2026-02-09, 17:54
Medlem
Han har ju rätt och jag tycker att han är behövlig i sitt sätt att peka ut de som missköter sitt politiska uppdrag, bland annat genom slöseri. Men detta blir lite väl oprofessionellt. Det går att få fram samma poäng utan att bli så pass gapig. Jag tror att han vunnit på det i längden.
Citera
2026-02-09, 17:55
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu står han förvisso och raljerar om äppelskrutt, tårtor och tavlor hela dagarna långa. Han för inte några egna politiska argument. Han svär och hotar medlemmarna i församlingen. Han trotsar presidiet och har ett förstånd som gör även en ettåring klok i jämförelse.

Jag har lyssnat på stollen i flera timmar och han framför inte en enda politisk poäng, inte ett enda eget politiskt förslag.

Det vi kan konstatera är att varken region Örebro eller Örebro Kommun mår bra. På ett år har de haft en skolskjutning, tre mediala socialfall och ett dussin polska församlingar i både regionfullmäktige och i kommunalfullmäktige.

Det är resultatet av att folk traditionsröstar och oftast inte vet vad de röstar på. Folk röstar på sossarna eller för den delen moderaterna och tror att det kommer innebära en förändring. För att en förändring i kommuner och landet i stort ska ske måste nya partier få möjlighet att styra, ny konstellationer måste få träda fram. Annars är det här vi hamnar.
Citera
2026-02-09, 18:05
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Allard har ju sina sidor, men han är definitivt en frisk fläkt och absolut någonting som behövs i allehanda kommuner ute i landet. Nivån på politikerna lokalt är, generellt sett, erbarmligt låg och vänskapskorruptionen enorm.

Det är klart att politikerna från de etablerade partierna tycker att han är jobbig och försöker att sätta dit honom med varje till buds stående medel. De har, i många fall, i generationer styrt kommunerna som sina egna små kungadömen, alldeles oavsett vad deras väljare vill, och nu kommer någon och faktiskt ifrågasätter detta. Han är ett hot mot hela deras kända världsbild.

Att man hellre satsar på HBTQ-trams och konst än sjukvården i Örebro säger en hel del om vad det är för idioter som styr ute i kommunerna. Det ser likadant ut i nästan alla kommuner.

De är lika dumma som de är i riksdagen.
Citera
2026-02-09, 18:07
Medlem
Jag har svårt för politiker som inte klarar av att bete sig som normala vuxna människor. Dock så har han ju rätt i allt han säger men jag tror han förlorar lite för många röster när han beter sig så där.

Nooshi Dadgostar är också ett exempel på en "oseriös" politiker med alla sina inlägg om hur hon ska få "män som röstar på SD att gråta osv".

En politiker ska vara en förebild vilket ingen av dessa två är..
Citera
2026-02-09, 18:10
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benfrid
Jag har svårt för politiker som inte klarar av att bete sig som normala vuxna människor. Dock så har han ju rätt i allt han säger men jag tror han förlorar lite för många röster när han beter sig så där.

Nooshi Dadgostar är också ett exempel på en "oseriös" politiker med alla sina inlägg om hur hon ska få "män som röstar på SD att gråta osv".

Markus Allard jagar inte röster hos folk som är gråtmilda
Citera
2026-02-09, 18:11
Avslutad
Sosse slår av brillorna på en nisse.
Dom skriker och överröstar Allard.

Hur kan allard vara problemet här?

Han säger ju till dom idioterna som inte sköter sig
Citera
2026-02-09, 18:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Är ju ändå intressant 2026, när jag skriver detta så har du 24 poster, 23 handlar om Markus Allard, kan du berätta varför?

Jag svarar när folk citerar mig. Är det konstigt?
Citera
2026-02-09, 18:14
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benfrid

Det hela handlar om att vi svenskar inte är vana vid politiker som säger vad de tänker.

Allard anser att dessa sossar och moderater är idioter och säger det rakt ut. Det är extremt ovanligt och det gör många svenskar obekväma trots att de tycker att Allard har rätt.
Citera
2026-02-09, 18:16
Medlem
Henry Allard var en svensk politiker (socialdemokrat) och var talman i andra kammaren 1969–1970 och i enkammarriksdagen 1971–1979, samt farfar till lokalpolitikern i Örebro, Markus Allard.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Henry_Allard
Citera
2026-02-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Örebropartiet känns mest som ett gymnasieprojekt i självupptagen affekt. Mycket oväsen, noll leverans och exakt inget som motiverar varför de överhuvudtaget ska sitta i ett fullmäktige.

De framstår mest som ett parti som förväxlar uppmärksamhet med inflytande.
Det som känns är nog inte samma sak som vi tittare ser. Vi ser hur Sebastian Cehlin drar en lögn i talarstolen och sedan törs han inte gå upp fler gånger. Han lever helt efter devisen ”bättre fly än illa fäkta”.
Citera
2026-02-09, 18:17
Medlem
KillPus avatar
Och skitsnackaren vill till Riksdag? Nej, tack!
Citera
2026-02-09, 18:20
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
Sosse slår av brillorna på en nisse.
Dom skriker och överröstar Allard.

Hur kan allard vara problemet här?

Han säger ju till dom idioterna som inte sköter sig

Det är inte första gången. Sossekärringar har slagit bort mobilen från händerna på ÖP-politiker också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in