Läste du slarvigt? Jag frågade varför du tror att ungdomars psykiska hälsa har slagit bottenrekord de senaste femton åren, om det inte beror på det här? Om du vill avfärda det som bullshit får du komma med en bättre förklaring.
Men visst, nog kan du få annat att suga på:
https://www.hhs.gov/sites/default/files/sg-youth-mental-health-social-media-summary.pdf
Det är inte som att det saknas andra undersökningar som pekar i samma riktning. Undersökningar som pekar i motsatt riktning är det ont om.
[/quote]
[quote=Saltkatt|94267447]
Citat:
Läste du slarvigt? Jag frågade varför du tror att ungdomars psykiska hälsa har slagit bottenrekord de senaste femton åren, om det inte beror på det här? Om du vill avfärda det som bullshit får du komma med en bättre förklaring.
Jag menade hela tiden i mina inlägg att det finns en skillnad mellan " psykisk (patologisk) ohälsa " Och upplevt psykologiska besvär som är en naturlig del i övergången mellan barn/vuxen
Det är varandra uteslutande diagnoser , hur väl än du vill få det till , genom att posta bl.a Karolinska sjukhusets lilla enkät som inte heller vet ett skit om det, och de kallar sig själva som ett topuniverisitet i världen.
Citat:
Det är inte som att det saknas andra undersökningar som pekar i samma riktning. Undersökningar som pekar i motsatt riktning är det ont om.
Det är bara att läsa på. Det kan knappast vara så jobbigt att ens falsifiera Karolinska lilla skitenkät med 1200 deltagare,
och inte ens komma till en slutsats
Frågan är fortfarande öppen. Den drivs av MÅNGA div. privata enablers som vill sno åt sig offentliga medel att bedriva "sjukvård" av alla dessa tvetydiga skitenkäter,
Jag förstår att du vill jättegärna vara en del av alltihop eftersom de tycks ha lyckats att tänka likadant ?
M.a.o. Du har fel. Därför att det inte finns några belägg eller vetenskapliga stöd. Det finns däremot ett väldigt stort tryck av kommersiella bolag att vi ska ta den riktningen, att ungdomar mår så mycket sämre än förr , och därför behöver vi betala dom för att behandla dem med helt onödiga medicinska rutiner