2026-02-08, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
Ja, faktiskt. Väldigt många över hela världen äter det dagligen. Det skrivs ut av läkare, ges till soldater och används oftare av högpresterande elever på universitet. Och det är inget nytt, det förekom på våra föräldrars tid med.

Jag säger inte att det är ofarligt eller utan risker, men jag tror att domedagsflaggan viftas lite för lättvindigt.

Hade det varit benzo eller opioider så hade jag varit betydligt mer högljudd än er. Men man får placera varningarna där de är lämpligast.

Amfetamin är beroendeframkallande och kan orsaka allvarliga problem, men det är inte supersvårt att sluta med, inte mycket svårare än kaffe, men lättare än nikotin, alkohol, opioider och såklsrt benzo där man faktiskt kan dö av plötsligt avbrott
Googla Pervitin Finland, så får du svar på tal, centralstimulantia är skit.
Citera
2026-02-08, 07:03
Medlem
Låter som en bra idé, kör på.
Citera
2026-02-08, 07:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Hej, jag behöver hjälp från er som kan mycket om detta. Jag pluggar på universitetet, och har använt elvanse 50mg 3 gånger vid krävande tillfällen (prov). Jag tycker att det kan hjälpa mycket faktiskt, sålämge man inte tar det dagligen. Dessvärre så är det så himla dyrt att beställa adhd medicin och jag har inget recept för det, så jag funderar på att beställa metamfetamin från darkweb. Dock har jag ingen aning om denna drogen, är det typ pulver? Och man snortar det isåfall va? Isåfall, hur vet man hur mycket man ska dra? Som sagt kommer jag bara använda det vid sällsynta tilläfllen

Nej. Elevanse är en slags dextroamfetamin, vilket är en av de mjukaste amfetaminerna med relativt kort halveringstid och väldigt lite skadeverkningar.

Metamfetamin är den raka motsatsen, den hårdaste och kantigaste, väldigt lång halveringstid och mycket skadeverkningar.

edit: om du skulle köpa amfetamin på darknet i form av amfetaminsulfat så får du en 50-50 mix av Dextroamfetamin och L-amfetamin. Det betyder att effekterna kommer sitta i längre än med Elevanse. Det är heller inte lika rent som det lagliga så du får huvudvärk om du drar det i näsan.
Senast redigerad av Melange5738 2026-02-08 kl. 07:13.
Citera
2026-02-08, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Du skryter om ditt höga iq, men måste punda för att klara av studierna? Låter ju som ett motsatsförhållande om du frågar mig. Om du nu är så översmart skulle du naturligtvis klara vad som helst elegant, utan centralstimulerande medel.
Du tycks vara mentalt extremt omogen. Väx upp.
Jag skröt INTE och jag behöver INTE det här har gjort det tree gånger men det är kul och blir ju lite enklare om man gör det då och då
Citera
2026-02-08, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurstudenten2000
Pallar du inte universitet på egen hand så är det en väldigt dum idé att fuska sig fram. Om du inte pallar några timmar i veckan, hur ska du klara det sen tänker du?

Vad gäller din bedömningsförmåga så är du ute och cyklar. Du har ingen aning om hur långvarigt bruk kommer påverka dig. Beroende uppstår gradvis inte direkt och långtida regelbunden användning är ett säkert recept att vänja kroppen, precis som med kaffe, tobak och alkohol.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37991787/
Citera
2026-02-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurstudenten2000
Pallar du inte universitet på egen hand så är det en väldigt dum idé att fuska sig fram. Om du inte pallar några timmar i veckan, hur ska du klara det sen tänker du?

Vad gäller din bedömningsförmåga så är du ute och cyklar. Du har ingen aning om hur långvarigt bruk kommer påverka dig. Beroende uppstår gradvis inte direkt och långtida regelbunden användning är ett säkert recept att vänja kroppen, precis som med kaffe, tobak och alkohol.
Jaha missuppfattade din kommentar helt trodde du menade att det var okej att anvbda adhd medicin över en längre tid för at tkroppen vänjde sig typ men exakt jag håller med om att det är väldigt dåligt att använda centralstimulerande medel regelbundet över en längre tid, dock att använda det typ en gång varannan vecka vet jag inte
Citera
2026-02-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Levo ger inget fokus. Bara speed, lite ångest, hjärtklappning och rastlöshet. Det är därför centralstimulantia läkemedels isomer normalt har en högre andel dextro. För det ger den önskade effekten vid medicinskt bruk.

Det är i princip alltid 50/50 (racemat) på gatutjack eftersom det är den naturliga slutprodukten. Det finns ingen knarktillverkare som slänger halva produkten (levo) i en långdragen reningsprocess med dyra kemikalier för att köparen får lite svettningar och hjärtklappning.

Om en kran påstår att det innehåller 90% dextro så syftar han antagligen på att han spätt ut 90% med dextrosol innan han sålde det till dig. Inte på dextroamfetamin. För den genomsnittliga säljaren så vet de inte vad som är i produkten. För de är bara en mellanhand i en kedja på 2-4 händer.

Du ska heller inte lita på säljaren påståenden om renhet, betyg eller garanti. För de vet inte och ljuger för dig.
Typiskt är att det marknadsförs som "85% rent NY BATCH [DATUM]".

Och helt ärligt förstår jag inte varför du ens ska beställa på darknet. Skriv in din hemstad eller län på snapchat och skriv till alla som heter något med "AB" eller liknande. Mycket enklare och mindre risk. Vissa har kanske hemkörning á la Foodora för en hundring extra. Gissar jag på.

Inte för jag tycker du ska begå ett brott. Men ska du göra det så kan du i alla fall vara smart med det. Darknet är som att våldta ett getingbo. Du är tio-femton år sen på bollen. Polisen har bra koll, men saknar resurser till snapchatsäljarna. För de fokuserar på PostNord och gemene haschtomte som är fredlig i sitt eget hem.
Tror att det är väldigt stor skillnad i renhet om man hittar en bra vendor på darknet jämfört med en random på snapchat, o sen tänkte jag köra ”deaddrop” också inte frakt
Citera
2026-02-08, 08:11
Medlem
Biggedys avatar
Slutar med att man drar en lång jävla runk.

Näe, dålig ide.
Citera
2026-02-08, 09:25
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Tror att det är väldigt stor skillnad i renhet om man hittar en bra vendor på darknet jämfört med en random på snapchat, o sen tänkte jag köra ”deaddrop” också inte frakt
Mja. Kan vara lika bra, sämre, bättre. Det enda är att du garanterat inte får tvättmedel om du köper på darknet. Där handlar det snarare om att hoppas få något alls.

Eftersom den inhemska produktionen avstannat tack vare polisiära insatser i landet mot knarkfabrikerna, så är all tjack importerad. Du lär i vart fall inte få välling (tjack i flytande form, behöver torkas. 30% av vikten försvinner). Omkring corona fanns det riktigt bra grejer.
Import=fler mellanhänder=mer bankat. I ditt fall vill du nog ha det bankat, om du ska mikrodosera.

Men du kan ju tro vad du vill.
Men ja, dd is the way to go i så fall. Men det garanterar ändå inte leverans. "Någon annan hittade det före dig".

Enda skillnaden mellan darknet och att köpa på gatan är att på darknet ser du recensionerna, där alla ger toppbetyg. Förutom de som inte fick något. På gatan får du lita på säljarens påstående om "bra grejer, många tycker det är bra. Typ sju av tio". Men det säger inget om produkten. Det säger bara något om marknadsföringen.

Men du verkar ha bestämt dig. Så vet inte varför du vände dig till Flashback? Du fick inte din metod bekräftad. De flesta har gett samma argument. De enda som hävdat att du ska göra det har kommit med argument som "Inte farligare än folköl", "kaffe är mer beroendeframkallande". Vilket är antingen medvetet korkat för att få dig att fatta ett dumt beslut, eller bara extremt naiv inställning.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2026-02-08 kl. 09:57.
Citera
2026-02-08, 11:15
Avstängd
Tjackmuffins är bättre i tentasalen
Citera
2026-02-08, 12:47
Medlem
kyrkstockens avatar
Vad fan läser man om man tycker att knark är en bra ide? Känns tryggt inför framtiden.
Citera
2026-02-08, 13:17
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
En låg dos metamfetamin 5mg, och en hög dos Elvanse 50mg, ska det inte vara så stor skillnad på om man konsumerar det oralt.

Det kommer aldrig stanna på en ”låg dos” och det är stor skillnad på metamfetamin och Elvanse. Även om du skulle pressa 100mg jämfört med 5mg meta, så kommer du bli pundig. Så är det bara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in