Citat:
Ursprungligen postat av
susisen123
Ni vill jag inte vara den som skrytee om sitt iq online, de värsta personerna som finns ju men min är rätt ”långt” över genomsnittet iallafall säger vi😂 tror du jag är trög? Självklart fattar jag att andra personer tänkt såhär men jag är inte som alla andra personer. JA jag ÄR speciell. Är neurodivergent eller autistisk på något vis så nej min hjärna funkar inte som alla andras.
Om IQ ändå innebar att man var streetsmart eller ens lämplig för att knarka

tänk en sådan annorlunda värld vi hade levt i.
Citat:
Ursprungligen postat av
susisen123
Menar du amfetamin sulfat eller metamfetamin? Hur mycket dagligen menar du? Och vadå veckor i sträck, så mycket tänker jag inte ta det bara ibland
Skriv till mig om ett år och berätta hur allt gick. För jag vill gärna höra någon som lyckats med "mikrodoseringsmetoden" jag beskrev tidigare. Det låter som att du är inne på just detta. Låga doser under kontrollerade former.
Det komiska här är att det låter rationellt nu. Men när du är tjackad och ruset börjar släppa så kommer du vilja ta mer. Och eftersom du redan har en så stor övertro på dig själv nykter så kommer påfyllningen närmast bli en liturgi för att "optimera" och "balansera". Man är så himla "ansvarsfull", "smart" och kan "lita på sig själv"

.
Antagligen kommer du rationalisera det med att uppgiften du försöker lösa för tillfället kräver fokus, inte avbrott.
En gång satt jag i 12 timmar i word för att skapa en mall för mina dokument. Headern och footern blev en absurd gradient i gråskala och dokumentet hade en svag illusion av att vara tredimensionell. Jag lyckade genom att stacka flera geometriska former på varandra med perfekt övergång emellan så att det såg ut som en naturlig del av ett A4 papper. Värdelös att skriva ut då det slösar på mängder av bläck/pulver. Gissa vem som "bara skulle göra en uppgift och behövde fokusera lite".

. Du kommer missa målet och fokusera på oväsentliga uppgifter. Och jag vet att du kommer invända mot det. Du kommer såklart inte att göra så.
Nä. För antagligen har vi olika relationer till ordbehandlare och estetik. Men du kommer hitta något annat viktigt som egentligen är irrelevant för en uppgift som helhet.
Vissa sitter en vecka och inser att man är lite sliten. Andra upptäcker att årstiderna förändrats och att hela terminen visst har gått förbi. Att du inte skulle höra till någon av dessa skulle göra dig närmast unik. Väldigt "speciell".
Om du vill plugga är det väl smartare om du försöker studera med en AI som vägleder dig genom studierna? Går mycket fortare, ger inga permanenta hjärnskador, polisbesök och du får även konstant feedback av någon med bevisat större IQ än dig själv.
Knarka gör man för det är kul. Inte för att man måste.