Citat:
Ursprungligen postat av
MistyMedow
Har haft problem med trång förhud ett bra tag och har nu sökt hjälp. Fick dermovat utskrivet av urolog som jag körde i 6 veckor men såg ingen förbättring över huvudtaget. Kontaktade dem förra veckan och fick bokade operation om en månad. Fick lite information om vad jag ska göra innan OP men inte så mycket om vad jag skulle göra efter mer än någon sårsprej och tvätta ordentligt. Har lite frågor till folk som har gjort det här och har erfarenhet därav skriver jag detta inlägg.
Hur ska jag förklara för läkaren hur jag vill ha det, frågar de eller hur funkar det? Känner mer för att ta bort allt så jag slipper göra det 2 gånger om det inte blir bra efter första gången om man kör ett sånt där klipp.
Vad borde jag köpa innan som är bra att ha?
Hur ont gjorde det att ta dessa sprutor? Uppskattar inte sprutor något stort så är jävligt nojjig.
Vad för typ av smärta är det man har efter OP? Är det som att det svider/pulserar, hur är liksom känslan?
Tacksam för alla svar!
Fundera över hur du vill ha det och förklara för läkaren som ska operera. Det är inte säkert de frågar. Jag tror det är bra som du säger att ta bort så mycket förhud som möjligt. (Jag fick göra en andra operation för läkaren lämnade en del förhud och det kändes inte bra.) Fundera också på om du vill att snittet ska vara nära ollonet eller en bit upp (låg eller hög). Snittet nära ollonet har störst chans att bli bra estetiskt.
Bedövningssprutorna kändes nästan inte alls. Annars har jag upplevt att bedövningssprutor kan svida lite. Gissar att det inte känns så mycket för att vävnaden är mjuk och elastisk.
Jag hade inte speciellt ont efteråt, mer av en obehagskänsla som varade kanske en vecka och mest första dagarna. Jobbigaste var att inte kunna runka eller ha sex på några veckor.
Ta gärna bort stygnen så snart såret är läkt, kanske 10 dagar efter op, vänta inte på att de ska falla bort. Det blir mindre obehag och mindre synligt ärr om de tas bort.
Lycka till, det kommer gå jättebra!