2026-02-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
Där har du faktiskt helt objektivt fel.

Du påstår att amfetamin eller opioider inte har några medicinska fördelar? Att vetenskapliga studier, forskarna, läkare, myndigheter och patienter i alla år har haft fel?

Det är detta jag menar med att den blinda hysterin gör att man slutar lyssna. Jag är tycker mycket illa om opioider men inte ens jag skulle få för mig att hävda något sådant.

Har du belägg för det så kommer ditt nästa inlägg att göra dig till världskändis. Möjligen nobelpriskandidat.. Jag välkomnar det!

jo jag fattar att du är en tjackis som tycker att det e det bästa som finns "bara man tar lagom". eller hur?

inte värre än kaffe, näeeee. orkar som sagt inte käfta med en snorunge som e helt färsk igen stick
Citera
2026-02-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Jag skröt INTE och jag behöver INTE det här har gjort det tree gånger men det är kul och blir ju lite enklare om man gör det då och då

du skryter visst o du e dessutom ute o cyklar när det gäller detta.

tjack är roligt i början absolut. men det går fort, riktigt fort, och så tycker du inte det längre. så kan jag säga.
Citera
2026-02-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
du skryter visst o du e dessutom ute o cyklar när det gäller detta.

tjack är roligt i början absolut. men det går fort, riktigt fort, och så tycker du inte det längre. så kan jag säga.
Jag skröt absolut inte? Någon sa att jag hade iqn av en fiskmås så sa jag emot ba
Citera
2026-02-08, 15:30
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Alltså det beror väl på vad man menar med ”missbruk”, själva menade bruket är ju att använda det varje dag, vilket skulle anses vara missbruk om det istället var gatutjack man tog. Även fast det heter Elvanse och är en utskriven adhd medicin är det ändå en potent CNS stimulant som kommer skada hälsan extremt mycket i längden vid regelbunden användning. Jag läste att adderall hade levoamfetamin i sig också, vad gör det egentligen? Och är det alltid en 50% mix av de båda om man köper tjack eller kan det lika gärna vara 90% av en?

Nu är inte jag någon expert på ämnet, men såvitt jag vet så bildar de vanligaste framställningssätten en jämvikt mellan de två isomererna. Ja, Adderal innehåller en fjärdedel levoamfetamin och tre fjärdedelar dexamfetamin. Vilket ger ett bättre rus än Elvanse, men fortfarande inte på samma nivå som gatutjack. Stissigheten från dexamfetaminet tar över i högre doser samtidigt som levoamfetaminet släpar efter.

Jag har injicerat rent dexamfetamin, extraherar från Metamina, i varierande doser och det är aldrig i närheten av samma sak som renat gatutjack. Levoamfetaminet står för pundigheten och välmåendet i ett amfetaminrus.

Sen är det ju så klart stor skillnad i tillverkningen på läkemedelsamfetamin och polskt street race. Finns massvis med olika karaktärer på gatutjacket som dels beror på tillverkningssätt, utspädning och diverse kickpotentierare. Men då jag säkerligen satt över ett kilo i venerna under årens gång så har jag en god uppfattning om hur racemiskt amfetamin upplevs i grund och botten.

Vore intressant att trycka plattan i mattan med läkemedelstillverkat racemiskt amfetamin någon gång, för att se hur det ter sig till skillnad från gatutjacket.

Men sådant pysslar jag inte med längre.

En liten avstickare är att för tio år sedan så var det mesta av "amfetaminet" på t.ex. flugsvamp inte amfetamin överhuvudtaget. Eller ytterst lite. Men då många av de som beställde var nybörjare och/eller sällan kommit i kontakt med det på annat håll så visste de inte bättre. Rena skitprodukterna med 5/5 i omdöme. Hur det är idag vet jag inte, men jag förmodar att det är ungefär likadant.

Tragiskt.
Citera
2026-02-08, 16:09
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Jag litar faktiskt på min bedömningsförmåga tillräckligt mycket för att göra det här, jag vill liksom inte använda det ofta det är bara inte trevligt liksom. Jag skulle aldrig använda det två dagar i rad. Ia jag vet att det är crystal meth, men det är ju typ samma sak som adhd medicin och faktiska ”crystal meth” ges på riktigt till adhd patienter i USA i form av ”desoxyn”

En av de mest klassiska kommenterarna, rätt vad det är så kommer iden om att "bara idag med" osv osv
Sen sitter du där dagligen, sorry, men Du är inget undantag.
Citera
2026-02-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
En av de mest klassiska kommenterarna, rätt vad det är så kommer iden om att "bara idag med" osv osv
Sen sitter du där dagligen, sorry, men Du är inget undantag.
Jag fattar helt att du tror det, men tror du onte att det faktiskt finns VISSA som har självkontrollen och vars hjärna fungerar på ett sätt så att de inte lätt blir beroende av saker, speciellt när de gör sitt bästa för att bara använda substansen vid vissa tillfällen? Tror du inte det finns några undantag?
Citera
2026-02-08, 16:35
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jag fattar helt att du tror det, men tror du onte att det faktiskt finns VISSA som har självkontrollen och vars hjärna fungerar på ett sätt så att de inte lätt blir beroende av saker, speciellt när de gör sitt bästa för att bara använda substansen vid vissa tillfällen? Tror du inte det finns några undantag?
Den absoluta merparten av svaren du fått avråder dig från din Idé.
Du påstår att alla har fel och att du har rätt, så prova då och återkom om något år med hur det gick.

Tråden blir bara en massa upprepningar.
Citera
2026-02-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Den absoluta merparten av svaren du fått avråder dig från din Idé.
Du påstår att alla har fel och att du har rätt, så prova då och återkom om något år med hur det gick.

Tråden blir bara en massa upprepningar.
Ja men jag skulle ändå påstå att jag har rätten att förneka vissa saker som handlar om MIG själv, speciellt då jag har tidigare erfarenhet med droger och andra substanser. Det jag frågade var mer om vilken mängd jag skulle använda, hur jag skulle konsumera det och om det (temporärt) skulle hjälpa studienivån. Sen har ju totalt 1 person typ faktiskt svarat på min fråga vilket är varför det böir massa upprepningar
Citera
2026-02-09, 14:50
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:

Självklart finns det undantag, mitt inlägg vara bara i 100% välmening
Citera
2026-02-09, 21:31
Medlem
su9741s avatar
Börja inte med meth. Oavsett hur mkt kontroll du tror att du har kommer den förändra din belöningssystem i hjärnan. Man blir hooked direkt
Citera
2026-02-10, 08:59
Medlem
Tradslangs avatar
Har en kompis som pluggade på ett prestigetfyllt universitet i USA, hon brukade Adderall FLITIGT under dessa år. Nu mer än 10 år senare har hon fortfarande tjackryckningar

Men du gör vad du vill.
Citera
2026-02-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
Äh, lägg ner. Amfetamin är inte mycket mer beroendeframkallande än kaffe. Väldigt många i världen tar det varje dag, högpresterande inkluderat.

Alla droger ska man såklart vara mycket försiktig med och ha stor respekt för, men 95% av Sveriges befolkning ägnar sig år klart tyngre och beroendeframkallande droger än amfetamin. Amfetamin ska man såklart hantera med försiktighet, men att utmåla det som om det vore fentanyl är nog ungefärligt lika skadligt som försöker att utmåla cannabis som fentanyl har varit

Du missade poängen helt, vilket alltså snarare handlar om självinsikt.
Dessutom klarar sig OP inte utan. Dålig långsiktighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in