2026-02-10, 02:50
Medlem
Maulcas avatar
Det är bra att det finns en Marcus som vågar öppna käften och säga sin åsikt. Det är det få svenskar som gör i detta landet. Sitter hemma och tycker och tänker knyter näven i byxfickan. Så fungerar det i Sverige idag. Sverige behöver flera som kan stå upp för det som är fel. Annars kommer vi aldrig tillrätta med problemet.
Citera
2026-02-10, 03:38
Medlem
De som upprörs över att Allard svär i fullmäktige borde bli än mer upprörda över att andra ljuger medborgare rakt upp i ansiktet från talarstolen. Att vägra "debattera enskilda fall" betyder enbart att man vägrar ta ansvar för det man gjort. Både s och m är totalt maktfullkomliga och skulle aldrig erkänna att man gjort fel. Hellre mörkar man fel som begåtts även om det sker på oskyldiga, felaktigt behandlade människors bekostnad.
Citera
2026-02-10, 04:08
Medlem
Synd att man måste gräva och leka detektiv själv för att se vad som egentligen hände. Bra att vissa nyhetssidor tagit upp det åtminstone, hoppas fler gör det.

Visst gnäller han, men herregud vad jag saknar någon som ifrågasätter och vill att saker ska fungera och inte bara slösar budgeten på trams. Tar hellre en ärlig gnällspik än en lömsk jäkel som leder Sverige.

Dock tycker jag som fler andra här att det vore bättre om han la ner svordomarna och tyglade sig bara en aning, eftersom media kan klippa och ha sig hur dom vill och på så sätt ser Markus bara galen ut för allmänheten.
Citera
2026-02-10, 04:20
Medlem
Marcus är snart mer känd än Örebro.
Hans uppträdande och språkbruk speglar läget på sociala medier perfekt.

Kan någon tala om för oss örebroare hur vi kan få in honom och ÖP i riksdagen?

Hur ska vi göra konkret?
Citera
2026-02-10, 04:43
Medlem
Cadells avatar
Han svarade ju upp mot de där jävla narcissistmoderaterna som inte kunde stå för vad de gjort
Citera
2026-02-10, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fikonbuske
Synd att man måste gräva och leka detektiv själv för att se vad som egentligen hände. Bra att vissa nyhetssidor tagit upp det åtminstone, hoppas fler gör det.

Visst gnäller han, men herregud vad jag saknar någon som ifrågasätter och vill att saker ska fungera och inte bara slösar budgeten på trams. Tar hellre en ärlig gnällspik än en lömsk jäkel som leder Sverige.

Dock tycker jag som fler andra här att det vore bättre om han la ner svordomarna och tyglade sig bara en aning, eftersom media kan klippa och ha sig hur dom vill och på så sätt ser Markus bara galen ut för allmänheten.

Jag har hört honom uttala sig föllande hans språkbruk. Han försvarade det ganska bra att han får större genomslag när han går över gränsen, jämfört med hur han annars hade uppfattats om han beter sig lite trevligare.

Hans parti kommer säkert att växa en del pga uppmärksamheten samtidigt som att det inte går att ha en partiledare i riksdagen som skriker åt folk att de är sopor.det är väl helt enkelt väldigt kontraproduktivt när han går för långt tycker jag.
Samtidigt så har han 100% rätt i det han säger.
Man kan ju undra vilka idioter som röstar på S och M i Örebro kommun?
Citera
2026-02-10, 05:28
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
För några år sedan så hade jag tyckt att Allard var lite för gapig (plus alla svordomar).

Men nu när jag vet hur extremt korrupta våra fullständigt jävla odugliga politiker är så struntar jag i hur han bemöter dem. De är smuts som förtjänar att bli kallade för både det ena och det andra.

Jag hoppas att Allard fortsätter vara otäck mot dem.

Ni som tror att han förlorar väljare på detta har inte begripit någonting.

Hellre en gapig Allard som törs konfrontera än korrupta narcissister som kör silenttreatment och beter sig som 3-åringar
Jävla psykfall som inte borde få vara politiker överhuvudtaget
Citera
2026-02-10, 05:44
Medlem
IceEyess avatar
Uppfriskande. Det behövs fler karaktärer som Allard som vågar gå ordentligt på offensiven och vara politisk inkorrekt.
Citera
2026-02-10, 06:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Det är bra att det finns en Marcus som vågar öppna käften och säga sin åsikt. Det är det få svenskar som gör i detta landet. Sitter hemma och tycker och tänker knyter näven i byxfickan. Så fungerar det i Sverige idag. Sverige behöver flera som kan stå upp för det som är fel. Annars kommer vi aldrig tillrätta med problemet.

Jag tycker det är coolt att han står upp, men sättet gör att jag inte kan ta honom på allvar. Det finns ingen finess, och killen ser ärligt lite galen ut. Ingen jag skulle umgås med.
Citera
2026-02-10, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Marcus är snart mer känd än Örebro.
Hans uppträdande och språkbruk speglar läget på sociala medier perfekt.

Kan någon tala om för oss örebroare hur vi kan få in honom och ÖP i riksdagen?

Hur ska vi göra konkret?

Ni behöver nog inte göra något, vi är många som kommer rösta på honom som inte är örebroare
Citera
2026-02-10, 06:38
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Uppfriskande. Det behövs fler karaktärer som Allard som vågar gå ordentligt på offensiven och vara politisk inkorrekt.
Han är arg, alltså måste han ha rätt?

Det är ingen garanti att den som skriker högst och har det grövsta språket också är mest övertygande. Ett primärexempel på det är Donald Trump och ett svenskt exempel är Allard. 100 % känslostyrda debattörer.

Jag vet inte hur du reagerar om någon i diskussion med dig slår näven i bordet och kallar dig för dumheter. Ändrar du din ståndpunkt då? Du vill ha fler såna debattörer, vilket skulle göra att besluten skulle bli väldigt få genom att debatterna skulle bli mycket utdragna då vad man faktiskt debatterar skulle gå förlorat i debattformen. Beslut baseras på beslutsunderlag som kommer ur fakta och tolkning av lagar, inte brösttoner i en debatt i plenum.

Klarar man av att argumentera för sin sak på ett sansat sätt utan kraftuttryck där den intellektuella övertygandeförmågan överträffar det emotionella vädjandet har man en större chans till att nå genomslag, i alla fall för min egen del. Logos, patos och ethos är grundbegreppen inom retorik. Tillämpning och lämplig kombination av dessa respektive koncept har varit hur övertygande argumentation gjorts sedan antiken.
Citera
2026-02-10, 06:50
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Hur fan är M vänster?
Du får vända på det där, hur fan är M höger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in