2026-02-07, 10:32
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syskonen
Jag tränar på ett dyrt innerstadsgym som mestadels befolkas av välbeställda pensionärer med PTs, det är ganska låg energi allmänt och inte så mycket utrustning men det ligger i huset jag bor så jag är gärna där. På det här gymmet finns en allmän kultur (bland pensionärerna) att gå och hämta papper, spray och torka av allt de rört (nästan, de använder inga vikter så ingen som använder vikter torkar av dom). Jag torkar aldrig eftersom jag inte svettas, lämnar inga märken, luktar inte varken neutralt eller illa samt är ung och snygg.

Jag blir alltid trevligt bemött av män och oftast också av kvinnor eftersom jag även är trevlig och försöker hålla en allmän låg profil, tar inga gymbilder eller tränar i bh. Är snyggt klädd dock.

Men när jag tränade häromdagen så var en man där som jag hälsat på vid tillfälle eller frågat om han var klar med någon vikt eller så, det var inget kontroversiellt jag fick ta över efter honom när han var klar. Slutet gott allting gott.... men när jag tränade nu och lämnade så tog han över och så går han och häntar PAPPER OCH SPRAY och torkar efter mig? Det finns ingen antydan till fläckar eller så, jag tränar lätta vikter osv. Han torkar verkligen allt. Jag blev så otroligt förvånad. Varför gjorde han så? Tycker han att jag är äcklig? Jag har inga problem att ta över hans grejer och köra. Han kunde inte röra det jag rört utan att tvätta först?

Ville han förnedra mig offentligt? Kunde inte ens koll på honom efteråt jag var så chockad. Aldrig blivit så illa behandlad av en man någonsin. Vad fan håller han på med?

Du får gå tillbaka, stöta på honom och jaga honom tills han går med på att ha sex med dig. Jag ser ingen annan lösning.
Citera
2026-02-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Exakt! På de flesta gymmen så står det oftast lappar "torka efter du använt utrustningen" och att "man inte svettas" är bara en del av skälet. Det blev ju efter covid när bacillskräcken drog igång

Jag kan väl tänka mig att anledningen till man hållit kvar detta vid gymmet, för faktiskt över allt annars så har det ju gått tillbaka till exakt som det var förr, är ju det faktum att de flesta gymmen har ju knappt någon personal längre, så då är det bättre att de som tränar själva städar efter sig, istället för att personalen ska behöva göra det.
Citera
2026-02-07, 10:50
Medlem
irrelevants avatar
Hur orkar du bry dig om detta i mer än två minuter? Är du intresserad av mannen i fråga? Eller vill du bara att han ska tråna efter dina hudavlagringar?
Citera
2026-02-07, 12:08
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Jag jämförde inte gym med dagis, jag jämförde din intelligensnivå med ett dagisbarns.
Förutom att det är fett onice att lämna sin rövsvett efter sig, så fräter svett på klädseln på dynorna. Genom att torka av håller de längre, det är bara en av alla orsaker att torka av efter sig.
Att just du kommer förstå och acceptera det tror jag inte på, men de flesta vettiga människor kämpar inte emot så mycket för att få lämna kvar sin rövsvett på säten.

Ja, det var ditt enda "argument" att likna din meningsmotståndare vid ett dagisbarn.

Nu har du även argumentet att "rövsvett fräter på dynorna" vilket låter som broscience och dessutom är irrelevant om man inte går runt plaskvåt av svett vilket de flesta förmodligen inte gör vid styrketräning.

Att ytorna är mindre fräscha är som sagt något man får räkna med och hantera i många sammanhang, varför inte applicera samma tänk på gymmet?
Citera
2026-02-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Förmodligen är det inte mer komplicerat än så.

Ts, du behöver sysselsättning. Du är för navelskådande. Ingen bryr sig tyvärr.
ÅÅÅ gud ingen bryr sig om era kommentarer 10 sidor snart bara för Flashbacks kåtbockar var inte så hård mot TS
Citera
2026-02-07, 15:41
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Jag tränar på ett dyrt innerstadsgym som mestadels befolkas av välbeställda pensionärer med PTs, det är ganska låg energi allmänt och inte så mycket utrustning men det ligger i huset jag bor så jag är gärna där. På det här gymmet finns en allmän kultur (bland pensionärerna) att gå och hämta papper, spray och torka av allt de rört (nästan, de använder inga vikter så ingen som använder vikter torkar av dom). Jag torkar aldrig eftersom jag inte svettas, lämnar inga märken, luktar inte varken neutralt eller illa samt är ung och snygg.

Jag blir alltid trevligt bemött av män och oftast också av kvinnor eftersom jag även är trevlig och försöker hålla en allmän låg profil, tar inga gymbilder eller tränar i bh. Är snyggt klädd dock.

Men när jag tränade häromdagen så var en man där som jag hälsat på vid tillfälle eller frågat om han var klar med någon vikt eller så, det var inget kontroversiellt jag fick ta över efter honom när han var klar. Slutet gott allting gott.... men när jag tränade nu och lämnade så tog han över och så går han och häntar PAPPER OCH SPRAY och torkar efter mig? Det finns ingen antydan till fläckar eller så, jag tränar lätta vikter osv. Han torkar verkligen allt. Jag blev så otroligt förvånad. Varför gjorde han så? Tycker han att jag är äcklig? Jag har inga problem att ta över hans grejer och köra. Han kunde inte röra det jag rört utan att tvätta först?

Ville han förnedra mig offentligt? Kunde inte ens koll på honom efteråt jag var så chockad. Aldrig blivit så illa behandlad av en man någonsin. Vad fan håller han på med?

Jag tror inte han ville förnedra dig utan han ville nog bara lära dig en läxa att du ska försöka ta och lära dig lite hyfs och respekt för det andra människor.
Vilket betyder att är du på ett gym så tar du fan och torkar av grejerna efter du har varit där. Oavsett om du svettas eller ej.
Jag skulle inte vilja sitta på maskin eller träna på maskin för du har suttit tidigare med dina tights och kanske vecko gamla trosor jävla grisigt beteende.

Jag själv har inte heller lust att bli smittad av någon konstig sjukdom för att det finns äckliga människor som inte bryter kläder och även om de gör det så hör det till att man tar och tänker på hygienen.
Du ska vara glad att du inte var på det gymmet dig att tränade innan i Skåne på Friskis och Svettis.
Där fanns en äldre man som skrek rakt ut i träningslokalen om man inte hade handduken och satt på när man hade någon maskin eller om man inte hade handduk alls.

Hälsningar
Man som byter kläder dagligen och alltid torkar av grejerna jag haft och tränat med.
Citera
2026-02-07, 16:06
Medlem
Detta här är onödigt överanalyserande tänk.
Skit i precis alla som inte tillför något i ditt liv. Var dock inte otrevlig.
Citera
2026-02-07, 16:11
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Ja, det var ditt enda "argument" att likna din meningsmotståndare vid ett dagisbarn.

Nu har du även argumentet att "rövsvett fräter på dynorna" vilket låter som broscience och dessutom är irrelevant om man inte går runt plaskvåt av svett vilket de flesta förmodligen inte gör vid styrketräning.

Att ytorna är mindre fräscha är som sagt något man får räkna med och hantera i många sammanhang, varför inte applicera samma tänk på gymmet?
Det var inget argument, det var en förolämpning.

Sen att du är helt faktaresisrent är en annan sak. Lycka till här i livet, jag är glad att mitt gym inte har medlemmar som du, din själviska äckelpotta.
Citera
2026-02-07, 22:25
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Det var inget argument, det var en förolämpning.

Sen att du är helt faktaresisrent är en annan sak. Lycka till här i livet, jag är glad att mitt gym inte har medlemmar som du, din själviska äckelpotta.

Ja, precis. Det var inget argument.

Varför kallar du mig faktaresistent? Det är ju jag som har presenterat goda argument för min sak. Du hävdar att dynorna på gymmet är gjorda av ett material som går sönder av svett, och implicerar att detta även är skälet till att man ska tvätta handtagen, hantlar och skivstänger. Väldigt svårt att tro på att lite svett fräter sönder utrustningen, dessutom är det ju du som är en "äckelpotta" om du svettas så mycket att du blöter ned sitsen.

Det är ju bara poänglös elitism ni håller på med.

Länka en källa på att svett fräter mindre än rengöringsmedel på dynorna och/eller källa på att det är en smittorisk (för folk som inte slickar på händerna under ett pass) att inte tvätta utrustningen på gym.
Senast redigerad av Mjäll 2026-02-07 kl. 22:31.
Citera
2026-02-08, 09:08
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Så du blev alltså kränkt.. tror snarare problemet ligger hos dig än honom i detta fall.
Nr 1. Din uppfattning om hur du är, trevlig, låg profil, snyggt klädd, luktar inte och är ung och snygg.

Detta är alltså DIN bild av din verklighet, den behöver inte ha något att göra med andras bild av dig.

Du svettas inte? Då tränar du inte utan är mest och rör på dig och är med andra ord i vägen för gamlingarna som försöker hålla igång så gott det går.

Kanske försökte han lära dig att följa gymreglerna, som säkert förespråkar avtorkning efter användning, genom att föregå med gott exempel.

Att du inte luktar är en egenskap som många kvinnor har, ja att dom tror dom är luktfria..
Kan ju vara att du häller på dig några dl parfym innan du går till gymmet och det äcklar gubbens luktsinne.

Hur man än vrider och vänder på det så är det som vanligt med yngre generationer, ni blir kränkta och dessutom är det ofta ni själv som åstadkommit situationen som ni anser är kränkande för er vilket ni blir kränkta av när detta påpekas.
Citera
2026-02-08, 13:00
Medlem
kaffekoppfans avatar
Men hur orkar du ens bry dig? Förmodligen har han bara som vana att torka av utrustningen innan han använder den. Om kulturen på ditt gym är att man torkar efter sig så kanske du också borde göra det. 🧐
Citera
2026-02-08, 17:23
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Ja, precis. Det var inget argument.

Varför kallar du mig faktaresistent? Det är ju jag som har presenterat goda argument för min sak. Du hävdar att dynorna på gymmet är gjorda av ett material som går sönder av svett, och implicerar att detta även är skälet till att man ska tvätta handtagen, hantlar och skivstänger. Väldigt svårt att tro på att lite svett fräter sönder utrustningen, dessutom är det ju du som är en "äckelpotta" om du svettas så mycket att du blöter ned sitsen.

Det är ju bara poänglös elitism ni håller på med.

Länka en källa på att svett fräter mindre än rengöringsmedel på dynorna och/eller källa på att det är en smittorisk (för folk som inte slickar på händerna under ett pass) att inte tvätta utrustningen på gym.

Jag kan länka din mamma.
Du bevisar själv hur dum du är genom att begära "länkar". Fan heller att jag orkar leta upp peer reviewed artiklar för basala saker som att salt, kroppsoljor och bakterier inte är bra för exempelvis vinyl över tid, och kan dessutom orsaka dålig lukt över tid.
Och vad fan gör du på gymmet om du inte svettas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in