Citat:
Ursprungligen postat av
Davodun
Du e ju cp om du tror att mellanstadiekurser ska leda till att man bokför rätt. Samma sak i högstadiet, du kan ju inte mena allvar. Med det sagt hoppas jag att han får ett ordentligt fängelsestraff, okunskap är ingen ursäkt.
Jösses... att du inte inser kontexten i att lära sig grunder för hur det svenska samhället är uppbyggt är ju bara tragiskt. Jag skrev ingenstans att "mellanstadiekurser" vad fan det nu är? ska lära elever att bokföra sina företag. Förstår du skillnaden på kurser och läroplan.
Jag skriver ju att en nationell läroplan finns för att lägga grunden till insikt, värderingar och moral, vilket denne Pontus uppenbart saknar eftersom han själv tycker att alla som driver företag borde gått en kurs, ja varför gjorde han det inte då! Är det en insikt han fått efter att ha blivit ertappad eller hade han insikten tidigt men ignorerade den.
Hade han inte skolkat hade han förstått att han måste betala skatt på sina inkomster mm. Han försöker nu mena att han visste inte bla bla bla... jo om man gått ut grundskolan vet man, men du misstolkar och tror att grundskolan ska lära barnen bokföring i detalj. Vet man att man betalar skatt så vet man påföljderna om man inte betalar skatt, då vet man att man tar reda på hur man bokför och betalar skatt så slipper man stå inför åtal.
Det enda man kan ha förståelse för är hans brist på IQ men det fråntar inte hans skyldigheter.