2026-02-10, 06:52
Avslutad
Bra att någon står upp mot dessa vidriga korrupta as till politiker i Örebro.

Njuter så mycket av att dom tvingas möta Allard varje vecka.

Sen finns det ju såklart sossar som försvarar politiken eftersom att dom ända sedan lågstadiet hjärntvättats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Marcus är snart mer känd än Örebro.
Hans uppträdande och språkbruk speglar läget på sociala medier perfekt.

Kan någon tala om för oss örebroare hur vi kan få in honom och ÖP i riksdagen?

Hur ska vi göra konkret?
Rösta på partiet i riksdagsvalet. Får partiet 12 procent eller mer av rösterna i länet, så kommer dom in
Citera
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Han är arg, alltså måste han ha rätt?

Det är ingen garanti att den som skriker högst och har det grövsta språket också är mest övertygande. Ett primärexempel på det är Donald Trump och ett svenskt exempel är Allard. 100 % känslostyrda debattörer.

Jag vet inte hur du reagerar om någon i diskussion med dig slår näven i bordet och kallar dig för dumheter. Ändrar du din ståndpunkt då? Du vill ha fler såna debattörer, vilket skulle göra att besluten skulle bli väldigt få genom att debatterna skulle bli mycket utdragna då vad man faktiskt debatterar skulle gå förlorat i debattformen. Beslut baseras på beslutsunderlag som kommer ur fakta och tolkning av lagar, inte brösttoner i en debatt i plenum.

Klarar man av att argumentera för sin sak på ett sansat sätt utan kraftuttryck där den intellektuella övertygandeförmågan överträffar det emotionella vädjandet har man en större chans till att nå genomslag, i alla fall för min egen del. Logos, patos och ethos är grundbegreppen inom retorik. Tillämpning och lämplig kombination av dessa respektive koncept har varit hur övertygande argumentation gjorts sedan antiken.

Inget som betyder att det är fel heller. Att prata politiska när det ser ut som det gör i samhället är snarare ett tecken på omänsklighet. Det Allard gör är att flytta köksbordssamtalen i landet in i rampljuset.
Citera
2026-02-10, 06:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Du får vända på det där, hur fan är M höger?

Haha någon var tvungen att säga det. Höger? Vart höger? 50% marginalskatt på arbete?
Citera
2026-02-10, 07:01
Medlem
Dinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Är den tilltalade en jävla fegis, idiot och fån då??

Jag lutar åt att rösta på Örebropartiet, Allard säger som det är. Ett av få partier som vill ha en fullt nödvändig återvandring av invandrade bidragsplundrare, jihadister och kriminella, verkar det som. Men deras sida har varit nere länge så inte kunnat läsa mer om deras politik.. Men gillar Allard från vad jag hört!

tydligen har en moderatpolitiker smällt till en Örebro politiker på käften??
https://x.com/Markus_Allard/status/2020804101764681811?t=UAEALiTmPRDGmJ7CwhkTrA&s=19

https://x.com/norternaer/status/2020814251296690416?t=IOpNhffV3vJgYXYZGPhIxw&s=19

Relevant fråga absolut minns att jag frågade örebro kommun hur man tyckte 8.2 miljoner på konst låter rimligt.
Citera
2026-02-10, 07:28
Medlem
Syrons avatar
En populist som beter sig som en idiot säger du?
Citera
2026-02-10, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatTren
Ni behöver nog inte göra något, vi är många som kommer rösta på honom som inte är örebroare

Jag förstår inte riktigt. Kommer ÖP eller Allard att finnas som ett parti bland de andra man kan rösta på utanför länet?
Citera
2026-02-10, 07:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Uppfriskande. Det behövs fler karaktärer som Allard som vågar gå ordentligt på offensiven och vara politisk inkorrekt.

Finns inget egenvärde i att vara ”politiskt inkorrekt”. Har funnits många politiker genom tiderna som enbart velat bråka och ställa till med oreda (Ny Demokrati är ett svenskt exempel) och det leder såklart inte till någonting bra om man inte har bra idéer också.

Det är jättebra att Markus vill göra sin röst hörd men att håna sina meningsmotståndare hör inte hemma i svensk politik.
Citera
2026-02-10, 07:35
Avslutad

Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Han är arg, alltså måste han ha rätt?

Det är ingen garanti att den som skriker högst och har det grövsta språket också är mest övertygande. Ett primärexempel på det är Donald Trump och ett svenskt exempel är Allard. 100 % känslostyrda debattörer.

Jag vet inte hur du reagerar om någon i diskussion med dig slår näven i bordet och kallar dig för dumheter. Ändrar du din ståndpunkt då? Du vill ha fler såna debattörer, vilket skulle göra att besluten skulle bli väldigt få genom att debatterna skulle bli mycket utdragna då vad man faktiskt debatterar skulle gå förlorat i debattformen. Beslut baseras på beslutsunderlag som kommer ur fakta och tolkning av lagar, inte brösttoner i en debatt i plenum.

Klarar man av att argumentera för sin sak på ett sansat sätt utan kraftuttryck där den intellektuella övertygandeförmågan överträffar det emotionella vädjandet har man en större chans till att nå genomslag, i alla fall för min egen del. Logos, patos och ethos är grundbegreppen inom retorik. Tillämpning och lämplig kombination av dessa respektive koncept har varit hur övertygande argumentation gjorts sedan antiken.
ljuger man så har jag inget emot att man tillrättavisas hårt
Samma med sossarna. Lögn efter lögn.
Citera
2026-02-10, 07:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Allard är inte där för att sprida glädje han är där för att förändra och genomföra sin politik bland de halvdöda knappt levande kadaver till s.k politiker som blint följer partipiskan.
Han ifrågasätter deras politik, kräver svar av dem och debatterar. Klart som fan det blir surt då. De vill ju bara sitta av tiden och klubba igenom redan fattade beslut.

Politik handlar inte om att sprida glädje. All politik handlar om att förändra. Oavsett om man heter Ulla från MP eller Allard från ÖP. Du har fått mycket om bakfoten. Skriver dessutom i affekt.

Anledningen att det blir surt i fullmäktige, är att Allard uppför sig som en kaosande femåring helt utan impulskontroll och konsekvenstänk. Hade femåringen fört fram sina åsikter på ett vuxet och civiliserat vis hade få brytt sig, och han hade sannolikt fått mer gehör och stöd, även från sina meningsmotståndare.
Senast redigerad av zilverfisken2026 2026-02-10 kl. 08:09.
Citera
2026-02-10, 07:53
Medlem
Snart i Sveriges riksdag.
Citera
2026-02-10, 07:59
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Vilket psykfall. Vad är det för diagnos han har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in