2026-02-07, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Nja, det finns ju en grupp som kanske inte vill rösta på dem...PEDOFILER!
Ribban för att inte vara pedofil höjs hela tiden. Förr var det någon som tände på barn. Sen blev det folk som tycker Dumpen gör ett dåligt jobb. Och nu är det tydligen alla som inte röstar SD som är pedofiler
Citera
2026-02-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Problemet här är ju att i den just nu gällande lagstiftningen så har de ju i just dessa fall inte brutit mot lagen överhuvudtaget. De har i verkligheten enbart sexchattat med en vuxen. Oavsett vad syftet var så är det inte i nuläget ett brott att sexchatta med andra vuxna, hur sjuka fantasier de än har och vem de än har trott sig chatta med.

Den här domen handlar inte om peddots eventuella brott, även om han försökte begå sexövergrepp mot barn.

Vi borde för övrigt ha en lag mot försök till sexövergrepp mot barn i likhet med att vi har lag mot försök till mord.
Citera
2026-02-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Nej det är inte brist på respekt för lagen att betala någons böter, speciellt inte när partiet anser att lagen bör ändras så att dumpens arbete kan fortsätta.
Ok, så du tycker att det vore helt ok av V att betala böter för en afa-mupp som blivit dömd för misshandel av en sverigedemokrat om de driver frågan att legalisera misshandel av sverigedemokrater?
Citera
2026-02-07, 11:41
Medlem
Alsenos avatar
Det är pedofilerna som är sura på dumpen. Idioterna som har begått självmord förtjänade att känna förtvivlan innan dom dog.
Citera
2026-02-07, 11:42
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Det är rätt underhållande att dumpens enda fans är WT från landsbygden. Alltså SDs väljare. Samma grupp som själva är 9/10 gäddor är dumpens största fans.

Kapten klänning syndromet är på riktigt. Måste du berätta att du inte är peddo är du förmodligen peddo.

Vad ska Jimmie få ut av att betala skadeståndet? Dom som stöttar dumpen röstar redan SD.

Han förlorar ju bara på detta. Han uppmanar ju mer eller mindre att bryta mot lagen. WT röstar ju redan på SD.
Citera
2026-02-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det är pedofilerna som är sura på dumpen. Idioterna som har begått självmord förtjänade att känna förtvivlan innan dom dog.

Vi får hoppas att flera väljer samma väg!

Heja Dumpen.
Heja Jimmie & SD
Citera
2026-02-07, 11:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Vad yrar du om? Jag är verkligen inte vänster. Har stött SD länge men nu är det slut, det här är ett allvarligt övertramp av Jimmie att gå in och stödja kriminella och sätta sig över lagen. Ett hot mot rättssäkerheten. Åsikter om lagen kan man ha, men politiker skall inte gå in och ta ställning i enskilda rättsfall.
Det här är ett väldigt ovanligt rättsfall och perfekt läge att se till att en förändring till det bättre sker.
Gäddor och pedofiler ska inte kunna gömma sig bakom förtalslagen.
Citera
2026-02-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Han förlorar ju bara på detta. Han uppmanar ju mer eller mindre att bryta mot lagen. WT röstar ju redan på SD.

20.000 likes på en timme säger annat. Detta kommer att bli tidernas mest lajkade politiska inlägg.
Citera
2026-02-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ok, så du tycker att det vore helt ok av V att betala böter för en afa-mupp som blivit dömd för misshandel av en sverigedemokrat om de driver frågan att legalisera misshandel av sverigedemokrater?

Nej jag tycker inte det är rätt att stödja terrorister men det gör vänstern, Maggan köpte ju t.ex. stödet från vänsterpartisten Kackaduan mot ett stöd till hennes terrorgrupper. Eftersom jag inte gillar det röstar jag inte på vänstern.
Citera
2026-02-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Nej jag tycker inte det är rätt att stödja terrorister men det gör vänstern, Maggan köpte ju t.ex. stödet från vänsterpartisten Kackaduan mot ett stöd till hennes terrorgrupper. Eftersom jag inte gillar det röstar jag inte på vänstern.
Som jag trodde då. Du tycker inte att det är ok att ett riksdagsparti stödjer brottslingar generellt. Du tycker bara det när du själv tycker att lagen är fel.

"Det är ok när vi gör det! Vi är de goda!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det här är ett väldigt ovanligt rättsfall och perfekt läge att se till att en förändring till det bättre sker.
Gäddor och pedofiler ska inte kunna gömma sig bakom förtalslagen.

Det kan dom inte heller. Det är i allra högsta grad olagligt att begå övergrepp mot barn.
Citera
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
20.000 likes på en timme säger annat. Detta kommer att bli tidernas mest lajkade politiska inlägg.
Det är inte samma sak som att det är vidare lämpligt av partiledaren. Kan lika gärna slå tillbaka rejält.

Nu krävs en sak, skilja på politik och rättsväsen - och "jag tycker såhär om dumpen och pedofiler"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in