2026-02-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Den här domen handlar inte om peddots eventuella brott, även om han försökte begå sexövergrepp mot barn.

Vi borde för övrigt ha en lag mot försök till sexövergrepp mot barn i likhet med att vi har lag mot försök till mord.

Jag håller med dig om att en förändring av lagen är nödvändig. Men I frågan om domen är korrekt utifrån den lagstiftning som gäller nu så är svaret ja.

Jag har heller aldrig påstått att ärendet handlar om att pedofilen begått något brott.
Han har sexchattat med en annan vuxen, oavsett vem han trott att han chattat med så är detta inte något brott. Härmed så har dumpens ansvarige utgivare publicerat en privat och känslig konversation mellan två vuxna. Detta får man inte göra oavsett vad konversationen handlar om.
Domen är korrekt utifrån den lagstiftning vi har.
Citera
2026-02-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Som jag trodde då. Du tycker inte att det är ok att ett riksdagsparti stödjer brottslingar generellt. Du tycker bara det när du själv tycker att lagen är fel.

"Det är ok när vi gör det! Vi är de goda!"

Stöd till terrorister är ett brott.
Stöd till dumpen är inte ett brott.
Citera
2026-02-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det är inte samma sak som att det är vidare lämpligt av partiledaren. Kan lika gärna slå tillbaka rejält.

Nu krävs en sak, skilja på politik och rättsväsen - och "jag tycker såhär om dumpen och pedofiler"

Ingenting i SD:s historia har slagit tillbaka varken skandaler, järnrör, fyllor, nazism - INGET.

Det är ett parti som är untouchble.

Detta kommer göra att dom passerar 25%

Undantaget en promille i samhället och ett hundratal pedofiler här på Flashback anser lejonparten utav svenska befolkningen att en bra pedofil är en död pedofil.
Citera
2026-02-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Jag håller med dig om att en förändring av lagen är nödvändig. Men I frågan om domen är korrekt utifrån den lagstiftning som gäller nu så är svaret ja.

Jag har heller aldrig påstått att ärendet handlar om att pedofilen begått något brott.
Han har sexchattat med en annan vuxen, oavsett vem han trott att han chattat med så är detta inte något brott. Härmed så har dumpens ansvarige utgivare publicerat en privat och känslig konversation mellan två vuxna. Detta får man inte göra oavsett vad konversationen handlar om.
Domen är korrekt utifrån den lagstiftning vi har.

Och lagstiftningen ändras i vår! 😀
Citera
2026-02-07, 11:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vi borde för övrigt ha en lag mot försök till sexövergrepp mot barn i likhet med att vi har lag mot försök till mord.
En sådan lag har vi redan. Det är det som den sk. "groominglagen" handlar om.
Den kräver dock ett riktigt barn för att lösa ut. Ageplay med Dumpen räcker inte för en fällande dom.
Citera
Medlem
Citat:
Precis, det finns pedofilkramare och det finns de som tycker de ska hängas ut, helt korrekt.
Och så finns det personer som inte fattar någonting
Citera
Medlem
Citat:
Stöd till terrorister är ett brott.
Stöd till dumpen är inte ett brott.
Det är inte ett brott att betala böter för en misshandelsdömd AFA-medlem nej. AFA är inte terrorklassade i Sverige.

Så då antar jag att du tycker att det är helt ok om V skulle göra det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig

Inte helt självklart då lagen ger utrymme för detta om det anses försvarligt. Det är alltså en subjektiv bedömning som avgör om det är brott eller inte.
Citera
2026-02-07, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det hade varit mer än ok med mig om polisen hade varnat när det bor en våldsverkare i grannskapet, och extra viktigt så klart om det är en pedofil (även RFSL's pedofilgrupp räknas in här). Men polisen gör inte detta, och än mer: de gör vad kan för att skydda personen genom att ge den en ny identitet. Då måste vi medborgare ta ansvar. Dumpen är just et sådant initiativ.

Även i en mycket avskalad stat, som en nattväktarstat, så är statens primära roll att skydda sin befolkning. Man kan bara konstatera att staten inte uppfyller det kravet. Men vi har de politiker och det samhälle vi förtjänar, de enda som kan kräva förändring är folket. Historiskt har vi gillat daltande och då kan vi egentligen inte klaga när vissa brottslingar våldtar våra barn.

Viktigare att polisen varnar vilka araber och somalier som kan döds ens barn. Alicia i Botkyrka blev ett offer 2020.
Citera
2026-02-07, 11:55
Medlem
Citat:
Section 1. Antifa as a Terrorist Threat. Antifa is a militarist, anarchist enterprise that explicitly calls for the overthrow of the United States Government, law enforcement authorities, and our system of law.

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/09/designating-antifa-as-a-domestic-terrorist-organization/
Och du tror det där gäller i Sverige? Är du allvarlig?
Citera
2026-02-07, 11:55
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Dags för Jimmie och swisha nån Ali med kanske som "håller ordning" på nåt ställe i orten.

Swisha Ali Khan Jimmie, han gör ett jättejobb i Hammarkullen och andra delar av Östra Göteborg

Fy fan vilken mentalitet. Pratade inte idioterna i SD om att de var intresserade av justitieministerposten? Det går ju inte att ta SD seriöst. Samma pöbelmentalitet som i Vänsterpartiet.
Citera
2026-02-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Och du tror det där gäller i Sverige? Är du allvarlig?

Vem har sagt att det gäller i Sverige, redan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in