2026-02-10, 11:53
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Allards förmodade autism är både en styrka och en svaghet i dessa sammanhang.
Han behöver öva mer hemmavid på vad han ska säga när han blir skitförbannad så att han inte tappar koncepterna igen bara.

Jag tror folk som hävdar han har autism underskattar hur smart han utnyttjar medie- och klicklogiken.

Att han lyckats ta ganska nystartade ÖP på kort tid till 7.9% i kommunvalet i politiskt korrekta Örebro talar emot hypotesen att han har autismspektrumtillstånd. Tvärtom vet han vad han gör.

Han har nog noll problem med att tolka sociala situationer - däremot har han mer rättvisepatos, mod och civilkurage än som är vanligt bland svenskar.
Citera
2026-02-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Men jag håller med honom om fula äppleskruttar som konstprojekt. Men varför kan inte någon normal säga rakt ut de som vi alla tänker?

Det förekommer, men du hör inte talas om det för att de blir tyst överkörde av de andra och på sin höjd kommer det någon sömnig debattartikel i någon lokaltidning som ingen läser.

Det Allard gör är tragiskt nog det enda sättet att faktiskt sätta dit skatteslösarna på riktigt.
Citera
2026-02-10, 12:06
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Jag tror folk som hävdar han har autism underskattar hur smart han utnyttjar medie- och klicklogiken.

Att han lyckats ta ganska nystartade ÖP på kort tid till 7.9% i kommunvalet i politiskt korrekta Örebro talar emot hypotesen att han har autismspektrumtillstånd. Tvärtom vet han vad han gör.

Han har nog noll problem med att tolka sociala situationer - däremot har han mer rättvisepatos, mod och civilkurage än som är vanligt bland svenskar.
Procenten kan slå i taket fortare än vad som skulle behöva ske om han inte korrigerar sina känslor och utspel vare sig diagnos eller ej.
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2026-02-10 kl. 12:08.
Citera
2026-02-10, 12:21
Avstängd
otellos avatar
Tyvärr är det tilltalande för många.
Citera
2026-02-10, 12:24
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring

Jag tror inte heller att han är korkad, bara råkar hamna i sådana här situationer och inte vet vad han sysslar med.
Naturligtvis är det till stor del strategi från honom och ÖP, en stor grej för dem är ju att "vara folkets röst" och ifrågasätta den rådande ordning i Örebro kommunhus som en del av invånarna tydligen inte är så nöjda med.

Jag säger inte "förmodad autism" för att avfärda honom. Jag tror bara att han kanske blir mer frustrerad än en "normal" hade blivit när han inte får tillfredsställande svar på sina frågor, och inte tycker att det är lika jobbigt som en "normal" att säga emot även om det finns en överhängande risk för konflikt.

Det är möjligt att jag har helt fel, och att precis allt han gör är uttänkt och medvetet, men det känns som en svår strategi att välja, och upprätthålla för en "normal".
Senast redigerad av Gaupe 2026-02-10 kl. 12:26.
Citera
2026-02-10, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Är den tilltalade en jävla fegis, idiot och fån då??

Jag lutar åt att rösta på Örebropartiet, Allard säger som det är. Ett av få partier som vill ha en fullt nödvändig återvandring av invandrade bidragsplundrare, jihadister och kriminella, verkar det som. Men deras sida har varit nere länge så inte kunnat läsa mer om deras politik.. Men gillar Allard från vad jag hört!

tydligen har en moderatpolitiker smällt till en Örebro politiker på käften??
https://x.com/Markus_Allard/status/2020804101764681811?t=UAEALiTmPRDGmJ7CwhkTrA&s=19

https://x.com/norternaer/status/2020814251296690416?t=IOpNhffV3vJgYXYZGPhIxw&s=19

Många idiotfår i denna tråd. Samma blåsta grupp runkade beta-hens till covidioter.
Allard har stake att röra om i det korrupta horhuset till kommunfullmäktige. Där parasiterande landsförrädare sitter och blir feta på att förstöra landet och pissa hårt arbetande, sönderbeskattade svenskar i ansiktet.
Citera
2026-02-10, 12:26
Medlem
gr0gs avatar
Han reagerar med starka känslor när de andra i fullmäktige sitter och ljuger och svamlar, nu senast var det Moderaten som öppet ljög och vägrade svara. Tror även det var någon form av misshandel när moderaten slog bort glasögonen från Glenn (?).

Att man pissar bort miljoner och i förlängningen miljarder är tydligen inte problemet för åttaklövern. Nej nej, det är att kritikernas språkbruk.

Jag tycker hans språkbruk är rimligt när man sätter det i sammanhang.

Heja Marcus!
Citera
2026-02-10, 12:37
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr0g
Han reagerar med starka känslor när de andra i fullmäktige sitter och ljuger och svamlar, nu senast var det Moderaten som öppet ljög och vägrade svara.

Allard beter sig i princip som jag beter mig på FB (med skillnaden att Allard egentligen inte är intresserad av svar). Vill man ha svar i fullmäktige kan man inte bete sig som om man skriver på FB, det säger sig självt.

Citat:
Tror även det var någon form av misshandel när moderaten slog bort glasögonen från Glenn (?).

Bitch, please

Han blockerade vägen för moderaten och trycker upp en kamera i nyllet på honom och börjar lipa för att någon nuddar honom lite i ansiktet.

Du kan inte mena allvar?

Citat:

Sammanhanget är demokratiskt styre. Vill du bli mer som i USA i det avseendet? Eller ska vi försöka bete oss här i Sverige? Jag vet var jag står i frågan.
Citera
2026-02-10, 12:43
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Ja, han skapar nyheter när han beter sig som en apa i ett finrum. Tveksamt om det är produktivt docck.

För oss med sunt bondförnuft och vilja att ha ett samhälle där våra skattepengar kommer till maximal gagn för det svenska folket så är det.
Tröttsamt med floskler och bluff, vi behöver raka rör och verkstad.
Han får gärna avstå finkulturellt beteende till förmån för det betydelsefulla för min del.
Citera
2026-02-10, 12:47
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasselucifer
Många idiotfår i denna tråd.
Delvis, men också trollarmeerna som gör sitt för att försöka sabba diskussioner.
Citat:
.

Heja Marcus!
100%.

(Men det var ingen smäll, utan en annan filur till politiker till var lite (till synes, jag vet inte) irriterad över att bli filmad av en Örebropolitiker, och drog till lite lätt med handen på telefonen när denne gick förbi, telefonen var tydligen nära ansiktet så att glasögonen åkte av eller på snedden vad vet jag, man ser inte det på videon. Allard såg dock inte händelsen utan hörde bara att någon slog (drog) av glasögonen på en kamrat..)

Edit: tog bort. trodde man försökt gömma bort tråden då den inte fanns på populära ämnen, men går att hitta högt upp på aktuella.
Senast redigerad av Room531 2026-02-10 kl. 12:52.
Citera
2026-02-10, 12:48
Medlem
gr0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Allard beter sig i princip som jag beter mig på FB (med skillnaden att Allard egentligen inte är intresserad av svar). Vill man ha svar i fullmäktige kan man inte bete sig som om man skriver på FB, det säger sig självt.

Bitch, please

Han blockerade vägen för moderaten och trycker upp en kamera i nyllet på honom och börjar lipa för att någon nuddar honom lite i ansiktet.

Du kan inte mena allvar?

Sammanhanget är demokratiskt styre. Vill du bli mer som i USA i det avseendet? Eller ska vi försöka bete oss här i Sverige? Jag vet var jag står i frågan.

Han får inget svar på sina frågor. De ljuger helt uppenbart. Men problemet är alltså att han använder fula ord när han bemöter lögnerna. Okej, vi tycker olika där.

Var är din lösning på problemet? Låt mig gissa; ingenting.

Du tycks försvara status quo. Jag tycker att vi åtminstone kan försöka göra det bättre.
Citera
2026-02-10, 13:15
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Han får inget svar på sina frågor.

Han har hållit på med samma stil i många år. Han är inte där för att få svar. Han är där för populistisk polemik.

Det är lätt att bli upprörd över offentligt slöseri. Men Allard har aldrig haft ansvar för någonting i sitt liv fast låtsas som att inte en krona skulle gå till spillo om han styrde. Det är rent löjeväckande att folk köper hans trams. Jag skulle inte låta den där clownen organisera min besticklåda ens en gång.

Citat:
De ljuger helt uppenbart.

Politiker ljuger??? NÄHÄ?!??!?!? *Surprised Pikachu face*

Tror du att Allard alltid talar sanning? Typ när han står och låtsas som att hans partikollega blivit misshandlad? Väx upp

Citat:
Men problemet är alltså att han använder fula ord när han bemöter lögnerna. Okej, vi tycker olika där.

Ja. Du vill polarisering som i USA, jag vill att vi förblir civiliserade.

Citat:
Var är din lösning på problemet?

Tydligare regelverk och redovisning av kostnader som inte hänför sig till kärnverksamhet, med uppföljning från ansvarig tillsynsmyndighet skulle kunna vara en bra idé. Men om du föredrar Youtube videor där du kan runka till Allard istället så finns det inte så mycket jag säga.

Citat:
Du tycks försvara status quo.

Du tycks vara en liten Allard-runkande horunge som inte är intresserad av var folk faktiskt står. Det verkar inte ha slagit dig att man kan tycka illa om BÅDE slöseri och populistclowner som Allard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in