och personligen tycker jag att tiden han fick var för kort.
Citera
2026-02-10, 19:28
Medlem
Citat:

Tycker man det är rolig?

Det är viktigt at hänga ut pedofiler av flera anledningar.

Dels ska de veta att det är riskabelt att inleda sexkontakter med barn, de ska veta att deras liv kan krossas av det. Avskräckande alltså.

Människor ska också kunna varnas när pedofiler rör sig i närheten av deras barn så att de kan skyddas.

Dumpen anmäler också alla pedofiler men svensk lag är tandlös då det inte är olagligt att sexchatta med fiktiva barn. Lagstiftningen bör alltså ändra och bli mer lik den våra grannländer har.

Varför är det viktigt för dig att skydda pedofiler?
Citera
2026-02-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69

Du talar som en pedofil. Barnen vill väl också bara ha lite kärlek enligt dig.
Äckel!
Citera
2026-02-10, 19:30
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Exakt innan det vidriga pedofilen blev dömd så här det typ gått under radarn för alla.
Men nu är han dömd och det går ut vilken jävel dom haft och personligen tycker jag att tiden han fick var för kort.
Ja, det håller jag helt med om. Grova ekobrott har längre straff. Det är dessa som måste fokuseras på, som kräver betydligt mer jobb än ragga upp en deprimerad medelåldersman på snap.

"Han kunde varit sån" , inte riktigt. Dom riktiga förövarna må vara sjuka i huvet, men inte korkade på så sätt.

Just därför är Dumpen egentligen verkningslöst, förutom på dom negativa sätten för alla inblandade.
Citera
2026-02-10, 19:32
Medlem
Citat:
Det är viktigt at hänga ut pedofiler av flera anledningar.

Dels ska de veta att det är riskabelt att inleda sexkontakter med barn, de ska veta att deras liv kan krossas av det. Avskräckande alltså.

Människor ska också kunna varnas när pedofiler rör sig i närheten av deras barn så att de kan skyddas.

Dumpen anmäler också alla pedofiler men svensk lag är tandlös då det inte är olagligt att sexchatta med fiktiva barn. Lagstiftningen bör alltså ändra och bli mer lik den våra grannländer har.

Varför är det viktigt för dig att skydda pedofiler?

Svara på denna enkla fråga.

Om det är nu så viktigt med dessa uthägningar för folk ska se.

Varför står detta i varje artikel:

” Vår förhoppning är att vi även fortsättningsvis ska kunna köra på utan att låsa sidan till prenumerationer eller störig clickbait-reklam. Vill du bidra till att hålla Dumpen rullande och sidan öppen för alla så är vi väldigt tacksamma. Swish 123 250 22 84”

Vad har det med samhällsnyttan och upplysningen att göra? Försvinner inte hela nyttan med att lägga det bakom en betalvägg?

Vet att dom skriver / pratar om det över allt hela tiden att swishen är viktig annars måste dom ”låsa sidan”

Och varför försvarar jag? Nej jag försvarar inte jag kritiserar.
Citera
2026-02-10, 19:33
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ajaj, andra sidan är inte kompatibla med kritik. Just därför ska jag ta kaffe, en cigg och lugn & ro. Så återkommer jag här och begrundar hur det spårar ur (igen).
Citera
2026-02-10, 19:34
Medlem
Citat:
Svara på denna enkla fråga.

Om det är nu så viktigt med dessa uthägningar för folk ska se.

Varför står detta i varje artikel:

” Vår förhoppning är att vi även fortsättningsvis ska kunna köra på utan att låsa sidan till prenumerationer eller störig clickbait-reklam. Vill du bidra till att hålla Dumpen rullande och sidan öppen för alla så är vi väldigt tacksamma. Swish 123 250 22 84”

Vad har det med samhällsnyttan och upplysningen att göra? Försvinner inte hela nyttan med att lägga det bakom en betalvägg?

Vet att dom skriver / pratar om det över allt hela tiden att swishen är viktig annars måste dom ”låsa sidan”

Hur gammal är du?
Förstår du verkligen inte att verksamheten behöver bidrag för att kunna fortsätta?
Pengar behövs till mat, det får du lära dig som vuxen.
Citera
2026-02-10, 19:44
Medlem
Citat:
Hur gammal är du?
Förstår du verkligen inte att verksamheten behöver bidrag för att kunna fortsätta?
Pengar behövs till mat, det får du lära dig som vuxen.

Bra då kan vi enas om hög underhållning = mer pengar?

Dumpen är en ideell organisation. Full med volontärer.

När S Swish var granskad var krogrundor, privata utgifter och p-böter som nämndes.

Just saying.
Citera
2026-02-10, 19:47
Medlem
Citat:
Bra då kan vi enas om hög underhållning = mer pengar?

Dumpen är en ideell organisation. Full med volontärer.

När S Swish var granskad var krogrundor, privata utgifter och p-böter som nämndes.

Just saying.

Lägg inte ord i min mun, jag har inte talat om underhållning.

Varför är det så viktigt för dig att skydda pedofiler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in