2026-02-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Vem har sagt att det gäller i Sverige, redan?
Vad fasen skulle relevansen av att ta upp det vara i annat fall när vi diskuterar brottslighet i Sverige? Ok ifall det var extremt otydligt så menade jag ifall V betalar böterna för någon afa-mupp som spöat en sverigedemokrat i Sverige och inte i USA.

Men bara för att helt skippa diskussionen kring AFA, anta att V betalar böterna för någon helt random snubbe som spöat en sverigedemokrat för att denne är sverigedemokrat och gör det som ett led i att legalisera spöandet av sverigedemokrater. I detta hypotetiska exempel finns ingenting som gör V:s agerande olagligt. Inga terrorklassningar eller något sådant alls. Tycker du det vore ok av V att göra så?
Citera
2026-02-07, 12:03
Medlem
Citat:
Inte helt självklart då lagen ger utrymme för detta om det anses försvarligt. Det är alltså en subjektiv bedömning som avgör om det är brott eller inte.

Ja, men i detta fall så handlar det inte om någon offentlig person. Och publiceringen handlar i grund och botten enbart om att man ska sänka individen genom missaktning.

Lagstiftningen borde ändras på något sätt, och det dumpen gör ska skötas av myndigheter. Inte av uppmärksamhetsknarkare.

Dumpens metoder har högst tveksam effekt. Och kan mycket väl vara kontraproduktiv.
Citera
2026-02-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Vad fasen skulle relevansen av att ta upp det vara i annat fall när vi diskuterar brottslighet i Sverige? Ok ifall det var extremt otydligt så menade jag ifall V betalar böterna för någon afa-mupp som spöat en sverigedemokrat i Sverige och inte i USA.

Men bara för att helt skippa diskussionen kring AFA, anta att V betalar böterna för någon helt random snubbe som spöat en sverigedemokrat för att denne är sverigedemokrat och gör det som ett led i att legalisera spöandet av sverigedemokrater. I detta hypotetiska exempel finns ingenting som gör V:s agerande olagligt. Inga terrorklassningar eller något sådant alls. Tycker du det vore ok av V att göra så?

Varför drar du ens in AFA i tråden då dumjöns, håll dig till topic.
Jag gillar dock inte stöd till terrorister men jag gillar stöd till dumpen som bekämpar pedofiler.

Om du behöver gråta över det får du göra det så länge du vill.
Citera
2026-02-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Ja, men i detta fall så handlar det inte om någon offentlig person. Och publiceringen handlar i grund och botten enbart om att man ska sänka individen genom missaktning.

Lagstiftningen borde ändras på något sätt, och det dumpen gör ska skötas av myndigheter. Inte av uppmärksamhetsknarkare.

Dumpens metoder har högst tveksam effekt. Och kan mycket väl vara kontraproduktiv.

Det kan förstås ändå vara försvarligt att varna allmänheten för en sådan person. Ännu mer relevant blir det när han jobbade som IT-forensiker åt polisen och mycket väl kan ha haft i uppdrag att säkra barnporr i mobiler hos pedofiler.
Citera
2026-02-07, 12:06
Medlem
rallykalle69s avatar
Är verkligen överallt nu att SD ska betala hela beloppet, drygt halvmiljon som det är nu - men som kommer öka senare då dom ska överklaga.

Nåväl, det jag reagerar på, inte ett ljud från något annat parti vad jag kan hitta. Vore intressant att höra vad övriga partier tycker om det hela.
Citera
2026-02-07, 12:07
Medlem
Citat:
Varför drar du ens in AFA i tråden då dumjöns, håll dig till topic.
Jag gillar dock inte stöd till terrorister men jag gillar stöd till dumpen som bekämpar pedofiler.

Om du behöver gråta över det får du göra det så länge du vill.
Ja, jag insåg att det var ett misstag att dra in AFA. Trodde inte att du skulle börja tramsa om amerikanska terrorklassningar när vi pratar om brott i Sverige.

Men jag tycker det jag undrar är rätt klart och tydligt. Är det ok att riksdagspartier betalar böter för brottslingar generellt så länge de tycker att brottet som brottslingen begått bör legaliseras och så länge riksdagspartiet inte gör något brottsligt när de betalar böterna för brottslingen?

Och liten följdfråga på detta, om Dumpen hade terrorklassats så antar jag att du hade tyckt att SD gjorde fel? Enligt ditt egna resonemang alltså.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-02-07 kl. 12:09.
Citera
2026-02-07, 12:08
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Viktigare att polisen varnar vilka araber och somalier som kan döds ens barn. Alicia i Botkyrka blev ett offer 2020.

Alla folkslag som gör barn med sina kusiner och döttrar kommer att få en kriminell disposition, inkluderande våldtäkt. Precis alla somalier trillar väl in i den här gruppen, men aven en del araber finns ju här. Kurder och palestinier är mest noterbara, de fins ju också i Sverige i ganska stor mängd.

Ovanstående känns igen på utsidan, medan ljushylta pedofiler smälter in i bruset. Här behövs info från Polisen. Eller från Dumpen.
Citera
2026-02-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ja, jag insåg att det var ett misstag att dra in AFA. Trodde inte att du skulle börja tramsa om amerikanska terrorklassningar när vi pratar om brott i Sverige.

Men jag tycker det jag undrar är rätt klart och tydligt. Är det ok att riksdagspartier betalar böter för brottslingar generellt så länge de tycker att brottet som brottslingen begått bör legaliseras och så länge riksdagspartiet inte gör något brottsligt när de betalar böterna för brottslingen?

Ditt gullande med pedofiler och terrorister oavsett vilket land som klassat dem för det är anmärkningsvärt.

Jag tycker Sara borde ha friats och än är sista ordet inte sagt då domen kan överklagas, det är alltså för tidigt att säga att Sara har begått brott.

Jag tycker det är helt rätt att stödja dumpens arbete som sagt och vi har tidigare sett att politikers inställning har påverkat hur domstolar dömer. Det är inte de vattentäta skott som man utåt sett låtsas ha.
Citera
2026-02-07, 12:14
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Dags för Jimmie och swisha nån Ali med kanske som "håller ordning" på nåt ställe i orten.

Swisha Ali Khan Jimmie, han gör ett jättejobb i Hammarkullen och andra delar av Östra Göteborg

Fy fan vilken mentalitet. Pratade inte idioterna i SD om att de var intresserade av justitieministerposten? Det går ju inte att ta SD seriöst. Samma pöbelmentalitet som i Vänsterpartiet.

Du kan ju inte mena allvar
Citera
2026-02-07, 12:14
Medlem
Citat:
Det kan förstås ändå vara försvarligt att varna allmänheten för en sådan person. Ännu mer relevant blir det när han jobbade som IT-forensiker åt polisen och mycket väl kan ha haft i uppdrag att säkra barnporr i mobiler hos pedofiler.

Nu landar vi ju i vad som faktiskt hänt. En vuxen person har sexchattat med en annan vuxen person. Oavsett vad som sagt i den konversationen så kan du inte som ansvarig utgivare gå ut och varna för vad en person har ventilerat för sjuka fantasier i en privat chatt.

Sveriges polis behöver kunna använda brottsprovokation, och ett sånt ärende ska sluta med att den som tagit sexuell kontakt med ett fejkat barn-konto ska ställas till juridiskt ansvar.

Dumpens metoder är högst tveksamma och ska inte fortgå
Citera
2026-02-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Nu landar vi ju i vad som faktiskt hänt. En vuxen person har sexchattat med en annan vuxen person. Oavsett vad som sagt i den konversationen så kan du inte som ansvarig utgivare gå ut och varna för vad en person har ventilerat för sjuka fantasier i en privat chatt.

Sveriges polis behöver kunna använda brottsprovokation, och ett sånt ärende ska sluta med att den som tagit sexuell kontakt med ett fejkat barn-konto ska ställas till juridiskt ansvar.

Dumpens metoder är högst tveksamma och ska inte fortgå

Dumpen gick ju ut med denna chatt och visade vad han skrev.
Bra jobbat dumpen, fortsätt med detta tills polisen tar sig i kragen.
Citera
2026-02-07, 12:16
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Är verkligen överallt nu att SD ska betala hela beloppet, drygt halvmiljon som det är nu - men som kommer öka senare då dom ska överklaga.

Nåväl, det jag reagerar på, inte ett ljud från något annat parti vad jag kan hitta. Vore intressant att höra vad övriga partier tycker om det hela.

Partistödet är ju främst till för att främja demokratiskt arbete, jag vet inte om "betala kriminell pundares kostnader i samband med grovt förtal" kan räknas in där. Oisín Cantwell och liknande krönikörer lär ifrågasätta detta handlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in