2026-02-09, 19:40
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benfrid
Säger bara att Allard skulle kunna komma mycket mycket längre om han idiotförklarade sossar och moderater på ett lite smidigare sätt.

Så är det naturligtvis..
Citera
2026-02-09, 19:42
Medlem
Synd att han går över gränsen. Han är modig och har i många fall helt rätt. Allard får träna på ironi istället. Tyvärr fattar inte alla just ironi, men ändå synd när det spårar ur.
Gör om och gör rätt.
Citera
2026-02-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Du är välkommen att presentera fakta som bestrider punkterna. Just nu låter du mest som resterande Örebropolitiker vilka snart är ett minne blott.

Det finns ju inga fakta, bara skrik, gråt och skrän. I princip alla hans poänger kan sammanfattas med: “ni är dumma”. Det är hela Allards politiska budskap. Det finns ingen sammanhängande analys och ingen egen politik som går att granska, pröva eller utvärdera.
Citera
2026-02-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Vi skulle behöva en Allard i varje kommun. Varför ska man bete sig när den andra sidan konsekvent ljuger och vägrar svara på tal angående deras lögner?
Okej vad du tycker du om när vänstern står och gapar sådär?
Citera
2026-02-09, 19:55
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Ja. Endera satsar Allard på lite "reklam" inför valet och kanske...vet vart lägga krutet eller så är han en skenande individ.
För mig så är sakfrågor det viktiga men en om det är så att en person som Allard som har mkt bra saker o pekar ut "klägget" är för okontrollerad så är det t skada o får mig tveka om ÖP. Men absolut inte ännu.

"Okontrollerad". Det där är ju bara löjligt.

Vi vill väl inte ha politiker som är passiva fjantar? Som hellre är tysta än att visa lite känslor när det faktiskt är befogat?

Sossar och moderater är notoriska lögnare som förtjänar att bli kallade för jävla idioter.
Citera
2026-02-09, 20:01
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Han framstår inte som intelligent eller vettig när han svär och håller på. Det måste finnas ett ber intelligent sätt att uppnå samma sak.

Juste, sitta snällt i sandlådan och hålla med.

Det är bra att någon kukar ur. Det behövs i det här landet, även om det framstår en aning ohyffsat.
Citera
2026-02-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
"Okontrollerad". Det där är ju bara löjligt.

Vi vill väl inte ha politiker som är passiva fjantar? Som hellre är tysta än att visa lite känslor när det faktiskt är befogat?

Sossar och moderater är notoriska lögnare som förtjänar att bli kallade för jävla idioter.

Jag vill ha politiker som kan tänka självständigt och framföra ett logiskt och sanningsenligt resonemang om hela sin politik.
Det är tyvärr något som nästan inte existerar idag. Att ha en sådan klok och konsekvent människa på plats hade varit betydligt mer värdefullt än någon som bara skriker eller visar känslor utan substans.

Exemple:
"Här är hela min analys, här är mina antaganden, här är vad jag inte vet, här är konsekvenserna... osv"
Citera
2026-02-09, 20:04
Medlem
Bra av Allard som fortsätter kriga mot korruptionen, han har min röst!
Citera
2026-02-09, 20:07
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Precis… han skrek och skränade i huvudsak om andras politik. Noll substans.
Vadå ingen substans? Säpo fick stänga islamist skolorna Örebropartiet ville stänga. Dom ville inte ge islamist föreningen våra pengar. Varför skulle vi?
Citera
2026-02-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilverfisken2026
Det är väl en väsentlig skillnad på att få uttrycka åsikter politiskt och röra om, och att ständigt och jämt ägna sig åt personangrepp, skapa oreda, osv. Det anser nog de flesta vuxna.

Jag personligen skulle inte kalla folk för idioter, men samtidig med dem historierna han pratat om i Sista måltiden, så finns det gott befog att kalla en del för just då. Idioter.

Det finns väll 20 virala klipp på 8 år+ där just Allard personlighet just skapar dessa klipp.

Han pratar ju i Sista måltiden hur dem tar in han i ett rum och skall ha möte, där dem enbart pratar skit om han, för att sen bli galen när dem tror att Allard filmat det som sagt.

För att efter säga att det bryter mot lagen att filma inne där.

Oklart egentligen vad som gäller, men han är ju dock glasklar.

”Här skär ni ned i färdtjänsten, medans man fikar för 600.000 om året.”

Eller som nu då, vi skär ned ivärdbudjet, men ökar för inköp av konst till kommunerna.

Idiotisk? Jag vet inte, men om vi nu skall tro Allard så gick moderaten upp och ljög. För att sedan gömma sig när han skall förklara sig.
Citera
2026-02-09, 20:08
Medlem
Till alla som grinar över att ÖP’s MA lackar ur, det är precis så här äckligt och inkompetent och fyllt av icke värdeskapande skräp som kommunal och regional politik är.

Det går åt så DJÄVLA mycket pengar på akit som inte adderar värde eller välfärd för våra skattepengar.
Kolla in Jens Nylanders arbete med att granska kommuners fakturor: https://kommun.jensnylander.com/

Det är så mycket inkompetens, klydd och icke kärnverksamhet som pågår.

Hur kan man INTE blir arg undrar jag.
Citera
2026-02-09, 20:09
Medlem
HomoDeuss avatar
Det går alldeles utmärkt att uttrycka sig starkt utan att skrika som en 12-åring.

Men men..fiskar man röster bland utbölingar, epafolk och allmänt efterblivna så är nog det där en jättebra strategi.
Senast redigerad av HomoDeus 2026-02-09 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in