2026-02-09, 19:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så inga av alla dessa judar i dokumenten är israeliska medborgare?

Jag skrev inte det men det är märkligt att man ska behöva belysa att det inte betyder att det är en israelisk operation. Är ni verkligen vuxna eller är ni bara förståndshandikappade?

Det finns ju svenskar inblandade, flera stycken t.o.m. Betyder det att det är Säpo som ligger bakom alltsammans? Fattar ni inte hur jävla korkade ni verkar? Läs dokumenten och håll käft om era foliehattshypoteser. Och sluta lyssna på Candace "Luftwaffles" Ovens som inte ens vet vilken temperatur vatten fryser.
Citera
2026-02-09, 19:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det var du som drog in Bonnier. Tror du Rotschild är motståndare till Israel idag?

Vem i familjen syftar du på? Jag känner ingen av dem. Jag vet bara att Epstein inte gillade Israel, och han var inte hemlighetsfull om det. Och Epstein är inte omtyckt i Israel. Så om han lever så kan jag nästan garantera att han inte befinner sig i Israel, i synnerhet när Israel är ett av länderna med flest övervakningskameror per ytenhet i hela världen och ett av de svåraste länderna att resa till med falsk identitet.
Citera
2026-02-09, 19:46
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det passar inte det antisemitiska narrativet som dominerar MAGA. Eric Weinstein är mycket mer pro-Israel än de flesta judar som nämns i Epsteindokumenten men enligt vissa här i tråden så samarbetar judarna mot alla andra även när de dödar varandra.

Jag hade faktiskt inte bra koll på just detta (kanske för att jag inte är super-entusierad i det gänget generellt - försöker faktiskt förhålla mig till det folket hyfsat neutralt precis som jag gör med woke vänstern/liberalerna där borta). Jag har annars fått för mig att Trump precis som de flesta andra USA-presidenter är generellt Israel-vänliga bla pga den sk judeo-kristna kulturen.

En annan sak som jag inte har superkoll på heller i nuläget är om Epstein var en synnerligen stark anhängare av Israel? (dvs OM det var öppet känt att det faktiskt var så - jag menar - visst hade han mäktiga kontakter där precis som överallt på typ nästan hela klotet MEN var han öppet väldigt PRO-Israel?)

EDIT: du svarade faktiskt precis en annan person med detta:

Citat:
Vem i familjen syftar du på? Jag känner ingen av dem. Jag vet bara att Epstein inte gillade Israel, och han var inte hemlighetsfull om det. Och Epstein är inte omtyckt i Israel. Så om han lever så kan jag nästan garantera att han inte befinner sig i Israel, i synnerhet när Israel är ett av länderna med flest övervakningskameror per ytenhet i hela världen och ett av de svåraste länderna att resa till med falsk identitet.

Där ser man!!! :O
Citera
2026-02-09, 19:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
En annan sak som jag inte har superkoll på heller i nuläget är om Epstein var en synnerligen stark anhängare av Israel? (dvs OM det var öppet känt att det faktiskt var så - jag menar - visst hade han mäktiga kontakter där precis som överallt på typ nästan hela klotet MEN var han öppet väldigt PRO-Israel?)

Det finns många exempel i dokumenten. Bl.a. så blev han inbjuden till fest i Israel av Deepak Chopra och han tackade nej för att han inte gillade Israel.
Citera
2026-02-09, 19:56
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Det finns många exempel i dokumenten. Bl.a. så blev han inbjuden till fest i Israel av Deepak Chopra och han tackade nej för att han inte gillade Israel.

Jag skrev en edit på min post då jag såg att du precis besvarat min fråga med ditt svar till en annan anv... men detta måste jag absolut gräva ner mig i mer! Mysteriet tätnar.
Citera
2026-02-09, 20:13
Medlem
Jag trodde att det redan var mer eller mindre etablerat att Epstein jobbade med en honungsfälla åt Ryssland och inte Israel på sin lilla ö. Han hade ju hur mycket kontakt med Ryssland som helst, Norge har t o m inlett en officiell utredning om Epsteins kopplingar till den tidigare statsministern och ordföranden för Nobelkommittén Thorbjørn Jagland och ryska makthavare (inklusive Putin själv).
Citera
2026-02-09, 20:18
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Hehe vilket bevis! Han säger till Jean Luc Brunel att han skulle köpa ett hus till honom i Israel. Brukar du köpa hus i länder du "hatar"?
Citera
2026-02-09, 20:20
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Om du läser min första post i denna tråden någon lr några sidor tillbaka så är det min slutsats att det är hyfsat logiskt att anta att mannen troligen jobbade för dels flera personer samt flera organisationer samtidigt. (dvs dubbelagent av det mer sofistikerade slaget)

Det är mycket möjligt, men var han jude till 100% och djupt involverad i amerikanska och israeliska intressen.
Citera
2026-02-09, 20:22
Medlem
helt otroligt att det finns så många svenskar i dokumenten.

Vart kan man hitta en lista över alla svenskar som finns med?

En hel del tjejer från handelshögskolan, tur att de flesta hunnit bli relativt gamla så man inte råkar få i sig några epsteinbaciller
Citera
2026-02-09, 20:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag skrev inte det men det är märkligt att man ska behöva belysa att det inte betyder att det är en israelisk operation. Är ni verkligen vuxna eller är ni bara förståndshandikappade?

Nej du behöver inte belysa det i hundratals inlägg, det är det som är poängen. Varför är du så rabiat om det inte finns någon judisk eller israelisk koppling? Slappna av; vi kan diskutera judiska, israeliska, ryska, demokratiska eller republikanska kopplingar. Haka inte upp dig på Israel hela tiden. Jag tror inte på världs-judiska konspirationer; men att hela tiden tjata om att inget har med judar eller Israel att göra har ju motsats effekt.
Citera
2026-02-09, 20:23
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Jag trodde att det redan var mer eller mindre etablerat att Epstein jobbade med en honungsfälla åt Ryssland och inte Israel på sin lilla ö. Han hade ju hur mycket kontakt med Ryssland som helst, Norge har t o m inlett en officiell utredning om Epsteins kopplingar till den tidigare statsministern och ordföranden för Nobelkommittén Thorbjørn Jagland och ryska makthavare (inklusive Putin själv).

Med ryska judar eller?

Ännu en fantasiteori som inte ser skogen för ett träd. Rätt sjukt att USA och Israel tillät en judisk israel ha en Honey trap på flera ställen i USA, och i USAs närområde, samtidigt som han jobbade åt Ryssland!
Citera
2026-02-09, 20:24
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FOLK-E-MYGLARE
helt otroligt att det finns så många svenskar i dokumenten.

Vart kan man hitta en lista över alla svenskar som finns med?

En hel del tjejer från handelshögskolan, tur att de flesta hunnit bli relativt gamla så man inte råkar få i sig några epsteinbaciller

Alla länder har mycket skit, det är så globalismen fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in