2026-02-09, 15:54
Medlem
Örebropartiet känns mest som ett gymnasieprojekt i självupptagen affekt. Mycket oväsen, noll leverans och exakt inget som motiverar varför de överhuvudtaget ska sitta i ett fullmäktige.

De framstår mest som ett parti som förväxlar uppmärksamhet med inflytande.
Citera
2026-02-09, 15:55
Avslutad
Det är talande att alla fokuserar på "ton" och ordval istället för politikens innehåll, vad som är sant och vad som är vettigt och rätt.
Hellre politiker som svär som sjömän än ljugande och manipulerande svin som möjliggör systematiska, statliga barnkidnappningar och sen vägrar svara på frågor om det ens.
Allard, du har min röst i riksdagsvalet 🩷. Vi har alldeles för MYCKET av medietränad och falsk ton där politiker slingrar sig som ormar med ordbajs.
Svär hur mycket du vill, jobba gärna för att helt avsluta Socialtjänsten som är helt olämplig både att rädda barn som far illa, och att låta bli att förstöra livet för barn som inte far illa. De kan inte ens hjälpa hemlösa eller missbrukare och hittills har ingen brytt sig om att myndigheten bara existerar som daglig verksamhet för socionomer, finansierade med skattemedel.
Fortsätt jobba för att sänka politikers löner och komma tillrätta med korruption.
Andra kan rösta på hala svin som vet hur man inte har något samvete och med ett leende kan upprepa samma ordbajs 20 ggr som svar på 20 olika frågor - för att de gillar "tonen".
Citera
2026-02-09, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Örebropartiet känns mest som ett gymnasieprojekt i självupptagen affekt. Mycket oväsen, noll leverans och exakt inget som motiverar varför de överhuvudtaget ska sitta i ett fullmäktige.

Gör inte Socialdemokraterna det? Vilket partier styrde när det bestämdes att vi skulle elda upp alla beredskapslager och avveckla försvaret?
Vilka partier införde marknadsskolan och sålde ut välfärden till gängkriminella?
Citera
2026-02-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266

Tycker dom gör mycket nytta, man ser på dom andra politikerna att dom skäms när Allard tar upp allt skit dom slänger pengar på! Verkar vara ett enormt slöseri på Islamister bla!
Citera
2026-02-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarianneFaithful
Gör inte Socialdemokraterna det? Vilket partier styrde när det bestämdes att vi skulle elda upp alla beredskapslager och avveckla försvaret?
Vilka partier införde marknadsskolan och sålde ut välfärden till gängkriminella?
Jag förstår ärligt talat inte hur detta överhuvudtaget har med mitt inlägg att göra — eller är poängen bara att dra igång en helt annan diskussion?
Citera
2026-02-09, 16:07
Medlem
guderis avatar
Fan jag gillar Allard alltså, röstade på honom 2022, kommer göra det igen. Nu presenterar han sig i riksmedia, och fjantsverige grinar. Han vet precis vad han gör.
Senast redigerad av guderi 2026-02-09 kl. 16:10.
Citera
2026-02-09, 16:09
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag tycker hans politik suger, jag anser att han är uppfylld av sig själv, och jag tycker att han kunde formulera sig bättre. Och man kan ifrågasätta taktiken/strategin att älta samma grej ad infinitum.

Men i just det här fallet tycker jag att han har en poäng, det är dubbla måttstockar och frågan är om det ens räcker (jag skulle tro att det är trippla mättstockar som gäller).

Ibland måste man få kalla en spade för en spade för att budskapet ska ge effekt/reaktion.

I mångt och mycket funkar inte dessa typer av deliberativa nonsens med dagens politiker. Varför ens diskutera om huruvida "pratbänkar" kommer vara lönsamma i "kampen mot ensamhet"? Det är totalt meningslöst, och detta sker i skattebetalarnas bekostnad. Konsensus är optimalt ifall det finns lite jävla folkvett bland dagens kommunpolitiker, men det verkar snarare bestå av maktkåta idioter med ringa kunskap om hur verkligheten egentligen är.

Även om jag gillar Allard skarpt så kan jag tidvis hålla med om att hans stil kan kännas "uttjatat". Dock har jag svårt att se vad som skulle anses vara obefogat tillvägagångsätt gentemot dessa typer av politiker. För att inte nämna om den vänskapskorruption och idioti som råder fritt i städer som goa Muteborg - höj rösten så ryker dina chanser.

Fler Allard i varje kommunfullmäktige, tack!
Citera
2026-02-09, 16:15
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är knappast Allard som är problemet.

Allard säger saker som folkförrädarna tycker är obekväma.

Partier som Moderaterna och Socialdemokraterna har tydligen rövknullat Örebro utan glidmedel i många, många år nu enligt folk på sociala medier.

De lägger pengar på bland annat HBTQ-grejer och säger samtidigt att det inte finns några pengar till sjukvården.

Allard har alltså rätt. De är idioter, precis som TS
Håller med till 100%!
Citera
2026-02-09, 16:27
Medlem
Förstår att Allard blir frustrerad på dessa ruttna politiker klägg. På dom bara.
Citera
2026-02-09, 16:27
Medlem
Jag tror han har kraftig omedicinerad adhd och aspberger
Citera
2026-02-09, 16:28
Medlem
Det behövs fler som Markus Allard som ställer de korrupta politikerna mot väggen. Skäll ut dom efter noter och mer därtill.

https://www.friatider.se/nya-politikerbraket-i-orebro-slog-du-av-honom-glasogonen-din-javla-idiot
Citera
2026-02-09, 16:30
Avstängd
Är det känt vilka diagnoser Allard har? Någon som vet? Varför utesluter inte fullmäktige i Örebro honom bara? Det är ju inte första gången Allard uppför sig som ett diagnosbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in