2026-02-09, 18:44
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu står han förvisso och raljerar om äppelskrutt, tårtor och tavlor hela dagarna långa. Han för inte några egna politiska argument. Han svär och hotar medlemmarna i församlingen. Han trotsar presidiet och har ett förstånd som gör även en ettåring klok i jämförelse.

Jag har lyssnat på stollen i flera timmar och han framför inte en enda politisk poäng, inte ett enda eget politiskt förslag.

Det vi kan konstatera är att varken region Örebro eller Örebro Kommun mår bra. På ett år har de haft en skolskjutning, tre mediala socialfall och ett dussin polska församlingar i både regionfullmäktige och i kommunalfullmäktige.
Okej. Jag ska lyssna mer, för jag har bara sett ett par korta klipp och en knapp halvtimme från dagens. Men väntar också på att deras sida ska upp(!)

(bygger om eller liknande, har det stått varje gång jag försökt och jag har provat flera gånger nu över tid, för vet inte vad man ska rösta på om man vill ha stängd gräns och remigration, utvisning av invandrade välfärdsplundrare, jihadister och kriminella. Det är bland högsta prioritet. SD är för tama(!), 7klövern genonkorrupt. afs vetifan, även om de har flera bra punkter. vill veta vart Örebropartiet står i flera frågor.
Senast redigerad av Room531 2026-02-09 kl. 18:52.
Citera
2026-02-09, 18:46
Medlem
Henry Allard var den institutionella talmannen som byggde systemet, och Markus Allard är barnbarnet som river i detsamma med samma talgåva, fast i en populistisk riktning.
Citera
2026-02-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Kan den här barnungen aldrig bete sig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vr5AG5/regionfullmaktige-avbrutet-javla-fegis

Hm ja, nu är det ju inte han som inte kan bete sig utan de andra!
Han får min röst i kommande val.
Citera
2026-02-09, 18:50
Medlem
Alla ni som inte gillar Allard fucking kommunists
Citera
2026-02-09, 18:51
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benfrid
Förstår att han är populär hos typ "män" mellan 18-30 som använder utryck som "jävla horunge" "din jävla fitta" osv..

Ok vore väl tråkigt om dessa grupper fick någonting att säga till om i vår demokrati.
Citera
2026-02-09, 18:52
Medlem
Steinarrs avatar
Det här är varför Allard blev så upprörd:

ÖP vill skjuta in mer pengar till BUP. Detta vill inte Socialdemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet (som styr Örebro). De vill hellre lägga pengar på trams.

Sebastian Cehlin (Moderaterna) började ljuga om att ÖP vill sänka lönerna för läkare. När Allard konfronterade Cehlin och bad om att få en förklaring så satt Cehlin och flinade åt honom.

Då blev Allard förbannad.

7-klöverpartierna beter sig verkligen som ett gäng lågstadiebarn.

Inte undra på att så många kommuner är helt jävla knullade.
Citera
2026-02-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Han framstår inte som intelligent eller vettig när han svär och håller på. Det måste finnas ett ber intelligent sätt att uppnå samma sak.

Kolla nu här, februari 2025. Vi gamlingar har försökt påverka politiken och politikerna på ett civiliserat sätt sedan innan du föddes. Det har inte fungerat: makt korrumpterar och absolut makt korrumperar absolut.

Titta bara på hur genomkorrupta sveriges olika myndigheter är på grund av kommunisternas långa marsch genom instutitionerna.

Markus är en frisk fläkt, som (än så länge) inte är korrumperad, och säger saker som de är.

Markus behövs för att belysa avståndet mellan vanligt folk och elitens knähundar, politikerna.

Klagar du på Markus är du på elitens sida - du är skyldig till varför vi har 80% skatt, folk dör i vårdköer och din dotter kan våldtas utan att gärningsmannen bestraffas.

Fast du har ju ingen dotter så det är ok...

Jag vill se videon och jag vill se de våldsamma politikerna bestraffas. Jag kommer bara få ett av önskemålen uppfyllda.
Citera
2026-02-09, 18:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du argumenterar alltså emot personangrepp - med personangrepp? Det är ju jätteseriöst och imponerande. Det får en att undra vilka diagnoser du själv har. Förmodligen inavlad.

Personangreppen, står du för. Inte jag. Att undra vilka diagnoser Allard har med tanke på sitt uppförande (eller brist på) i fullmäktige under flertalet år, är en adekvat fråga, som merparten vuxna i Sverige ställer sig. Att inte ställa den frågan, tyder på inavel.
Citera
2026-02-09, 18:54
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok vore väl tråkigt om dessa grupper fick någonting att säga till om i vår demokrati.
Det förstnämnda har jag nog bara hört invandrare säga dock.. oavsett låter det riktigt otrevligt och lågt, stör mig varje gång jag hör det.
Senast redigerad av Room531 2026-02-09 kl. 18:57.
Citera
2026-02-09, 18:55
Medlem
rotesaus avatar
Reaktion motsvarande bara, och det ser nog friskt ut men är i verkligheten bara rätt motsvarande. ÖP och Allard är sannolikt något som behövs i fler kommuner där fullmäktige sjukats ner.
Citera
2026-02-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det här är varför Allard blev så upprörd:

ÖP vill skjuta in mer pengar till BUP. Detta vill inte Socialdemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet (som styr Örebro). De vill hellre lägga pengar på trams.

Sebastian Cehlin (Moderaterna) började ljuga om att ÖP vill sänka lönerna för läkare. När Allard konfronterade Cehlin och bad om att få en förklaring så satt Cehlin och flinade åt honom.

Då blev Allard förbannad.

7-klöverpartierna beter sig verkligen som ett gäng lågstadiebarn.

Inte undra på att så många kommuner är helt jävla knullade.

Citerar dig för att folk ska få dubbel chans att läsa ditt inlägg.
Citera
2026-02-09, 18:59
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benfrid
Förstår att han är populär hos typ "män" mellan 18-30 som använder utryck som "jävla horunge" "din jävla fitta" osv..
Tror nog att även många äldre uppskattar honom också. Hellre en grovt tillyxad ärlig politiker än en strategisk, falsk kappvändare som så många faktiskt är.
Innehållet är i slutändan viktigare än yttre finess.
Och pengar till bup är mycket viktigare än konst. Man måste proritera i dyrtider.
Att slå av någon glasögon är dessutom mycket värre än en reaktion på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in