Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Håller med. Ser som sagt inte dumpen som ngn permanent verksamhet som ska finnas jämte polisen. Ser dem som en proteströrelse o hoppas att det ska leda till bättre lagar, mer redskap till polisen o att dumpen kan ägna sig åt att ta hand om offer för dessa rovdjur enbart.
Där är vi faktiskt lika.
Dumpen har gjort vissa saker bra, de väcker en diskussion.
De har belyst ett problem.
Det kan man inte ta ifrån dom.
Dom har dessutom en stor möjlighet att göra det bättre.
Det ändå jag är emot hur de gör. De behöver inte hänga ut personer i min mening tyvärr delar jag inte den meningen med själva dumpen.
Och som du säger de hade kunnat jobbat mer med fall där det faktiskt behövs. Barn som har blivit utsatta. Deras ”expertis” och engagemang hade kunnat stötta familjer och barn i ren kris.
Men ja att publicera påstådda pedofiler ger väl mer effekt. Observera att det är påstådda pedofiler och det är för jag tycker lag och rätt går fel.
Sen att det är inga änglar dom publicerar och att de inte ljuger om chattar osv är en annan sak.
Det är en svår fråga och för mig själv grundar den sig kanske i misstro att det är ekonomi samt att jag själv tycker att det är andra myndigheter som borde ta den här frågan och inte en folk mob.
I varje fall de publicerar så finns det offer och oftast är den inte den personen som syns på bild som är det verkliga offret. Det är inte den det är synd om utan folk runt omkring.
Hade det varit samma om personen hade blivit dömd? Ja troligtvis men det kanske inte hade fått en sån viral spridning.
Gräv gruppen är väl mer fel än själva dumpen ska tilläggas.