Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det passar inte det antisemitiska narrativet som dominerar MAGA. Eric Weinstein är mycket mer pro-Israel än de flesta judar som nämns i Epsteindokumenten men enligt vissa här i tråden så samarbetar judarna mot alla andra även när de dödar varandra.
Jag hade faktiskt inte bra koll på just detta (kanske för att jag inte är super-entusierad i det gänget generellt - försöker faktiskt förhålla mig till det folket hyfsat neutralt precis som jag gör med woke vänstern/liberalerna där borta). Jag har annars fått för mig att Trump precis som de flesta andra USA-presidenter är generellt Israel-vänliga bla pga den sk judeo-kristna kulturen.
En annan sak som jag inte har superkoll på heller i nuläget är om Epstein var en synnerligen stark anhängare av Israel? (dvs OM det var öppet känt att det faktiskt var så - jag menar - visst hade han mäktiga kontakter där precis som överallt på typ nästan hela klotet MEN var han öppet väldigt PRO-Israel?)
EDIT: du svarade faktiskt precis en annan person med detta:
Citat:
Vem i familjen syftar du på? Jag känner ingen av dem. Jag vet bara att Epstein inte gillade Israel, och han var inte hemlighetsfull om det. Och Epstein är inte omtyckt i Israel. Så om han lever så kan jag nästan garantera att han inte befinner sig i Israel, i synnerhet när Israel är ett av länderna med flest övervakningskameror per ytenhet i hela världen och ett av de svåraste länderna att resa till med falsk identitet.
Där ser man!!! :O