2026-02-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Det finns ju inga fakta, bara skrik, gråt och skrän. I princip alla hans poänger kan sammanfattas med: “ni är dumma”. Det är hela Allards politiska budskap. Det finns ingen sammanhängande analys och ingen egen politik som går att granska, pröva eller utvärdera.

Jag citerar mig själv så att fler kan läsa det. Tack.
  • Att Örebropartiet i budgeten sätter till 20milj extra till BUP, att moderaterna sätter till 15(?)milj.
  • Att moderaterna trots det påstår att Örebropartiet inte sätter till mer till BUP än moderaterna.
  • Att moderaterna ljuger om att Örebropartiet vill sänka läkarlönerna.
  • Att moderaterna prioriterar konsten framför mer pengar till BUP.
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Jag kan förstå att han ruttnar till slut på alla korrupta jävlar men här gör han sig och partiet en otjänst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Jag vill ha politiker som kan tänka självständigt och framföra ett logiskt och sanningsenligt resonemang om hela sin politik.
Det är tyvärr något som nästan inte existerar idag. Att ha en sådan klok och konsekvent människa på plats hade varit betydligt mer värdefullt än någon som bara skriker eller visar känslor utan substans.

Exemple:
"Här är hela min analys, här är mina antaganden, här är vad jag inte vet, här är konsekvenserna... osv"

Du får väll lyssna på podden gratis, eller Malkom och Allard.

Sista måltiden, riks etc.

Finns ju 100h med vad han vill.

Krossa transferiatet.
Citera
2026-02-09, 20:13
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det går alldeles utmärkt att uttrycka sig starkt utan att skrika som en 12-åring.

Men men..fiskar man röster bland utbölingar, epafolk och allmänt efterblivna så är nog det där en jättebra strategi.
Ja så utbölingar, epafolk och allmänt efterblivna har ingenting att säga till om enligt dig då eller?
Citera
2026-02-09, 20:14
Medlem
Voloteas avatar
Allard är en förebild för hur politiker skall vara.

Enorma pengar ur deras kassa doneras till välgörenhet. Han talar klarspråk
Citera
2026-02-09, 20:15
Medlem
cerns avatar
Det här var väntat. Han har blivit en internetkändis för att "sätta politker på plats" och nu vill han bygga upp det ännu mera men det går för långt och han tappar kontrollen.

Tyvärr Mackan men det blir ingen riksdag för dig med detta beteende!
Citera
2026-02-09, 20:16
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Har inga problem med om Allard använder hela ärans och hjältarnas språk till Cehlin i garderoben, i toakön, på parkeringen eller busshållplatsen.

Men i talarstolen anser jag att man bör tala någorlunda vårdat.
Citera
2026-02-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag kan förstå att han ruttnar till slut på alla korrupta jävlar men här gör han sig och partiet en otjänst.

Nej. Det är bra att Allard står på sig och säger ifrån när andra partipolitiker är fysiskt våldsamma och står och ljuger i talarstolen. Politiker har kommit undan med lögner i alldeles för stor utsträckning senaste årtiondena.
Citera
2026-02-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det här var väntat. Han har blivit en internetkändis för att "sätta politker på plats" och nu vill han bygga upp det ännu mera men det går för långt och han tappar kontrollen.

Tyvärr Mackan men det blir ingen riksdag för dig med detta beteende!

Komiskt, du låter ungefär som medierna gjort sen SD var påväg in i riksdagen.
Citera
2026-02-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Har inga problem med om Allard använder hela svenska språket mot Cehlin i garderoben, i toakön, på parkeringen eller busshållplatsen.

Men i talarstolen anser jag att man bör tala någorlunda vårdat.

Jag tänker faktiskt precis tvärtom. I toakön eller på busshållplatsen vore det mycket olämpligt om Allard stod och kallade andra människor för ”jävla idiot”. Att däremot bemöta fysiska angrepp och rena lögner genom att i talarstolen kalla Cehlin för idiot är helt okej.
Citera
2026-02-09, 20:20
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja så utbölingar, epafolk och allmänt efterblivna har ingenting att säga till om enligt dig då eller?

Njae, det var ju inte vad jag skrev.

Men om det är den gruppen av individer man röstfiskar hos så är hans verbala idiot-attacker säkert lysande.

Kanske är det vad som behövs däremot, för att få uppmärksamhet och att få andra att läsa hans budskap? Han verkar ha bra avsikter, och hans kritik är befogad. På alla sätt.

Är inte säker på att hans oortodoxa sätt är så bra däremot. Det hade varit betydligt coolare att uttrycka sig annorlunda. Nu riskerar han att vuxet folk inte tar honom på allvar.
Citera
2026-02-09, 20:20
Medlem
IdunLos avatar
Allard är ju något så ovanligt som en politiker som brinner för svenska folket och skattebetalarna och inte för sin egen karriär.

Visst, han går till överdrifter ibland men aversionen mot honom bland andra politiker (oavsett parti) är ju att han granskar slöseriet med skattemedel även bland dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in