2026-02-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Trodde faktiskt det här var en trådstart av den ryska spammaren som hittar på skruvade rubriker för uppmärksamhetens skull 😂
Men lite långsökt är det väl ändå!

hehe det är min första trådstart och tänkte den skulle poppa, och om du läser början ser du att jag ångrar mitt ämnesnamn rätt tidigt i tråden. Fattade inte att den skulle dra analfabeter hit likt flugor till, ja.
Citera
2026-02-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nukewarm
jag fattar att du inte pallar läsa genom tråden. Men det är otroligt tröttsamt hur alla börjar försvara det genom att apa andra amrikaner om Biden, vill alla på detta forum emmigrera? varför orkar ni engagera er i den sörjan? jänkarnas sak är inte vår. De bryr sig inte om dig, varför bryr du dig om dem. Nej problemet med en dement facist i Washington är att det är problematiskt för Sverige och för oss.

Citat:
Ja och jag menar, jag har följt det näst intill maniskt emellanåt över åren.

Det jag tycker är provocerande, är att höra folk med uppenbar gymnasie utbildning, och tillgång till media på ett sätt som amerikanerna saknar, stödja Trump för att de har ryckts med i den amerikanska propagandan.

Att folk har suttit på reddit och blivit bluepilled eller vad fan de kallar det, och nu hejar på något som går rakt i stick och stäv mot allt den svenska självbilden står för. Bara för att de drogs med när de var 19 och innan Trump var riktigt lika disfunktionell som idag. Folk behöver sluta konsumera så sjukt mycket amerikans media, se sig om och ta lite självständiga beslut om vilka värderingar de har.

Gillar man ytlig underhållning, memecoins och inte bryr sig om vetenskapliga instutitioner, fri press, ett fortsatt soft power mäktigt Sverige, och bara lite vanligt vett och vänlighet så fine, då kanske man kan fortsätta ge sig in och strida med amerikanska ungdommar på internet. Men faktum består, att de amerikanska folket satte trump två gånger till makten (och biden när han var på tok för gammal), de går inte lita på. De tar puckade beslut för omvärlden.

Jag tycker det känns bara så patetiskt att hör folk försöka försvara hans beteende. Antingen är svenska trumpvänner lika dekadenta och urblåsta som snitt amerikanen, eller så har de kopplat idén av trump till något som han inte är, åtminstone inte idag.

Citat:
Okej, jag tänker säga det en sista gång sen ger jag mig. Det finns ett väldigt tydligt sekundärt diskussionsämne* som jag försökt driva genom tråden. USA bedriver en politik som är farlig, detta pga att de inte intresserat sig/ är för dumma för att lära sig om historia/geografi/omvärlden de senaste decenier. Det faktum att din ryggradsreaktion, när du hör kritik mot vita huset, är att angripa opositionspartiet är ett tecken på att du konsumerar för mycket amerikask media. Du bara papegojar amerikask propaganda, tänk över din nyhetskonsumption. Om någon kommer på sig själv att göra detta, oavsett om det gäller trump eller biden, bör du skära ner på internet, titta på rapport istället och försöka tänka för dig själv.
Att säga "ja men titta på det andra partiet" är som att jag skulle kritisera kina, och du börjar prata om hur alternativet till Xi gjorde något dumt en gång. Varför antar du att jag ens fattar vad du snackar om? Jag är inte kines, jag har nog sjå med inhemsk partipolitik för att orka vara partibunden i ett annat land?

Att bete sig som en tomhuvad amerikan är inte eftersträvvärt. Och har man lyckats klara av en gymnasieutbilning eller högre och ändå gör det, så har du sakta men säkert blivit aklimatiserad till den idiotiska debatt som sker på de amerikadomminerade hemsidorna

*(det sekundära ämnet är alltså att det är ett problem att svenskar har som ryggradsreaktion att skicka opositionspartiet en zinger. Jag känner på mig att någon kommer läsa första meningen och tro att det sekundära ämnet är usas farliga politik som alltså är en premiss istället)

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Så...

Samma personer som inte kan se problemet med hur de av ICE skjutna människorna betett sig, trots videos från allehanda vinklar och väderstreck, läser i det aktuella filmklippet in att Trump bajsar på sig?

Sounds legit...

sluta anta att jag är en del av ert "culture war", amerika-apologet.
Senast redigerad av nukewarm 2026-02-06 kl. 23:14.
Citera
2026-02-06, 23:40
Medlem
Oj, kikade nyheterna precis. . . Är detta också 3d chess? Eller kan det kanske vara så att demensen har tuggat på hans omdömme?
Citera
2026-02-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Du är verkligen helt sjuk i huvudet…

Varför då? För att jag ifrågasätter om din favoritpolitruk kan hålla fisringen tät vid nästan 80 års ålder?'

Hade du sagt samma sak om det gällde Joe Biden?
Citera
2026-02-08, 15:59
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Vad tror du om hasten man skickade ut reportrarna med? Trodde man kanske att "knarrandet" kom från en bom?

Ja inte var det för att han sket på sig i alla fall

https://www.snopes.com/news/2026/02/02/trump-poop-executive-order/
Citera
2026-02-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong

Varför var det då, tror du? Hade det gått ett brandlarm?
Citera
2026-02-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Varför var det då, tror du? Hade det gått ett brandlarm?

Eller rentav ett gaslarm kanske.
Citera
2026-02-08, 22:24
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Oj, kikade nyheterna precis. . . Är detta också 3d chess? Eller kan det kanske vara så att demensen har tuggat på hans omdömme?

Intressant, du har tittat på nyheterna.
Skall du inte meddela när du bytt trosor eller kön också så intresseklubben kan anteckna?
Citera
2026-02-09, 20:02
Medlem
Japhys avatar
De politiska konsekvenserna verkar vara oerhört påtagliga
Citera
2026-02-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Intressant, du har tittat på nyheterna.
Skall du inte meddela när du bytt trosor eller kön också så intresseklubben kan anteckna?

Älskar att diskutera med folk som anstänger sig för att fokusera på allt annat än innehållet. Tror inte jag har bemött något med "intresseklubben" sen jag var 16. Kan du sluta trigga mina notifikationer är du snäll?
Citera
2026-02-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong

hur drog du den slutsatsen av länken? allt i artikeln kan väl vem som helst se med ögonen. "Snopes kan inte självständigt verifiera, och därmed lämnar vi sanningsgraden osagd", det fattar väl vem som helst? eller tänker du att det faktum att det över huvud taget existerar en snopes-artikel gör det osanning, oavsett vad de skriver sedan?

Jag antog att det i alla fall skulle finnas någon mer information i och med länken, störig du är.
Senast redigerad av nukewarm 2026-02-10 kl. 10:29.
Citera
2026-02-10, 10:50
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Älskar att diskutera med folk som anstänger sig för att fokusera på allt annat än innehållet. Tror inte jag har bemött något med "intresseklubben" sen jag var 16. Kan du sluta trigga mina notifikationer är du snäll?

Intresseklubben antecknar att du inte tror du bemött något med ”intresseklubben” sen du var 16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in