2026-02-09, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Anmärkningsvärt, om det nu är den ensamma kvinnan med svenskt namn som är den anhållne, är det inlägg hon postade den 27:e februari 2022. En meme på en mamma som sitter i en soffa, och framför henne står ett litet barn.

Och sedan texten: Science can now visually show us the process of a child sucking away a parent's life force. Om kvinnan nu ligger bakom något av det anförda, är det högst anmärkningsvärt att posta ett sådant inlägg. Något som vittnar om att hon mår/har mått dåligt av att vara förälder.
Ojojoj, det där var riktigt illa. Låter som en psykos och de är inte alltid benägna att söka vård heller plus att för de som gör är det ej säkert de ens erbjuds vård då psykiatrin är brutalt överbelastad i hela landet.
Citera
2026-02-09, 16:57
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Ojojoj, det där var riktigt illa. Låter som en psykos och de är inte alltid benägna att söka vård heller plus att för de som gör är det ej säkert de ens erbjuds vård då psykiatrin är brutalt överbelastad i hela landet.

Jo, jag tror nog på grav mental ohälsa här. Om det nu är rätt person som ärendet handlar om. Varningssignaler lär inte ha saknats och det har säkert funnits flera diskussioner om kvinnan inom både socialförvaltningen och vården. Men, igen. Bara mina spekulationer i nuläget. Vi får se vad det här landar i.
Citera
2026-02-09, 18:44
Medlem
platyzmas avatar
Kanske en trött fråga, men var var pappan/Bulgaren? Han bör väl haft störst möjlighet att upptäcka post partum, om han var närvarande i barnets liv?
Citera
2026-02-09, 22:48
Medlem
Vettmaskinens avatar
Ja alltså publicerar man bilder på så fula lösnaglar så är man inte helt frisk, jisses!
Citera
2026-02-10, 07:37
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Den kvinnan har jag sett i området med en liten flicka i släptåg. Jag tänkte direkt att det var ett fall för "soc" då inte hade någon som helst koll på sitt barn! Flummig med en cigg i handen o tösen som då kanske bara var 4 år(?) gick 50 meter efter sin mamma bland bilar o cyklister! Kvinnan är lätt att känna igen på sitt utseende o tatueringar. Nu var det dock ett tag sedan jag såg henne? Trodde de flyttat?
Citera
2026-02-10, 10:54
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg.BestCoast
Den kvinnan har jag sett i området med en liten flicka i släptåg. Jag tänkte direkt att det var ett fall för "soc" då inte hade någon som helst koll på sitt barn! Flummig med en cigg i handen o tösen som då kanske bara var 4 år(?) gick 50 meter efter sin mamma bland bilar o cyklister! Kvinnan är lätt att känna igen på sitt utseende o tatueringar. Nu var det dock ett tag sedan jag såg henne? Trodde de flyttat?

Fanns det någon pappa med nån gång?
Hon har ju inte bara mördat sitt barn utan även hans…
Citera
2026-02-10, 12:11
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Anhållande hävt för misstänkt mord och grov mordbrand i Göteborg):
Citat:
Åklagaren har i dag hävt anhållandet av en person som anhölls på skälig misstanke för mord och grov mordbrand i Göteborg den 7 februari efter att ett barn omkommit i en lägenhetsbrand.

– Det föreligger inte längre misstanke om något brott. Polisen har gjort en gedigen utredning som pekar mot att branden inte var anlagd. Det rör sig om en oerhört tragisk olyckshändelse, säger senior åklagare Tomas Engman.
Citera
2026-02-10, 12:51
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Anhållande hävt för misstänkt mord och grov mordbrand i Göteborg):

Vad fan har hänt då, fimpbrand?
Citera
2026-02-10, 13:05
Medlem
Spilos avatar
Står följande på GP nu:

I den brinnande lägenheten hittades ett dött barn. Det uppstod misstankar om att barnet bragts om livet och en mordutredning startade.
En person anhölls – men har nu släppts.
– Det rör sig om en oerhört tragisk olyckshändelse, säger senior åklagare Tomas Engman i ett pressmeddelande.
Citera
2026-02-10, 13:23
Medlem
Men hade inte barnet skador?
Jobbigt för mamman om hon är oskyldig, eller jobbigt i vilket fall som helst
Citera
2026-02-10, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Men hade inte barnet skador?
Jobbigt för mamman om hon är oskyldig, eller jobbigt i vilket fall som helst

Jo jag läste att barnet hade det. Hemsk historia o här borde man nog fått hjälp. Dock inte säkert förskola/soc/samhället kände till det.
Citera
2026-02-10, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Fanns det någon pappa med nån gång?
Hon har ju inte bara mördat sitt barn utan även hans…

Precis. Men om han inte brytt sig innan, så gör han det kanske inte nu heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in