2026-02-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Har följt stollen i både region och kommun. Det enda han gör är att stå och gapa om äpplen, tårtor och tavlor.
Jag tror inte du följt honom och jag tror inte du tagit till dig vad ÖP vill.
Du kallar honom tomten, stollen exakt VAD är det i politiken som är galet? Gå inte på tillmälen nu utan gå på politiken de för fram:
Nej till superbussarna
Nej till höjda parkeringsavgifter och utökade zoner, ja till gratis parkering i hela staden.
Ja till sänkta politiker löner och ja till höjda löner för kommunanställda och ja till språkkrav för anställda.
Nej till att betala ut avgångsvederlag, ersättning till den som gömde undan bevis för pedofilen på Vivalla fritidsgård osv osv.
Att Allard inte är politikerzombie utan faktiskt har både driv och engagemang i de frågor han driver är bra. Det är knappt puls på resten av politikerna.
Citera
2026-02-10, 00:37
Medlem
SageNButters avatar
Det hela påminner om när Eric Cartman ville bli elevrådsordförande.
Citera
2026-02-10, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Det är klart det är viktigt med kultur, jag menar att det är onödigt att ha en äppelskrutt som kostar 10 miljoner utanför ett sjukhus, det är precis sånt skit som våra politiker tycker är jätteviktigt.

Kolla allt skräp dom satt upp i örebro, och ett inglasat träd för massa miljoner som står vid Malmös sjukhus, det kryllar av sånt här skit.

Det handlar om att det kanske är bättre att lägga dom här 10 miljonerna direkt på sjukvården/psykvården än att ställa upp någon ful sak som ser ut att kosta några tusen kr från Wish.

Här är allt "fint" era skattepengar går till: https://m.youtube.com/watch?v=_WnazVBbVs8
äppelskrutten kostar 660 000 kr. enligt allards egen video på facebook.
https://www.facebook.com/reel/2886196201556009
Där står han i egn hög person, JUST vid skultpturen han beklagar sig över, och skapar kultur och opinion. Äppelskrutten har uppenbarligen lyckats, konst ska provocera, utmana, påverka säger man.
Jag rekommenderar att titta på videon utan ljud. blir roligare så.
Citera
2026-02-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Markus Allard ska in i riksdagen. Kosta vad det kosta vill.
Ja han har stort stöd bland folk som inte orkar längre mer med det som sker. Ett jävla hyckleri och vanskötsel.
Citera
2026-02-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Där står han i egn hög person, JUST vid skultpturen han beklagar sig över, och skapar kultur och opinion. Äppelskrutten har uppenbarligen lyckats, konst ska provocera, utmana, påverka säger man.
Ja det för den gärna göra men då kan ju du betala för den ur egen ficka på Klarnakortet också. Det finns andra hål att lappa i Örebro som belysning och vattenledningsrör som är eftersatta med många miljoner, nedskärningar högt och lågt.
Citera
2026-02-10, 00:46
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag rekommenderar att titta på videon utan ljud. blir roligare så.

Precis, den kostar 600000kr för mycket minst med andra ord då 😅

Och många av dom andra prylarna dom ställt upp var "hemlighetsstämplade" när han försökte begära ut vad alla enskilda saker kostat, lite mysko enligt mig varför redovisar man inte allt på papper?
Citera
2026-02-10, 00:53
Medlem
Doodis avatar
Undrar hur många inlägg här kommer från användare som hans politiska motståndare skapat? Har en känsla av att det finns en del såna konton. Trollfabrik, som socialdemokraterna bekant håller på med.

Man får tycka vad man vill om Markus ton och språkbruk. Men sanningen är att han är en ofiltrerad version av vad så många svenskar faktiskt tycker och känner. Så om du klagar på honom, sluta klaga på politiken. Då tycker du att det står till som det ska i politiken. I samhället. Det ska vara två sidor som man knappt kan göra skillnad på förutom att ena kallas ”höger” och den andra ”vänster” även fast ingen av dem egentligen har någon reel koppling till vad titlarna faktiskt ska betyda.

Han må låta hård, men det är exakt det som krävs. Nu jävlar får det vara bra, som kommunfullmäktiges presidium sa när han bankade sönder klubban för några månader sedan då Glenn Roswall uttryckte att han tog ett lagvidrigt beslut. Nu jävlar får det räcka med duttandet i kanten på politiken. Nu vill jag ser riktiga förändringar. Efter att ha arbetat på flera avdelningar inom en kommun blev jag verkligen less. Om ni vill veta vilket slöseri det är inom kommuner, regioner och landsting, skaffa ett administrativt arbete inom en kommun. Jag vill inte ens veta hur illa det är ställt i regeringen.
Citera
2026-02-10, 01:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Exakt det här jag pratar om. Han försöker påvisa bara en bråkdel av alla vansinnigheter som pågår men bemöts av hårt motstånd för att han försöker störa i den ordning som varit i decennier.
Det är det här alla sömniga sossar och moderater inte fattar, framförallt väljarna som går och lägger sin röst på något som leder till att allt bara fortsätter, vården går på knäna trots skyhöga skatter och folk frågar ändå sig varför.

Hur fasen tänker folk att något ska förändras om man val efter val röstar som farsan och morsan?
Det är lite lustigt med alla som beklagar sig över konst och skulpturer, statyer och kultur.
Det var ju kommunisternas paradgren.
hmm. allards bakrund som kommunist, och att han beklagar sig över konst. kan det finnas ett samband tro?
Citera
2026-02-10, 01:07
Medlem
Doodis avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/har-ar-braket-som-stoppade-regionfullmaktige-i-orebro-se-videon

Det är för övrigt fullkomligt solklart att moderaten Erik sträcker sig mot Glenn Roswall för att täcka hans kamera, hade absolut inga problem att ta sig förbi. Så om man nu ska fjanta sig, som de gör, är inte det åtminstone ett ofredande? Så klart att det är. Herregud vad det börjar bli pinsamt för den svenska politiker”eliten”.

Vet ni vad dessa dårar har för arvode för sitt arbete? På tok för mycket och mer än nog för att ta lite tuffa ord under en debatt där man blir anklagad för att ha ljugit.
Citera
2026-02-10, 01:22
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
En fem meters i övrigt naturtrogen Allard-staty med svångremmen extra hårt spänd kanske är konst som faller spar-Allard i smaken.
Det hade varit bättre än en staty av en muslimsk homofil som SD vill att Örebro ska lägga pengar på.

https://www.sd.se/orebro/uppratta-ett-hbt-monument-i-vivalla/
Citera
2026-02-10, 01:23
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Fast vem vill ha en politiker i riksdagen som beter sig sådär? Det tyder på svaghet från hans sida. Han kan inte hantera känslorna.

Jag håller med, ofta blir det lite för mycket. Dock bättre än alla andra sossar och borgare som blir upprörda när de inte kan dumpa 100 tusen MENA i någon håla.
Citera
2026-02-10, 02:18
Medlem
Steinarrs avatar
För några år sedan så hade jag tyckt att Allard var lite för gapig (plus alla svordomar).

Men nu när jag vet hur extremt korrupta våra fullständigt jävla odugliga politiker är så struntar jag i hur han bemöter dem. De är smuts som förtjänar att bli kallade för både det ena och det andra.

Jag hoppas att Allard fortsätter vara otäck mot dem.

Ni som tror att han förlorar väljare på detta har inte begripit någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in