2026-02-10, 08:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Synd bara att han framstår som ett psykosgenombrott.

Majoriteten av sveriges befolkning får ett kollektivt psykosgenombrott med jämna mellanrum och ska hävda sig inbördes in absurdum. Feminism, klimat, invandring, ett otal av konflikter utomlands osv osv.
Citera
2026-02-10, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Inget som betyder att det är fel heller. Att prata politiska när det ser ut som det gör i samhället är snarare ett tecken på omänsklighet. Det Allard gör är att flytta köksbordssamtalen i landet in i rampljuset.

Att kunna diskutera köksbordssamtalen i plenum är just syftet med att vi har betalda politiker överhuvudtaget. Hur skulle det se ut om envar stod med sina högafflar i plenum och sökte hålla köksbordssamtal? Tja, en viss ledtråd får vi se i Örebro. Allard kan framföra sitt partis politiska ståndpunkter utan att det ska bli ordningsfrågor varje gång han öppnar munnen, eller hur? Problemet är att Allard inte har några politiska ståndpunkter eller några politiska förslag.
Citera
2026-02-10, 08:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Vilket psykfall. Vad är det för diagnos han har?

Han är vaken, till skillnad mot resten av församlingen. Det är hans diagnos
Citera
2026-02-10, 08:10
Medlem
ÖP ställer upp i riksdagsvalet, men ärligt talat har jag lite svårt att tänka mig de TV-sända partiledardebatterna som kanske då kommer att låta: -Herr talman, vad fan är det här, det får vara någon jävla ordning på er i S,M SD, ni beter som några jävla fån.

Talmannen: Nu skärper vi språkbruket i riksdagen
ÖP: Käften på dig Herr Talman.
Citera
2026-02-10, 08:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Att kunna diskutera köksbordssamtalen i plenum är just syftet med att vi har betalda politiker överhuvudtaget. Hur skulle det se ut om envar stod med sina högafflar i plenum och sökte hålla köksbordssamtal? Tja, en viss ledtråd får vi se i Örebro. Allard kan framföra sitt partis politiska ståndpunkter utan att det ska bli ordningsfrågor varje gång han öppnar munnen, eller hur? Problemet är att Allard inte har några politiska ståndpunkter eller några politiska förslag.

Exakt. Det är faktiskt inte konstigare än så. Tack och lov delar den överhängande majoriteten svenskar detta.
Citera
2026-02-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Han är arg, alltså måste han ha rätt?

Det är ingen garanti att den som skriker högst och har det grövsta språket också är mest övertygande. Ett primärexempel på det är Donald Trump och ett svenskt exempel är Allard. 100 % känslostyrda debattörer.

Jag vet inte hur du reagerar om någon i diskussion med dig slår näven i bordet och kallar dig för dumheter. Ändrar du din ståndpunkt då? Du vill ha fler såna debattörer, vilket skulle göra att besluten skulle bli väldigt få genom att debatterna skulle bli mycket utdragna då vad man faktiskt debatterar skulle gå förlorat i debattformen. Beslut baseras på beslutsunderlag som kommer ur fakta och tolkning av lagar, inte brösttoner i en debatt i plenum.

Klarar man av att argumentera för sin sak på ett sansat sätt utan kraftuttryck där den intellektuella övertygandeförmågan överträffar det emotionella vädjandet har man en större chans till att nå genomslag, i alla fall för min egen del. Logos, patos och ethos är grundbegreppen inom retorik. Tillämpning och lämplig kombination av dessa respektive koncept har varit hur övertygande argumentation gjorts sedan antiken.
Naivt tankesätt. Många gånger hjälper det inte att ha rätt och föra en saklig argumentation när motståndarna har en pakt/egenintressen eller helt enkelt är för lata för att bry sig.
Citera
2026-02-10, 08:19
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Undrar hur många inlägg här kommer från användare som hans politiska motståndare skapat? Har en känsla av att det finns en del såna konton. Trollfabrik, som socialdemokraterna bekant håller på med.

Man får tycka vad man vill om Markus ton och språkbruk. Men sanningen är att han är en ofiltrerad version av vad så många svenskar faktiskt tycker och känner. Så om du klagar på honom, sluta klaga på politiken. Då tycker du att det står till som det ska i politiken. I samhället. Det ska vara två sidor som man knappt kan göra skillnad på förutom att ena kallas ”höger” och den andra ”vänster” även fast ingen av dem egentligen har någon reel koppling till vad titlarna faktiskt ska betyda.

Han må låta hård, men det är exakt det som krävs. Nu jävlar får det vara bra, som kommunfullmäktiges presidium sa när han bankade sönder klubban för några månader sedan då Glenn Roswall uttryckte att han tog ett lagvidrigt beslut. Nu jävlar får det räcka med duttandet i kanten på politiken. Nu vill jag ser riktiga förändringar. Efter att ha arbetat på flera avdelningar inom en kommun blev jag verkligen less. Om ni vill veta vilket slöseri det är inom kommuner, regioner och landsting, skaffa ett administrativt arbete inom en kommun. Jag vill inte ens veta hur illa det är ställt i regeringen.
Kanonbra skrivet. I salute you!

Däremot tror jag du överskattar betydelsen av meningsmotståndarnas försök att sabla ner Allard.
Att säga att Allard är psykopat och kan inte bete sig m.m, tror jag bara gynnar ÖP.
Det är bara gamla politikstofiler och curlade skitungar som inte tycker om Allard, folk älskar han. Även min mor som är hardcore sosse tycker Allard är guld.
Citera
2026-02-10, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Han skapar åtminstone något till skillnad från övriga tröttmössor som år efter år dränerar skattkassan på skit.

Ja, han skapar nyheter när han beter sig som en apa i ett finrum. Tveksamt om det är produktivt docck.
Citera
2026-02-10, 08:25
Medlem
Pinsam video. Synd att ÖP måste bete sig som såna offer. Nu har också tydligen hela regionfullmäktige börjat bete sig som dem genom att hålla på och filma allt. Vilken fars.
Citera
2026-02-10, 08:27
Medlem
Jaha vad är problemet?

Citat:
Precis innan mötet avbröts stod oppositionsledaren Markus Allard (ÖrP) i talarstolen och sa bland annat ”jävla fegis, du är ett jävla fån, du är en idiot rakt igenom” till den andra oppositionsledaren Sebastian Cehlin (M).

Bara i lilla landet lagom får man inte gå till rejäla ord och visa passion utan att folk får PTSD.

I andra länders parlament slåss kvinnor mot män, gamla mot unga och det blir ibland rena Battle Royale men sen lugnar det ner sig och allt går till det vanliga, nämligen härliga debatter. Fan vad sorgliga och konflikträdda vi nordbor är...
Citera
2026-02-10, 08:46
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är knappast Allard som är problemet.

Det är inte VAD man säger utan HUR man säger det som skiljer en ledare från aktivister.
Vad han gör där hör hemma i en sandlåda mer än i förtroendevald diskussion.

Gillar Allards hållning ang socialtjänsten och tjänstemannansvar, han har rätt i sak.
men tyvärr är killen ett haveri, man röstar på kompetens och mognad, inte den som skriker högst för tiktok uppmärksamhet.
Citera
2026-02-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Nej, det stämmer inte. Det är bara en dålig policy som man slippa om man vill. Det är alltså politikerna själva som beslutar precis hur mycket eller lite de vill lägga på konst.

Superintressant! Nu får jag vatten på min kvarn.

Jag jobbar själv i en region & får alltid höra både ”tvungna” & ”2%”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in