2026-02-08, 17:33
Medlem
GiveMeHeads avatar
Jag torkar alltid efter andra. Speciellt där man ska ha händerna. Vet aldrig vad den som var där innan haft sina fingrar.
Citera
2026-02-08, 18:05
Medlem
Japhys avatar
Jag tvättar alltid av, både före och efter. Oavsett om det är en svett- och luktfri tjej eller inte...
Citera
2026-02-08, 22:06
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Jag kan länka din mamma.
Du bevisar själv hur dum du är genom att begära "länkar". Fan heller att jag orkar leta upp peer reviewed artiklar för basala saker som att salt, kroppsoljor och bakterier inte är bra för exempelvis vinyl över tid, och kan dessutom orsaka dålig lukt över tid.
Och vad fan gör du på gymmet om du inte svettas?

Ok så du har inga bevis för att utrustningen på gym är tillverkad i material som är superkänsliga för svett.

Inget svar heller angående varför du får för dig att en normal tränande person svettas så mycket att det går genom både underkläder och byxor. Jag svettas aldrig så mycket att sitsen blir blöt iaf. Handlar det här verkligen om hur alla borde bete sig (för annars är man dum i huvudet och en "äckelpotta") eller handlar det om dig och ditt eget abnorma svettande?

Btw jag sa inget om "peer reviewed". Vill bara se dig ge något som helst belägg för att utrustningen på ett gym är så otroligt känslig för svett att det motiverar att alla tvättar av varje sak efter varje användning.
Citera
2026-02-08, 22:07
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Jag torkar alltid efter andra. Speciellt där man ska ha händerna. Vet aldrig vad den som var där innan haft sina fingrar.

Går runt med våtservetter så fort du ska hålla i en stång på bussen eller använda ett dörrhandtag i offentlig miljö också eller har du ngn form av miljöspecifik OCD på gymmet?

Det normala är ju annars att man tvättar händerna ett antal gånger under dagen efter kontakt med olika äckliga offentliga saker eller annat som motiverar tvätt.
Citera
2026-02-08, 22:09
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Ok så du har inga bevis för att utrustningen på gym är tillverkad i material som är superkänsliga för svett.

Inget svar heller angående varför du får för dig att en normal tränande person svettas så mycket att det går genom både underkläder och byxor. Jag svettas aldrig så mycket att sitsen blir blöt iaf. Handlar det här verkligen om hur alla borde bete sig (för annars är man dum i huvudet och en "äckelpotta") eller handlar det om dig och ditt eget abnorma svettande?

Btw jag sa inget om "peer reviewed". Vill bara se dig ge något som helst belägg för att utrustningen på ett gym är så otroligt känslig för svett att det motiverar att alla tvättar av varje sak efter varje användning.

Ska jag länka till något som säger att solen går upp och att det är mer hygieniskt att torka sig i röven än att låta bli också?
Citera
2026-02-08, 22:15
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ska jag länka till något som säger att solen går upp och att det är mer hygieniskt att torka sig i röven än att låta bli också?

Är det inte lite konstigt att det här ämnet väcker så starka känslor hos dig?

Du verkar ju inte ens klara av att läsa det du svarar på. Helt befängt att påstå att det är lika självklart att alla ska tvätta av all utrustning de använder varje gång på gymmet som att solen går upp och att man ska rengöra sig själv efter toabesök.

Läs mina inlägg ordentligt om du vill. Jag behöver inte upprepa mina poänger.
Citera
2026-02-08, 22:24
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Är det inte lite konstigt att det här ämnet väcker så starka känslor hos dig?

Du verkar ju inte ens klara av att läsa det du svarar på. Helt befängt att påstå att det är lika självklart att alla ska tvätta av all utrustning de använder varje gång på gymmet som att solen går upp och att man ska rengöra sig själv efter toabesök.

Läs mina inlägg ordentligt om du vill. Jag behöver inte upprepa mina poänger.

Äckel som inte torkar av efter sig upprör ja, särskilt när de tror de att inte utsöndrar kroppsvätskor eller har bakterier i dem, för att de är renligare än andra bara genom att vara sig själva. Du påminner om en kollega som var övertygad om att han hade fräschast fötter i stan, men när han tog av sig skorna på tåget tog det en sekund innan vagnen luktade lik och gorgonzola.
Torka av efter dig för fan, det är vanlig hyfs.
Citera
2026-02-08, 22:51
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Äckel som inte torkar av efter sig upprör ja, särskilt när de tror de att inte utsöndrar kroppsvätskor eller har bakterier i dem, för att de är renligare än andra bara genom att vara sig själva. Du påminner om en kollega som var övertygad om att han hade fräschast fötter i stan, men när han tog av sig skorna på tåget tog det en sekund innan vagnen luktade lik och gorgonzola.
Torka av efter dig för fan, det är vanlig hyfs.

Städning ingår i medlemsskapet.

Brukar du tvätta av andra saker du sitter på och tar i? Är det "vanlig hyfs" att torka av sitsar och stänger efter sig på tunnelbanan? Varför ska detta gälla på just gymmet? Det är bakterier överallt.

Jag tror inte alls att jag är "renligare än andra". Jag tycker att alla kan låta bli att tvätta efter sig på gymmet, även du som enligt egen utsago svettas som under ett maratonlopp i solen när du sitter och styrketränar på ett gym.

Jag skrev att jag aldrig svettas så att sitsen blir blöt, och jag skrev att du verkar svettas väldigt mycket och kanske inte ska döma alla andra efter samma standard. Detta betyder inte att jag tror att jag är "renligare än andra". Inget mer bullshit nu tack.

Du borde lära dig läsa om du ska försöka debattera saker. Du tror ju att jag uttrycker saker som jag inte uttrycker, samtidigt som du skiter i att bemöta saker jag faktiskt skriver.

Din kollegas fötter är såklart inte heller relevanta för det vi diskuterar. Skriv något ordentligt som har med saken att göra.
Citera
2026-02-16, 10:14
Medlem
Syskonens avatar
Jag pratade med mannen och han bad mig om ursäkt. Han hade bara torkat av ren vana. Han ville absolut inte få mig att känna mig obekväm. Så nu hälsar vi när vi ses varje gång på gymmet. Han ser alltid så glad ut nuförtiden. Jag tror att jag gjorde hans dag genom att prata med honom. Jag har lite den effekten på män...
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in