Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkatt
Det tror jag inte. Jag tror att du läste mitt inlägg lite slarvigt.
På tal om " psykiska besvär eller den den kliniska ohälsan som kräver experthjälp "
Psykiska besvär är något vi alla har då och då. Ung som gammal.
Delen av människor som behandlas som patologisk psykisk ohälsa är samma som på 80-talet. Men det finns en
Jävla massa mer unga som faller i en helt annan kategori- "Psykiskt besvär" som råkar sammanfalla med tonåringens utvecklingsstadie mellan barn/vuxen.
Men att det finns många som tycker det är onaturligt. När det enda som krävs är en psykosocial utredning , tar föräldrar i örat och läxar upp dem och säger den bittra sanningen : Många barn är bortskämda och förväntar sig minsta möjliga krav och lär sig knep att komma undan vuxenlivet så långt det är möjligt
Det är den premissen man ska anta , när man möter en tonåring som plötsligt bestämt sig för att lägga av. Inte så sällan påhejat av mammorna, som tydligen blivit ena fruktansvärda mjukisar som själva lever i en värld som inte finns längre.
En feminiserat värld som kommer så småningom att bli undandragen mysiga lilla offerkoftan de själva har blivit vana vid