Citat:
Ursprungligen postat av
LostinDarkness
Är lite nyfiken över hur kniv lagar ser ut i övriga Europa som titeln lyder. Jag är less på Sverige. Men jag har någon att beskydda på vägen. Vill inte stå där helt utan möjlighet att försvara oss. S undrar hur ser knivlagarna ut egentligen? Mötet jag 3 stycken som söker konflikt och kanske kidnappning av min bästa vän. Så vill jag kunna skydda min vän och gå fri. Vägrar att låta något ng dåligt ske och därefter "leta" efter min vän för evigt för att aldrig finna igen. Det fungerar inte sådär min del.
Så vi skippar Sverige i denna tråd då hela landet verkar var skitnödig totalt tillsammans med hycklande narcissister.. och sedan kommer de slåss över potatis när ingen annan mat går att få tillgång till. Jag skiter i det och vill ta mig bort. Me måste räkna med att tjag möter något gäng som har en större våldskapacitet än mig. Så hur skyddar jag mig. Och vilken typ av vapen får jag bära med mig över gränserna??
Alla länder har egna lagar. Generellt är det förbjudet att bära kniv i Europa för självförsvar medan det i många länder så som Sverige är tillåtet att bära kniv för legitima skäl, t.ex. som verktyg eller om man skall jaga, campa, fiska m.m.
Betänk också att vissa specifika platser kan ha förbud, t.ex. Flygplatser, domstolsbyggnader, skolor m.m.
När det gäller att resa över gränser så brukar det inte vara problem att ha vanlig kniv nedpackad i packningen, vissa länder kräver dock tillstånd. Det beror också på vilken typ av kniv det handlar om.
Att
bära kniv på sig är dock oftast tvärstopp vid gränser, speciellt på flygplatser, bär aldrig kniv när du skall flyga.
Tror inte någon orkar sitta och kolla igenom varje land och ge dig en sammanställning på alla 50 länder i Europas olika lagstiftning om kniv.
Du kan lätt själv kolla upp det land/de länder du tänker resa till.