Citat:
Ursprungligen postat av
machineman
Det är ju uppenbart att nuvarande linje inte fungerar. Många urbana väljare som inte uppskattar SD-samarbetet har redan lämnat till C el. i mindre utsträckning MP. Skulle tippa att L behöver byta ut ledningen och gå all in på SD-samarbetet, dvs acceptera att SD tar plats i Tidö 2.0. Samt köra stenhårt på övervakning, hårdare straff, hårdare krav på integration - samt slå helt om i friskoledebatten och börja slåss för kvalitativa friskolor.
Det finns ett utrymme för ett liberalt parti i svensk politik, problemet för L är att de inte är liberala. Hade L börjat agera i liberal riktning = marknadshyror, conceal and carry, gated communities, legalisera prostitution, etc, så hade de förmodligen legat på minst 10%.
Inget av detta tycks de förstå utan de tycks vara beredda att rida ur riksdagen på sina höga förbushästar, vi får se ..
Det är en viss typ av Flashbackliberalism du eftersöker. En av alla miljoner liberalismer, som när de lyckas med konststycket att enas i ett parti, ändå bara attraherar samma antal väljare som NMR. Dvs några tusen själar.
Marknadshyror, folk med pickadoller ute på stan och red light districts i Flen hade definitivt placerat L på 0,2%. Vi får alltså hoppas på att dina önskningar hörsammas.
Förslaget om förbud mot strypsex är ju inte helt oävet. Om det inte vore för att det är samma liberalism som gett oss sexuella avarter som denna. Rimmar dessutom dåligt med LUF:s förslag om att [ni vet jag menar] legaliseras. Jag menar, vilket slags dekadens är man för och emot egentligen?
Något som ytterligare talar för att L åker ut är att de är helt osynliga på nätet; ingen finns där för att gatekeepa. Troll som bara vill se en freakshow rullas upp kan enkelt äga L på X och Instagram, t ex genom att nämna LUF:s fräscha, liberala 100-punktsprogram (där jag återigen undviker att skriva ut den värsta punkten).
Simona är inte värre än någon annan i L bör dock sägas. Hon skulle säkert kunna bli en bra politiker om hon var litet äldre och hörde till ett mindre personlighetskluvet parti. Undrar vilken myndighet hon börjar på efter partiledarjobbet?