2026-02-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormkruka
Jag tror inte du fattar hur snabbt AI blir bättre. Jag har gjort en ganska avancerad app utan att koda ett skit med AI. Det var inte möjligt för 6 månader sen på samma nivå. Humanoids kommer få samma utveckling. Lägg till 10x compute och sen små genier som utvecklar att AIn blir mer effektiv med reasoning. Utvecklingen kommer gå extremt snabbt. Tesla har också lång erfarenhet av real world ai iom fsd. Så shorta på du.

Vad är det för app?
Citera
2026-02-06, 21:21
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Synd att du missade. Kanske finns möjlighet igen om makro blir skakigt. Men triggers med start av produktion av cybercab och skala upp robotaxi och sen Optimus V3 känns som att vi är vid en punkt då det är uppåt som gäller.

Ja, de som kortar här är helt dum i huvudet. Framtiden är robotar. Tesla kommer ta en del av den kakan.

Jupp. Återtar vi $414 och stänger ovanför $420 för veckan så är jag beredd att säga att denna botten nu är inne.
Citera
2026-02-06, 21:44
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag kortar inte religiösa sekter. Det är för farligt. AI är fortfarande bara avancerad statistik inget annat. Det kan bli spännande den dagen man går ifrån Von Neumann arkitektur och börjar bygga riktiga nerurala nätvärk och inte simuleringa av extremt förenklade modeller.

Ingen AI ha någonsin hittat på nånting som den inte har tränats på.
Transformer arkitektur med attention-mekanism är neural nätverksarkitektur och det en LLM genererar är unikt. Ingen människa har hittat på någonting som den inte tränats på heller.
Citera
2026-02-06, 23:56
Medlem
otellos avatar
Citat:
Synd att du missade. Kanske finns möjlighet igen om makro blir skakigt. Men triggers med start av produktion av cybercab och skala upp robotaxi och sen Optimus V3 känns som att vi är vid en punkt då det är uppåt som gäller.

Ja, de som kortar här är helt dum i huvudet. Framtiden är robotar. Tesla kommer ta en del av den kakan.
Nej, det finns inget som tyder på det.
Citera
2026-02-06, 23:58
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Bra fråga, men det finns fler frågor som våra kära kunskapsbefriade björnar inte ställer sig. Tesla utvecklar Optimus utifrån vad som är möjligt enligt fysikens lagar, inte vad som är möjligt med delar som finns tillgängliga från andra tillverkare. Tesla vet ju att de kan bygga hela produktionskedjan själva så varför inte utveckla alla komponenter utifrån deras egna behov. Kommer antagligen bli en avvägning mellan vad som är mest kostnadseffektivt och funktionellt.

Förutom själva AI'n så är det nog här konkurrenterna ligger efter mest. Luftsparkar och volter imponerar bara på dumma människor som inte begriper särskilt mycket om hur något fungerar.
Teslas robot klarar ju inte av att balansera på egen hand, jag vet inte varför du/ni fortsätter ljuga.
Citera
2026-02-07, 00:02
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jag tror inte du fattar hur snabbt AI blir bättre. Jag har gjort en ganska avancerad app utan att koda ett skit med AI. Det var inte möjligt för 6 månader sen på samma nivå. Humanoids kommer få samma utveckling. Lägg till 10x compute och sen små genier som utvecklar att AIn blir mer effektiv med reasoning. Utvecklingen kommer gå extremt snabbt. Tesla har också lång erfarenhet av real world ai iom fsd. Så shorta på du.

Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
Vad är det för app?
Jag undrar också vad det är för "avancerad app" som ormkruka tagit fram utan att programmera.

Lågoddsare att en vibekodare gjort bort sig och köpt Tessler.
Citera
2026-02-07, 00:52
Medlem
raskenss avatar
Ett exempel på att Elon Musk blåljuger och är en snake oil salesman. Nej starship är inte den mest komplexa maskin människan nånsin byggt:

https://youtube.com/shorts/AxG26ZDx40g?si=oWblVWhuahhD16l-

Påstår man sånt är man en patologisk lögnare:

Några exempel på mångdubbelt mer komplexa maskiner:

ITER
ASMLs samtliga EUV system
LHC i Cern
Prelude FLNG (Shell)
JWST
plus några till.
Senast redigerad av raskens 2026-02-07 kl. 01:04.
Citera
2026-02-07, 09:33
Medlem
Citat:
Det är skillnad på robotik och datateknik.
Citera
2026-02-07, 13:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Ingen människa har hittat på någonting som den inte tränats på heller.

Wow vänta nu ta ett steg och begrunda vår civilisation och ta dig en funderare på vad du påstår.

https://youtube.com/shorts/nvOxh4XOTJE?si=N0-KTeEoSUE4c2k9

Om lecun:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Yann_LeCun

Men han är säker lib woke kommunist och retarded enlgt Teslasekten.
Senast redigerad av raskens 2026-02-07 kl. 13:52.
Citera
2026-02-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Wow vänta nu ta ett steg och begrunda vår civilisation och ta dig en funderare på vad du påstår.

https://youtube.com/shorts/nvOxh4XOTJE?si=N0-KTeEoSUE4c2k9

Om lecun:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Yann_LeCun

Men han är säker lib woke kommunist och retarded enlgt Teslasekten.

Alltså det finns på riktigt flera olika definitioner av AGI, vissa säger att det är en mänsklig hjärna i en dator, andra säger att det är en dator/robot som kan göra samma saker som en människa.

Detta är två olika saker.

Du har alltid babblat om att vi behöver någon ny/annan sorts hårdvara för AGI, som skulle vara den första, dvs en mänsklig hjärna.

Många i branchen menar bara att det är AGI när den kan göra samma uppgifter som en mänsika kan göra, helt annorlunda, helt möjligt med LLMs.
Citera
2026-02-07, 21:57
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Alltså det finns på riktigt flera olika definitioner av AGI, vissa säger att det är en mänsklig hjärna i en dator, andra säger att det är en dator/robot som kan göra samma saker som en människa.

Detta är två olika saker.

Du har alltid babblat om att vi behöver någon ny/annan sorts hårdvara för AGI, som skulle vara den första, dvs en mänsklig hjärna.

Många i branchen menar bara att det är AGI när den kan göra samma uppgifter som en mänsika kan göra, helt annorlunda, helt möjligt med LLMs.

Många i branchen menar att LLM aldrig kan bli riktig intelligens också. Bland dom finns världens absolut mest meriterade forskare.
Vissa uppgifter är LLM och autonomi fortfarande dummare än en skata.
Citera
2026-02-08, 01:21
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=NQczQyfwBJI
Det är ingen Tesla som övervakar robotaxin! Helt unsupervised nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in