2026-02-10, 08:55
Medlem
Det är tröttsamt att hälften av hans argument och talartid går ut på att sarkastiskt klaga på att alla hatar Markus Allard och att han är en så hemsk människa. Killen är uppenbart narcissist.

Den här härskartekniken som går ut på att vara spydig/sarkastisk, dumförklara, förlöjliga och stirra/peka på sina motståndare i ett försök att hävda sig känns inte heller som att det kommer att ge speciellt mycket. Visst är det "uppfriskande" att han säger vad han tycker (ungefär på samma sätt som att det är uppfriskande att Donald Trump kallar journalister för grisar eller Obama-paret för apor), men det skapar inte bra förutsättningar för gränsöverskridande överenskommelser och möjlighet att faktiskt påverka.

Det krävs ingen doktorsexamen i psykologi för att förstå att han alienerar Örebropartiet fullständigt genom att bete sig på det där sättet, vilket får det att verka som att han bryr sig mindre om att få igenom förändring och mer om att skapa en bild av att han är någon som "säger som det är" även om det innebär att ingen kommer att vilja jobba med honom eller det parti han representerar.

Jag antar att målet är Örebropartiet ska få i princip majoritet så att de kan diktera villkoren utan att behöva luta sig mot någon annan.
Citera
2026-02-10, 08:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Han är vaken, till skillnad mot resten av församlingen. Det är hans diagnos
Ja, så kanske det är och jag kan till stora delar hålla med honom i hans attacker mot det politiska klägget. Och visst är det bra om Markus Allard är tuff i debatten, men att svära, håna och gå an kanske inte är det smartaste? Känns lite obalanserat och visar inte respekt mot demokratiska institutioner. För mig drar det ner en smula.
Citera
2026-02-10, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
ÖP ställer upp i riksdagsvalet, men ärligt talat har jag lite svårt att tänka mig de TV-sända partiledardebatterna som kanske då kommer att låta: -Herr talman, vad fan är det här, det får vara någon jävla ordning på er i S,M SD, ni beter som några jävla fån.

Talmannen: Nu skärper vi språkbruket i riksdagen
ÖP: Käften på dig Herr Talman.
När Allard var ny i Örebro var tonen annorlunda.

Det är många många år av svikt och idioti som gjort att han till slut kallar en spade för en spade.

Jag välkomnar alla i tråden att se hela ordväxlingen på 30 minuter.

Moderaten Sebastian Selin vräker ur sig lögner (som vanligt). Han säger att Örebropartiet ska sänka läkares löner, sossarna och moderaterna låter presidiet sitta och skrika samtidigt som den jävla tönten Sebastian Selin inte vågar gå upp och förklara vad han menar.

Riktig jävla idiot.

Jag flyttade från Örebro 2009 och varje gång jag är i stan är det ännu värre.

Jag prövade att köra in till en lokal näringsidkare i somras, men fick ge upp och körde till Kumla just för att det inte finns en enda parkering i centrum längre.

Allard är en frisk fläkt som kallar en spade för en spade och han är inte rädd för att läsa lusen av de korrupta asen till politiker i sossarna och moderaterna.

Jag kunde säga mycket mycket mer, men det hade varit olagligt.

Jag är så glad för att Allard igen och igen visar upp vilken jävla lekstuga Örebro kommunhus är.
Citera
2026-02-10, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, så kanske det är och jag kan till stora delar hålla med honom i hans attacker mot det politiska klägget. Och visst är det bra om Markus Allard är tuff i debatten, men att svära, håna och gå an kanske inte är det smartaste? Känns lite obalanserat och visar inte respekt mot demokratiska institutioner. För mig drar det ner en smula.
Se hela 30 minuter så ser du var det kommer ifrån
Citera
2026-02-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
De som upprörs över att Allard svär i fullmäktige borde bli än mer upprörda över att andra ljuger medborgare rakt upp i ansiktet från talarstolen. Att vägra "debattera enskilda fall" betyder enbart att man vägrar ta ansvar för det man gjort. Både s och m är totalt maktfullkomliga och skulle aldrig erkänna att man gjort fel. Hellre mörkar man fel som begåtts även om det sker på oskyldiga, felaktigt behandlade människors bekostnad.
Eller att moderaterna vräker ur sig lögner och sedan vägrar gå upp och bemöta sina egna uttalanden.

Fyfan alltså, vem hade klarat av att stå i något sådant?

Allard är imponerande som bara kallar de hånleende fånen för idioter och fån.

Vänta bara till valet i höst. Moderaterna och sossarna som ödelagt Örebro kommer ryka så att sjunger om det.
Citera
2026-02-10, 09:10
Medlem
Örebropartiet har absolut politiska ståndpunkter. Bl.a vill man inte utöka BRT utan avveckla det och mer pengar till sjukvården - mindre till fikande politiker.

Det är två sunda politiska resonemang där partiet har definitiva ståndpunkter.

Allard skulle dock definitivt tjäna på att bete sig mer moget och trycka på rätt knappar istället, för att ta sig an dessa frågor. Att svära och vifta med mobiler i kommunfullmäktige är inget annat än infantilt beteende. Möjligen har det gått så långt att han bara kan få gehör genom att bete sig på det här viset, men så länge har han väl inte arbetat som partiledare? Troligtvis sjunker han i mångas ögon när han beter sig så här.

Med det sagt, får de iallafall +1 i det kommande kommunala valet.
Citera
2026-02-10, 09:11
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Kan den här barnungen aldrig bete sig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vr5AG5/regionfullmaktige-avbrutet-javla-fegis

Nej, han är en pajas.
Han försöker vinna folket genom sina klipp där han hånar andra.
Citera
2026-02-10, 09:22
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Nej, han är en pajas.
Han försöker vinna folket genom sina klipp där han hånar andra.

Det är väl snarare ett tecken på att det gått för långt i kommunen att de inte bryr sig och så har det pågått i decennier. Nu är det här alternativet för att väcka de sovande folket inne i huset.
Citera
2026-02-10, 09:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Se hela 30 minuter så ser du var det kommer ifrån
Ja, jag ska göra det när jag får tid i kväll.
Citera
2026-02-10, 09:26
Medlem
GusFrings avatar
Något bättre rapportering här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/har-ar-braket-som-stoppade-regionfullmaktige-i-orebro-se-videon
Citera
2026-02-10, 09:34
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Det är tröttsamt att hälften av hans argument och talartid går ut på att sarkastiskt klaga på att alla hatar Markus Allard och att han är en så hemsk människa. Killen är uppenbart narcissist.

Den här härskartekniken som går ut på att vara spydig/sarkastisk, dumförklara, förlöjliga och stirra/peka på sina motståndare i ett försök att hävda sig känns inte heller som att det kommer att ge speciellt mycket. Visst är det "uppfriskande" att han säger vad han tycker (ungefär på samma sätt som att det är uppfriskande att Donald Trump kallar journalister för grisar eller Obama-paret för apor), men det skapar inte bra förutsättningar för gränsöverskridande överenskommelser och möjlighet att faktiskt påverka.

Det krävs ingen doktorsexamen i psykologi för att förstå att han alienerar Örebropartiet fullständigt genom att bete sig på det där sättet, vilket får det att verka som att han bryr sig mindre om att få igenom förändring och mer om att skapa en bild av att han är någon som "säger som det är" även om det innebär att ingen kommer att vilja jobba med honom eller det parti han representerar.

Jag antar att målet är Örebropartiet ska få i princip majoritet så att de kan diktera villkoren utan att behöva luta sig mot någon annan.

Nu har jag sedan länge tappat all tilltro till parlamentarism, men om det skall fylla nån poäng att delta så är det att agera som Allard och tvinga fram friktion, debatt och medial uppmärksamhet. Att sitta och mysa med sossar och moderater kommer inte "få igenom förändring". Det säger sig självt eftersom den mysstämningen där alla är överens förutsätter att Allard och ÖP blir lika korrupta som S och M.
Citera
2026-02-10, 09:36
Medlem
homonarcoticus616s avatar
Visst absolut så kanske ca 8% nedtonad approach men om allt var sanning så då tycker jag att det behövs mer men mindre svordomar och annat inga påhopp på person men annars så de är för mycket folk som bryr sig om vad andra kan tycka och tänka.

Har själv varit en sådan halva livet vilket har skadat mig men ändå så call shit out dude
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in