2026-02-07, 15:26
Medlem
Ja, det fungerar. Men det beror på hur stor självkontroll du har. Det går att ha totalfokus 14 timmar om dagen utan problem i en vecka eller två i sträck, men glömmer du av att äta och sova eller börjar dra mer och mer så kommer du att krascha totalt. 2-3 påfyllningar av vanligt östeuropa-tjack fungerar lika bra eller bättre än Elvanse men du måste veta när du ska sluta. Och det är lättare sagt än gjort.
Citera
2026-02-07, 15:48
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Hej, jag behöver hjälp från er som kan mycket om detta. Jag pluggar på universitetet, och har använt elvanse 50mg 3 gånger vid krävande tillfällen (prov). Jag tycker att det kan hjälpa mycket faktiskt, sålämge man inte tar det dagligen. Dessvärre så är det så himla dyrt att beställa adhd medicin och jag har inget recept för det, så jag funderar på att beställa metamfetamin från darkweb. Dock har jag ingen aning om denna drogen, är det typ pulver? Och man snortar det isåfall va? Isåfall, hur vet man hur mycket man ska dra? Som sagt kommer jag bara använda det vid sällsynta tilläfllen

Är du dum i huvudet? Det verkar faktiskt så. Det är det allra värsta tänkbara och du kommer bli så pundig att det kommer märkas av omgivningen. Vet du hur stor skillnad det är mellan Elvanse och metamfetamin?
Citera
2026-02-07, 16:06
Medlem
Citat:
Jag litar faktiskt på min bedömningsförmåga tillräckligt mycket för att göra det här, jag vill liksom inte använda det ofta det är bara inte trevligt liksom. Jag skulle aldrig använda det två dagar i rad. Ia jag vet att det är crystal meth, men det är ju typ samma sak som adhd medicin och faktiska ”crystal meth” ges på riktigt till adhd patienter i USA i form av ”desoxyn”

Tror du att du är först i världshistorien att tro det

IQ fiskmås, skulle aldrig anställa dig i framtiden, endast idioter tänker som du.
Citera
2026-02-07, 16:18
Medlem
Citat:
Hej, jag behöver hjälp från er som kan mycket om detta. Jag pluggar på universitetet, och har använt elvanse 50mg 3 gånger vid krävande tillfällen (prov). Jag tycker att det kan hjälpa mycket faktiskt, sålämge man inte tar det dagligen. Dessvärre så är det så himla dyrt att beställa adhd medicin och jag har inget recept för det, så jag funderar på att beställa metamfetamin från darkweb. Dock har jag ingen aning om denna drogen, är det typ pulver? Och man snortar det isåfall va? Isåfall, hur vet man hur mycket man ska dra? Som sagt kommer jag bara använda det vid sällsynta tilläfllen
Kan varmt rekommendera Lions mane istället.
Citera
2026-02-07, 16:27
Medlem
TheJesuits avatar
Affe gör dig absolut vaken alert och koncentrerad. Dessvärre är den förrädisk och då du intalat dig att bara använda vid "väldigt speciella tillfällen" så kommer du märka att dessa tillfällen kommer ganska ofta. Nästa som en liten jävel satt inne i huvudet och argumenterade för att du nog behöver ta en liten liten lina. Bara idag.

Visst kan man ha självkontroll och inte ha en beroendekarraktär. Men detta är väldigt stark tobak och riskerna överväger.
Citera
2026-02-07, 16:58
Medlem
Citat:
Jag litar faktiskt på min bedömningsförmåga tillräckligt mycket för att göra det här, jag vill liksom inte använda det ofta det är bara inte trevligt liksom. Jag skulle aldrig använda det två dagar i rad. Ia jag vet att det är crystal meth, men det är ju typ samma sak som adhd medicin och faktiska ”crystal meth” ges på riktigt till adhd patienter i USA i form av ”desoxyn”

Klassiska ord
Citera
2026-02-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
värdelös ide tyvärr
Värdelös ide vet jag inte, hört talats om desoxyn?
Citera
2026-02-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Tror du att du är först i världshistorien att tro det

IQ fiskmås, skulle aldrig anställa dig i framtiden, endast idioter tänker som du.
Ni vill jag inte vara den som skrytee om sitt iq online, de värsta personerna som finns ju men min är rätt ”långt” över genomsnittet iallafall säger vi😂 tror du jag är trög? Självklart fattar jag att andra personer tänkt såhär men jag är inte som alla andra personer. JA jag ÄR speciell. Är neurodivergent eller autistisk på något vis så nej min hjärna funkar inte som alla andras.
Citera
2026-02-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Är du dum i huvudet? Det verkar faktiskt så. Det är det allra värsta tänkbara och du kommer bli så pundig att det kommer märkas av omgivningen. Vet du hur stor skillnad det är mellan Elvanse och metamfetamin?
En låg dos metamfetamin 5mg, och en hög dos Elvanse 50mg, ska det inte vara så stor skillnad på om man konsumerar det oralt.
Citera
2026-02-07, 17:15
Medlem
Köp adhd-utredning via privat vårdgivare. Då är du i princip garanterad diagnos (det är underförstått att du förväntar dig en diagnos och medicin då du betalar dyra pengar.) Be sedan om attentin i primärvården.
Citera
2026-02-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Ja, det fungerar. Men det beror på hur stor självkontroll du har. Det går att ha totalfokus 14 timmar om dagen utan problem i en vecka eller två i sträck, men glömmer du av att äta och sova eller börjar dra mer och mer så kommer du att krascha totalt. 2-3 påfyllningar av vanligt östeuropa-tjack fungerar lika bra eller bättre än Elvanse men du måste veta när du ska sluta. Och det är lättare sagt än gjort.
Menar du amfetamin sulfat eller metamfetamin? Hur mycket dagligen menar du? Och vadå veckor i sträck, så mycket tänker jag inte ta det bara ibland
Citera
2026-02-07, 17:28
Medlem
metamfetamin ska du absolut inte ta om du vill kunna fokusera och plugga, det är för mycket tryck i det. Vanligt hederligt tjack är bättre. Men en så värst bra idé är det ändå inte i det långa loppet. Håll dig till elvanse om du måste ta någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in