Citat:
Ursprungligen postat av
Itrem
Det finns absolut, men jag törs inte svära på ifall det fanns i det aktuella fallet. Flyger inte Airbus.
Det lobbas för att ta in Ai för att certifiera flygplan för en pilot i dagens flygplan som är certifierade för två piloter. Så man kan väl säga att det jobbas på det, kommer såklart finnas Ai-stöd oavsett antalet piloter i framtiden. Vi behöver ju inte gå långt bak i tiden för att hitta flygplan som krävde en engineer
Det får man verkligen inte hoppas, att det blir bara en pilot som har ansvar för så många människor, då finns det ju ingen backup alls ifall han blir sjuk uppe i luften t.ex., eller börjar uppvisa konstigt beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlsoon
Märkligt att ställa in hela flighten då det inte var något fel på planet.
Planet måste undersökas grundligt först, tänk på de krafterna det utsattes för vid den kraftiga inbromsningen! Mycket möjligt att hjulen är sönder exempelvis. Och det teamet hade inte fått fortsätta flyga ändå, de måste ha tagits ur tjänst till utredningen är klar (jag VET inte det men kan inte tänka mig annat). Hur är hur är ingen fit for flight efter en sådan skräck.