2026-02-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormkruka
Otto, det är dags för dig att sälja dina shorts och gå lång nu! Börja småköp varje dag nu. Om du fortsätter att ligga kort så kommer ditt konto runt denna nivå att börja implodera för gott.

Om du inte lyssnade på mitt råd så får du skyllda dig själv. Nu är ditt konto på väg att imploderas för gott.
Citera
2026-02-06, 19:45
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Om du inte lyssnade på mitt råd så får du skyllda dig själv. Nu är ditt konto på väg att imploderas för gott.

Störigt att vi bara var några $ från min köpzon. Kanske vi får ett återbesök, men det ser inte så ut just nu.
De som kortar Tesla när de tre viktigaste företagen i USA blir ett kommer få lära sig en läxa.
Citera
2026-02-06, 19:47
Medlem
raskenss avatar
Helvete vad BD fullkomligt spöar skiten ut Optimuräs nu. Samtidigt gråtskriker en hord av teslafanatiker at snaaaaaaaaart kommer Optimus produceras i miljarder. Optimus ligger så långt efter det är helt otroligt.

https://youtube.com/shorts/TLqmHxa-WeU?si=1Jdk00koqhnj1_4W
Citera
2026-02-06, 19:55
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Helvete vad BD fullkomligt spöar skiten ut Optimuräs nu. Samtidigt gråtskriker en hord av teslafanatiker at snaaaaaaaaart kommer Optimus produceras i miljarder. Optimus ligger så långt efter det är helt otroligt.

Kommer behövas massor av såna där robotar när de öppnar alla Kung Fu fabriker.
Citera
2026-02-06, 20:03
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Waymo gör över en halv miljon betalda och fullt autonoma körningar per vecka, Tesla gör noll. Du har rätt i att det inte direkt är någon konkurrens.
Försöker du medvetet apa efter Steve Ballmer eller?
Senast redigerad av MohinderHerb 2026-02-06 kl. 20:06.
Citera
2026-02-06, 20:12
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Kommer behövas massor av såna där robotar när de öppnar alla Kung Fu fabriker.

Garanterat fler Kung Fury mästare än popkornfjollor på elbilsmackar.
Citera
2026-02-06, 20:16
Medlem
Citat:

Imponerande, men kan den skala ett ägg?
Citera
2026-02-06, 20:40
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09

Ingen android kan göra nånting vettigt i dag. Närmaste 20 åren är det bara Kung fury moves på Disney som robotarna kommer att fungera som. Bortom 20 år så kanske nått rikrigt kan komma och det bli inte Tesla på den robotens emblem.
Citera
2026-02-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Störigt att vi bara var några $ från min köpzon. Kanske vi får ett återbesök, men det ser inte så ut just nu.
De som kortar Tesla när de tre viktigaste företagen i USA blir ett kommer få lära sig en läxa.

Synd att du missade. Kanske finns möjlighet igen om makro blir skakigt. Men triggers med start av produktion av cybercab och skala upp robotaxi och sen Optimus V3 känns som att vi är vid en punkt då det är uppåt som gäller.

Ja, de som kortar här är helt dum i huvudet. Framtiden är robotar. Tesla kommer ta en del av den kakan.
Citera
2026-02-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ingen android kan göra nånting vettigt i dag. Närmaste 20 åren är det bara Kung fury moves på Disney som robotarna kommer att fungera som. Bortom 20 år så kanske nått rikrigt kan komma och det bli inte Tesla på den robotens emblem.

Jag tror inte du fattar hur snabbt AI blir bättre. Jag har gjort en ganska avancerad app utan att koda ett skit med AI. Det var inte möjligt för 6 månader sen på samma nivå. Humanoids kommer få samma utveckling. Lägg till 10x compute och sen små genier som utvecklar att AIn blir mer effektiv med reasoning. Utvecklingen kommer gå extremt snabbt. Tesla har också lång erfarenhet av real world ai iom fsd. Så shorta på du.
Citera
2026-02-06, 21:06
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jag tror inte du fattar hur snabbt AI blir bättre. Jag har gjort en ganska avancerad app utan att koda ett skit med AI. Det var inte möjligt för 6 månader sen på samma nivå. Humanoids kommer få samma utveckling. Lägg till 10x compute och sen små genier som utvecklar att AIn blir mer effektiv med reasoning. Utvecklingen kommer gå extremt snabbt. Tesla har också lång erfarenhet av real world ai iom fsd. Så shorta på du.

Jag kortar inte religiösa sekter. Det är för farligt. AI är fortfarande bara avancerad statistik inget annat. Det kan bli spännande den dagen man går ifrån Von Neumann arkitektur och börjar bygga riktiga nerurala nätvärk och inte simuleringa av extremt förenklade modeller.

Ingen AI ha någonsin hittat på nånting som den inte har tränats på.
Citera
2026-02-06, 21:08
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09

Bra fråga, men det finns fler frågor som våra kära kunskapsbefriade björnar inte ställer sig. Tesla utvecklar Optimus utifrån vad som är möjligt enligt fysikens lagar, inte vad som är möjligt med delar som finns tillgängliga från andra tillverkare. Tesla vet ju att de kan bygga hela produktionskedjan själva så varför inte utveckla alla komponenter utifrån deras egna behov. Kommer antagligen bli en avvägning mellan vad som är mest kostnadseffektivt och funktionellt.

Förutom själva AI'n så är det nog här konkurrenterna ligger efter mest. Luftsparkar och volter imponerar bara på dumma människor som inte begriper särskilt mycket om hur något fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in