2022-12-07, 19:50
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Okej hoppas det lägger sig lite kvickare än så. Jag gjorde en hel omskärelse och det är som att huden på själva penisen svullnat upp så det liksom lägger sig över stygnen lite. Kanske därför det bildats lite vitt gegg för att det inte får luft. Det luktar inget iaf.

Det är lugnt än så länge. Jag hade problem med att stygnen lossnade på ett ställe och lite var. Det löste sig efter typ 1,5 vecka. Så länge det inte gör ont och luktar går läkningen som den ska.
Citera
2022-12-07, 21:59
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det är lugnt än så länge. Jag hade problem med att stygnen lossnade på ett ställe och lite var. Det löste sig efter typ 1,5 vecka. Så länge det inte gör ont och luktar går läkningen som den ska.

Okej ska lugna ner mig lite. Lätt att stressa upp sig när det ända man gör är att sitta hemma och undersöker den lille krigaren.
Citera
2022-12-08, 06:30
Medlem
Ni som har haft väldigt känsligt ollon innan omskärelse. Hur lång tid tog det för er innan det blev någorlunda behagligt i kalsongerna? Jag har haft ollonet blottat/i kompress den senaste veckan typ men märker ingen jätteskillnad. Känns fortfarande obehagligt speciellt kring urinrörsmynningen (?).
Citera
2022-12-08, 09:19
Medlem
Nu har jag gjort omskärelse. Dag 3! Trodde aldrig att jag skulle ta mig igenom tredje dagen med att ta bort förbandet. Men barnlek! Obehagligt som fan, men helt seriöst. jag ångrar mig inte för en sekund!!!! har ni frågor så bara ställ dom. Jag va här och ställde frågor innan min op:d
Citera
2022-12-08, 09:35
Medlem
Citat:
Precis hemkommen från operation. Det känns lite obehagligt och lite småvärk såhär 6h efter. Värst var definitivt bedövningen, annars kände man inget alls. Tyckte det dock var obehagligt med skär/klippljuden, lät ungefär som när man klipper i papper.

Läkaren pratade också, som många andra här i tråden om de nattliga stånden så det är inget jag ser fram emot.

Hahhahah vi hade samma problem! varje gång han klippte så började jag skratta pga obehagligt hahaha
Citera
2022-12-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership1337
Ni som har haft väldigt känsligt ollon innan omskärelse. Hur lång tid tog det för er innan det blev någorlunda behagligt i kalsongerna? Jag har haft ollonet blottat/i kompress den senaste veckan typ men märker ingen jätteskillnad. Känns fortfarande obehagligt speciellt kring urinrörsmynningen (?).

Hur länge har det gått sedan ditt ingrepp?

Jag hade aldrig sett mitt ollon innan så det var extremt känsligt, såhär var min process:

Första veckan var väldigt jobbig men efter det så blev det gradvis bättre.

Efter två veckor hade jag fortfarande obehag men kunde göra de flesta normala vardagssysslor i jeans.

Efter typ 5 veckor kändes det normalt för mig men det blev lite bättre för varje dag som gick under tiden.

Min taktik i början var att gå utan förband hemma och hasa runt i först bara kalsonger och sedan mjukisbyxor, dvs härda ollonet.

Det var jävligt obehagligt men man måste genomlida obehaget några dagar innan det blir bättre helt enkelt.
Citera
2022-12-08, 12:39
Medlem
Citat:
Okej hoppas det lägger sig lite kvickare än så. Jag gjorde en hel omskärelse och det är som att huden på själva penisen svullnat upp så det liksom lägger sig över stygnen lite. Kanske därför det bildats lite vitt gegg för att det inte får luft. Det luktar inget iaf.

Jag fick flera stygn som gick upp och bildade ett ganska stort öppet sår och fick samma vita skit som du beskrev.

Gick till HC där sköterskan bekräftade att det såg okej ut, tydligen är det normalt att det blir så när slemhinnor läker.

Rådet jag fick av henne var att hålla såret rent, ta bort överdrivet klet med bomullstussar och helt enkelt vänta tills det läkt.

Det tog flera veckor att läka men nu (6 veckor efter operation) så ser det bättre ut men kommer nog att få ett fult ärr tyvärr.

Så länge du inte får infektionssymtom så kan du vara lugn men om du blir för orolig så skadar det inte att be någon på Urologin eller HC att kolla på det!
Citera
2022-12-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Hur länge har det gått sedan ditt ingrepp?

Jag hade aldrig sett mitt ollon innan så det var extremt känsligt, såhär var min process:

Första veckan var väldigt jobbig men efter det så blev det gradvis bättre.

Efter två veckor hade jag fortfarande obehag men kunde göra de flesta normala vardagssysslor i jeans.

Efter typ 5 veckor kändes det normalt för mig men det blev lite bättre för varje dag som gick under tiden.

Min taktik i början var att gå utan förband hemma och hasa runt i först bara kalsonger och sedan mjukisbyxor, dvs härda ollonet.

Det var jävligt obehagligt men man måste genomlida obehaget några dagar innan det blir bättre helt enkelt.

Hej. Det är precis det jag gör just nu. Låter ollonet vara fritt för att härda ut det. Tack för ditt svar!!

Har op nästa vecka.

Edit: ska dock inte ta bort all förhud. Men vill ändå inte att ollonet ska vara så känsligt eftersom det kommer exponeras mer sen när jag har stånd.
Citera
2022-12-08, 17:04
Medlem
Noobfråga, orkar inte läsa allt i tråden, ursäkta om det ställts liknande förut.

Har alltid varit trångt för mig, med stånd kan jag inte dra ner huden mer än max halvvägs, jag kan runka och ha sex med kondom och lite glidmedel, men inte utan, då tar det stopp. Jag vill inte ha barn, så situationen funkar, men funderar ändå på vad man kan göra. På undersidan finns det en sträng eller vad det kallas, den verkar fucka upp mycket, går det att bara klippa av den, eller blir huden för lös och fladdrig då? Jag vill och kommer aldrig ta bort all hud.

Alternativt, finns det någon ingrepp man kan göra för att göra huden mindre trång, eller övningar, som tonåring fick man höra "onanera mycket så släpper det" men 20 år senare är det samma sak, så det funkade inte.
Citera
2022-12-08, 18:43
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Jag fick flera stygn som gick upp och bildade ett ganska stort öppet sår och fick samma vita skit som du beskrev.

Gick till HC där sköterskan bekräftade att det såg okej ut, tydligen är det normalt att det blir så när slemhinnor läker.

Rådet jag fick av henne var att hålla såret rent, ta bort överdrivet klet med bomullstussar och helt enkelt vänta tills det läkt.

Det tog flera veckor att läka men nu (6 veckor efter operation) så ser det bättre ut men kommer nog att få ett fult ärr tyvärr.

Så länge du inte får infektionssymtom så kan du vara lugn men om du blir för orolig så skadar det inte att be någon på Urologin eller HC att kolla på det!

Okej, Jag är väldigt noga med hygienen och sköljer efter toabesök osv. Det vita är på undersidan och ligger mot pungen instängt och verkar försvinna hyfsat när jag ligger med den i högläge och luftar. Kanske är det typ sårskorpor som blir fuktiga, då blir det ju lite så kletigt så. Aja time will tell, annars läker det på bra verkar det som.
Citera
2022-12-08, 18:45
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Noobfråga, orkar inte läsa allt i tråden, ursäkta om det ställts liknande förut.

Har alltid varit trångt för mig, med stånd kan jag inte dra ner huden mer än max halvvägs, jag kan runka och ha sex med kondom och lite glidmedel, men inte utan, då tar det stopp. Jag vill inte ha barn, så situationen funkar, men funderar ändå på vad man kan göra. På undersidan finns det en sträng eller vad det kallas, den verkar fucka upp mycket, går det att bara klippa av den, eller blir huden för lös och fladdrig då? Jag vill och kommer aldrig ta bort all hud.

Alternativt, finns det någon ingrepp man kan göra för att göra huden mindre trång, eller övningar, som tonåring fick man höra "onanera mycket så släpper det" men 20 år senare är det samma sak, så det funkade inte.

Finns salvor, hur effektivt det är har jag ingen aning om. Annars får du väl ta bort strängen och bara toppen av förhuden så har du kvar det mesta.
Citera
2022-12-09, 12:32
Medlem
Har gått 18 dagar nu och det känns okej, är fortfarande väldigt öm vid strängen och kan vara obehagligt i längre stunder med jeans och kalsonger. Ska bli skönt när det har läkt fullt ut och man kan leva som vanligt.

Hur gör ni eller har gjort med blod som har torkat och blir som skorpor? Jag fick mina efter första veckan då ddn nattliga erektionen gjorde dig tillkänna. Försökte ni pilla bort dessa eller låter ni dom vara? Jag är alldeles för feg för att hålla på och röra där men kanske är det man ska göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in