2026-02-06, 14:41
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Tänkte på det här med influenser-yrket och att t.ex. ha barnen heltid på förskola
Det har ju världens tjafs i alla år huruvida föräldrar bara ska få gå och handla medan barnen är på förskola. Eller om någon har gått och tränat. Men vid arbete som influenser kan det ju inte finnas några sätt alls för FK att kontrollera detta? Har de nån som helst koll?

Säg att influensern sällan lägger upp nåt eller visar sig på sociala medier. Å andra sidan kan man ju hänvisa till att man jobbar med samarbeten m.m. om nu FK bryr sig. Mer en moralisk fråga kanske. Nu för tiden är ju inte förskolan barnpassning som förr, utan en skolform. Så det kanske kvittar.

Har en släkting som är förskollärare, och det finns gott om föräldrar som har barnen på förskolan så mycket det bara går. I Hs fall är det ju dock tvärtom🙃
Granskning av sociala medier och tidsstämplar på flunsans inlägg och likes/svar.

Kontroll mot uppdragsgivaren om antal timmar vilken dag osv de fått betalt

Tips från allmänheten

Några av FKs metoder kring kontroll av vab/fp/sjukpenning.
Det är en lite svårare "yrkesgrupp" men FK har ju även möjlighet till statistik kring vad som tjänats in, hur mycket personen har jobbat tidigare osv.
Citera
2026-02-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotyourback
Jag blev ju blockad när jag ifrågasatte Hannas Willys-handling när L var på föris. ”Jag jobbar hemifrån” och ”jag handlade också till ett samarbete” var hennes ursäkter. Det borde verkligen finnas riktlinjer.

Men jahaa så man kan köra och handla när man jobbar hemifrån? Fan att min man inte visste det, vad mycket han fått gjort i hushållet under dagarna isåfall.
Citera
2026-02-06, 14:58
Avslutad
Jag låter er andra kommentera hennes senaste inlägg. Hahaa älskar att hon tror att hon är som alla andra mammor. Nej du är sämre för andra mammor jobbar och fejkar inte att barn är sjuka
Citera
2026-02-06, 15:04
Medlem
Hanna har gjort ett nytt inlägg där hon skrivit att Lära är ledig på fredagar så därför hon kunnat jobba idag. Det har även varit jobbigt att vabba. Undrar dock vad för sjuk Lars har varit, då de har lekt med allt i veckan. Hanna brukar även skriva VAD det är för sjukdom när det verkligen ÄR sjukt. Så jag gissar på fejkvab pga K jobbat.

Så jävla genomskinligt att hon läser på fb.
Citera
2026-02-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Hanna har gjort ett nytt inlägg där hon skrivit att Lära är ledig på fredagar så därför hon kunnat jobba idag. Det har även varit jobbigt att vabba. Undrar dock vad för sjuk Lars har varit, då de har lekt med allt i veckan. Hanna brukar även skriva VAD det är för sjukdom när det verkligen ÄR sjukt. Så jag gissar på fejkvab pga K jobbat.

Så jävla genomskinligt att hon läser på fb.

Var det därför hon då tog bort samarbetet med Ica maxi då i måndags🫣
Citera
2026-02-06, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Var det därför hon då tog bort samarbetet med Ica maxi då i måndags🫣
Haha troligen
Citera
2026-02-06, 15:36
Medlem
Nu kommer det fram att hon vabbat hela veckan. Man undrar ju verkligen vilken fejk sjukdom Lars har haft denna omgången då…. när var ungen på förskolan senast ens? Dom borde bara säga upp platsen. Stackars barn.
Citera
2026-02-06, 15:48
Medlem
Tänk när L får skolplikt 🫨 undra hur Hanna ska lösa det… men sin sociala fobi. Då KRÄVS det ju dessutom att man deltar på föräldramöten osv, om man värnar om att göra det bästa för sina barn. Kommer bli tufft!

Tänk också när L får egna kompisar och vill hem till dem och leka eller tvärtom- den tiden kommer ju komma och Hanna kommer få panik ))
Citera
2026-02-06, 15:53
Medlem
Tips på att aktivera Lars - GÅ UT!! Och då menar jag inte hemma i trädgården. Hon kommer sova bättre och frisk luft är bästa medicinen.
Citera
2026-02-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Nu kommer det fram att hon vabbat hela veckan. Man undrar ju verkligen vilken fejk sjukdom Lars har haft denna omgången då…. när var ungen på förskolan senast ens? Dom borde bara säga upp platsen. Stackars barn.
Med tanke på hur mycket aktiviteter dom hittat på så verkar det ju inte som att L har varit speciellt sjuk! H har väl bara nämnt vid ett enda tillfälle att hon vabbar. Det är skillnad mot förra gången L var sjuk då hon beklagade sig flera gånger om dagen hur besvärligt det var när L var sjuk.
Citera
2026-02-06, 17:19
Medlem
Hon har inte bakat.. då hade hon lagt upp en bild på det och visat så duktig hon.
Citera
2026-02-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PMSmordin
Hon har inte bakat.. då hade hon lagt upp en bild på det och visat så duktig hon.
På tal om bakning och Matsmart, så sa hon ju vid förra leveransen av Matsmart att hon skulle baka på godiset som kom då! Är väldigt nyfiken på hur mycket hon faktiskt bakade!!?? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in