2026-02-06, 19:31
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Tillbaka i tråden efter en paus. Har haft många vändor och konflikter med mig själv om att sluta med SW eller inte. Och jag har valt att lägga ner den del av SW jag inte tycker är hälsosam för mig.

Vill också skriva av mig om en sjukt jobbig kund. Han är jättesöt och trevlig men han är alltid pissnervös och nojjig när vi ses fast att vi setts i över ett år och minst en gång i månaden. Han ställer ofta in med kort varsel och skriver att han är sjuk sent på eftermiddagen, 1h innan vår planerade träff. Jag är typ okej med det eftersom jag är så van med att han ställer in men börjar störa mig på det. Nu senast så hade han glömt att han hade bokat en solsemester... ehhhh? Och skriver att han inte kan ses eftersom han är i land x.

När vi väl ses brukar han alltid vara ren, trevlig och lättsam efter att vi utbytt några meningar. Sen vill han bara slicka mig vilket jag är helt ok med! Så lättsamt att bara kunna ligga där och sen gå hem och inte ens behöva titta eller röra honom. Hade han varit en kund som ville pang bom knulla hade jag aldrig accepterat så mkt avbokningar. På något sätt väger det upp för det men det känns ändå som att han slösar min tid lite för mkt.

Har liknande erfarenhet av stammis som kanske inte är nervös som din kund, men hans tamburstelhet går liksom aldrig över, så hämmad. Och detta trots att vi haft samtal och kommit bra övernes och varit kommunikativa. Som om det är en del av hans peronlighet och lite störigt, tycker jag nog det är. Är män rädda för kvinnor? har jag tänkt fler än en gång.

Ja, ibland måste jag ställa in. Fatta vad förbannad jag var på mig själv i veckan. Fanns fler än en tandläkartid att välja, men valde tisdag em. Ser i min bokning att jag hade kundmöte med stammis, typ när jag satt i väntrummet. Fick ju skriva till honom och försöka omboka till idag, fredag, men se det gick inte. Han skulle åka till fjällen.

Fatta vad förbannad jag var på mig själv som inte tittat efter dubbelbokningar. Fatta vad det störde mig. Förstås det omvända också; en är mejkad och fit for f-ck. Avbokning i sista stund. Inga vackra tankar däruppe i bollen, inte.

Ja, ja. Det är mycket att ha koll på samtidigt.
Citera
2026-02-08, 19:10
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Japp. Svenskfödda villa-mesar i en Stockholms förort.

"Villamesar". Inte riktigt så jag menade heller, men vi släpper det här, så tråden inte hänger sig.

------------------------

@Sw. Hur flyter det på för er andra? Som jag skrev tidigare var jag tvungen att avboka stammismöte i veckan som var, på grund av tandläkarbesök (nej, min tandläkare är inte min kund, men jag hans) som jag inte var uppmärksam på krockade med kundmöte. Så fick messa och ställa in. Bet jag i det sura äpplet och suuuurt var det.🍏🤦

I helgen pratat med presumtiv kund, men inget bestämt.👥

I veckan som kommer stammismöte med annan stammis än den jag avbokade. Så det flyter på.✔️

I övrigt bara slit på vanliga arbetet.

Å hej å hå!!💃💃
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-02-08 kl. 19:34.
Citera
2026-02-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann

@Sw. Hur flyter det på för er andra? Som jag skrev tidigare var jag tvungen att avboka stammismöte i veckan som var, på grund av tandläkarbesök (nej, min tandläkare är inte min kund, men jag hans) som jag inte var uppmärksam på krockade med kundmöte. Så fick messa och ställa in. Bet jag i det sura äpplet och suuuurt var det.🍏🤦

I veckan som kommer stammismöte med annan stammis än den jag avbokade. Så det flyter på.✔️

Å hej å hå!!💃💃

Jag tycker det alltid är segt så här års... Brukar börja flyta på framåt Mars/April, när vårsolen kommer fram, för det verkar hjälpa. Sol över lag tycker jag ger mer kåta kunder. 🌞😎 Men tyvärr är det ju brist på det nu ett tag famöver...😔
Citera
2026-02-09, 13:49
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:

Å hej å hå!!💃💃
Jag har bara haft en träff hitintills i år, återkommande kund. Jag brukar alltid ha sjukt mycket att göra både privat och på (vanliga) jobbet i början av året, så det brukar passa bra att min inkorg är ganska tyst under januari/februari. Men just i år har det varit ovanligt mycket förfrågningar för att vara den här tiden på året, mest skräp och folk som vill ha tjänster som jag inte erbjuder, men ändå.
Citera
2026-02-09, 19:27
Medlem
LemonFlavours avatar
Januari var det dött som fan. Lite bättre nu i februari. Men överlag är det lite svårt just nu. Dåliga tider ekonomiskt, för alla.
Citera
2026-02-10, 14:32
Moderator
BlueSwedes avatar
Skärpning nu! Håll er till ämnet!
Krypterade appar diskuteras gärna i forum för sådana!
Mod
Citera
2026-02-10, 18:33
Medlem
Citat:

Å hej å hå!!💃💃

Jag hade en bra januari (om man tänker ekonomiskt). Dels 3 stammisträffarna som jag har månadsvis (1-3 ggr/månad per stammis), en stammis jag träffar ungefär var tredje månad hörde av sig i början av månaden men även en träff med en ny i slutet av månaden som blev riktigt bra. Som grädde på moset fick jag en extra gåva av en stammis som motsvarar lite mindre av det arvode jag vanligtvis tar för 1 timmes träff.

Februari ser än så länge OK ut med. Jag har haft två träffar hittills och tre till inbokade resten av månaden inklusive en övernattning 2 nätter. Eventuellt kan det bli 1-2 träffar till tror jag, bland annat den nya jag träffade i januari vill ses igen och har ett väldigt specifikt önskemål som jag behöver ta ställning till.

100% sant ovan.
Senast redigerad av LillyRosee 2026-02-10 kl. 18:43.
Citera
2026-02-10, 18:38
Medlem
Honeybaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madkin
Jag tycker det alltid är segt så här års... Brukar börja flyta på framåt Mars/April, när vårsolen kommer fram, för det verkar hjälpa. Sol över lag tycker jag ger mer kåta kunder. 🌞😎 Men tyvärr är det ju brist på det nu ett tag famöver...😔

Jag har haft lika mkt jobb som vanligt, är fullbokad fram till mitten på mars. Det är så konstigt för jag har typ alltid mycket jobb och bra jobb inbokade. Det enda ”jag har” är att många stammisar är borta under julledigheten och någon månad här och där under sommaren, men då har jag ist luckor i kalendern för att boka in någon ny.
Citera
2026-02-10, 19:30
Medlem
FestligPersikas avatar
Av någon anledning kom jag att tänka på att vissa kunder verkligen älskar att prata om sina intressen. Det är såklart helt okej, men det är sällan jag delar intressen med kunder. Det är såklart kul att få lära sig någonting nytt, men ibland blir det bara för mycket och att de försöker pracka på mig sina intressen.

Jag har en kund som är väldigt intresserad av finans och varje gång vi ses försöker han få mig att lyssna på en finanspodd som han följer. Förra året träffade jag en kund som under hela träffen pratade om Palme-mordet. Han har nog konsumerat alla poddar och material i ämnet och hade till och med sina egna teorier om vad som verkligen hände när Palme mördades. Det blev lite tjatigt att lyssna på det en hel kväll, men jag fick ju betalt iaf! 😅

Ibland händer nog det omvända också, d.v.s. att jag tjatar hål i kunders öron om saker som jag är intresserad av, någonting jag hört i poddar jag lyssnar på, osv. Om de har tyckt att det har varit tjatigt så har de hållit god min, men jag kan tänka mig att de tycker att jag pratar på lite väl mycket ibland... 🙈

Jag vet inte riktigt vad jag ville säga med det här, bara en allmän reflektion från mig. 🍑
Citera
2026-02-10, 20:49
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Av någon anledning kom jag att tänka på att vissa kunder verkligen älskar att prata om sina intressen. Det är såklart helt okej, men det är sällan jag delar intressen med kunder. Det är såklart kul att få lära sig någonting nytt, men ibland blir det bara för mycket och att de försöker pracka på mig sina intressen.

Jag har en kund som är väldigt intresserad av finans och varje gång vi ses försöker han få mig att lyssna på en finanspodd som han följer. Förra året träffade jag en kund som under hela träffen pratade om Palme-mordet. Han har nog konsumerat alla poddar och material i ämnet och hade till och med sina egna teorier om vad som verkligen hände när Palme mördades. Det blev lite tjatigt att lyssna på det en hel kväll, men jag fick ju betalt iaf! 😅

Ibland händer nog det omvända också, d.v.s. att jag tjatar hål i kunders öron om saker som jag är intresserad av, någonting jag hört i poddar jag lyssnar på, osv. Om de har tyckt att det har varit tjatigt så har de hållit god min, men jag kan tänka mig att de tycker att jag pratar på lite väl mycket ibland... 🙈

Jag vet inte riktigt vad jag ville säga med det här, bara en allmän reflektion från mig. 🍑

Jag upplever att kunderna gärna pratar om sina arbeten och, som du skriver, det kan bli lite långrandigt, speciellt om de tar om samma sak en gång till.

Om jag pratar om mina intressen blir det mest om min träning. Chansen är större att jag får respons på det, än om jag berättar om någon bra bok jag läst.

Noll intresse.

Men om mitt vanliga arbete ( uska på äldreboende) finner många intressant, tills jag berättar om det negativa.

Jo, jag håller med dig; ibland bara går munnen på mig, ingen hejd alls.
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-02-10 kl. 21:02.
Citera
2026-02-11, 07:16
Medlem
Hej alla fina sw:s! ❤️ En fundering från landets nordligaste residensstad: finns det någon plattform som riktar sig mot den svenska marknaden som inte kräver id-verifiering av säljare?
Tex har jag på RS gjort valet att inte verifiera mig, detta då jag inte vill ha mina uppgifter på vift (ja, vet att det sägs att det ska vara säkert att fota av sitt körkort och att uppgifterna förvaras på ett säkert sätt vid verifiering osv osv, men nu har jag gjort det valet
Jag klurar nu på att lägga in annons på andra fora men det verkar som om typ alla kräver att man fotar av körkortet. Känns som sagt rätt oskönt, enligt mig.
Så hur gör ni andra providers? ❤️
Eller kanske nån annan har tips?

Ps. Ska försöka svara på era tidigare inlägg, blev lite överväldigad. Tar babysteps i min närvaro här på FB. Men är superglad att få joina denna tråd. ❤️
Senast redigerad av Sidechicka 2026-02-11 kl. 07:31.
Citera
2026-02-11, 10:34
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Jag upplever att kunderna gärna pratar om sina arbeten och, som du skriver, det kan bli lite långrandigt, speciellt om de tar om samma sak en gång till.

Om jag pratar om mina intressen blir det mest om min träning. Chansen är större att jag får respons på det, än om jag berättar om någon bra bok jag läst.

Noll intresse.

Men om mitt vanliga arbete ( uska på äldreboende) finner många intressant, tills jag berättar om det negativa.

Jo, jag håller med dig; ibland bara går munnen på mig, ingen hejd alls.

Jaaa, det är vanligt att kunder pratar om sina jobb. Jag har iofs inget emot det, men ibland så blir det ju ganska långrandigt som du säger. Det är så klart bättre än att man själv är den som måste driva en stel konversation framåt, men ibland är det väldigt tydligt hur självupptagna en del män är. Jag har en kund som jag tycker om att träffa -- enkla och roliga träffar med bra mat och aldrig strul med tider men han tycker verkligen om att hålla låda. Det är ju han som betalar för min tid så det är lugnt så klart, och jag misstänker att han är så i de flesta sammanhang. Han är den sorten äldre man som tycker om (och är van vid!) att ta plats.🤷

En del kunder har väldigt specifika intressen och det kan bli lite trist att lyssna på om man själv inte är insatt. Det är klart att jag har lärt mig mkt av kunder, men ibland blir det verkligen tjatigt och långrandigt.😴 Hellre prat om jobb och specifika intressen än skitsnack om frun och överdrivet prat om duktiga barn han har dock! 🤪

Jag har inte så många gemensamma intressen med mina kunder så vi brukar mest prata om dagsaktuella händelser. Det är ju de allra flesta intresserade av och kan prata om. Nu är jag inte alls kundsugen men skulle jag träffa kunder nu så skulle jag gissa att vi skulle prata OS.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-02-11 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in