Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Jag tycker hans politik suger, jag anser att han är uppfylld av sig själv, och jag tycker att han kunde formulera sig bättre. Och man kan ifrågasätta taktiken/strategin att älta samma grej ad infinitum.
Men i just det här fallet tycker jag att han har en poäng, det är dubbla måttstockar och frågan är om det ens räcker (jag skulle tro att det är trippla mättstockar som gäller).
Ibland måste man få kalla en spade för en spade för att budskapet ska ge effekt/reaktion.
I mångt och mycket funkar inte dessa typer av deliberativa nonsens med dagens politiker. Varför ens diskutera om huruvida "pratbänkar" kommer vara lönsamma i "kampen mot ensamhet"? Det är totalt meningslöst, och detta sker i skattebetalarnas bekostnad. Konsensus är optimalt ifall det finns lite jävla folkvett bland dagens kommunpolitiker, men det verkar snarare bestå av maktkåta idioter med ringa kunskap om hur verkligheten egentligen är.
Även om jag gillar Allard skarpt så kan jag tidvis hålla med om att hans stil kan kännas "uttjatat". Dock har jag svårt att se vad som skulle anses vara obefogat tillvägagångsätt gentemot dessa typer av politiker. För att inte nämna om den vänskapskorruption och idioti som råder fritt i städer som goa Muteborg - höj rösten så ryker dina chanser.
Fler Allard i varje kommunfullmäktige, tack!