2026-02-14, 11:02
Medlem
Bidragsgivarens avatar
Att framställa sig som svag och ynklig är ett sätt att försöka manipulera domstolen till mildare straff. Han försöker spela på människornas undermedvetna känslor att "inte sparka på den som ligger ner". Så tro inte att han bara är patetisk, han kan vara mer manipulativ än vad han framstår som.
Citera
2026-02-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsgivaren
Att framställa sig som svag och ynklig är ett sätt att försöka manipulera domstolen till mildare straff. Han försöker spela på människornas undermedvetna känslor att "inte sparka på den som ligger ner". Så tro inte att han bara är patetisk, han kan vara mer manipulativ än vad han framstår som.

Att tala om för alla att han har upplevt hat och hot under många år gör inte saken bättre. Eller att ingen vill anställa honom. Och därför ansåg han att han skulle slippa näringsförbud.

Mamma Carina borde, som vuxen, ha förstått att Pontus måste sköta bokföringen och betala skatt. Pontus bodde väl hemma under en del av denna tid.

Har det nämnts något om överklagan?
Senast redigerad av Newton555 2026-02-14 kl. 17:20.
Citera
2026-02-14, 17:54
Medlem
Jag har för mig att Bunny inte står för OF-kontot utan Pontus. Var det inte i förundersökningen som de berättade att hon inte får någon inkomst utan bara lite mat vid middagsbordet? Bunny verkade inte ens ha ett bankkort om jag minns rätt. Så jag tror att det är Pontus som står för OF-kontot - och de borde han ju inte få syssla med under sitt näringsförbud.

Idag har han lagt ut snyftbilder på Snapchat. Han tycker tingsrätten inte sett bevismaterialet och att han läst flera domar som liknar hans - men de fått lägre straff. Han tycker straffet borde vara mildare då han ej är dömd sedan innan. Sen några ”tyck synd om mig bilder” då han, enligt honom, brutit armen. Han uttryckte även att alla hjärtans dag är en av hans favoritdagar men i år är den extra tung.

Jag tycker hans straff borde bli hårdare, han försöker ju manipulera allt i hans omgivning. USCH
Citera
2026-02-15, 11:12
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zanny
Jag har för mig att Bunny inte står för OF-kontot utan Pontus. Var det inte i förundersökningen som de berättade att hon inte får någon inkomst utan bara lite mat vid middagsbordet? Bunny verkade inte ens ha ett bankkort om jag minns rätt. Så jag tror att det är Pontus som står för OF-kontot - och de borde han ju inte få syssla med under sitt näringsförbud.

Idag har han lagt ut snyftbilder på Snapchat. Han tycker tingsrätten inte sett bevismaterialet och att han läst flera domar som liknar hans - men de fått lägre straff. Han tycker straffet borde vara mildare då han ej är dömd sedan innan. Sen några ”tyck synd om mig bilder” då han, enligt honom, brutit armen. Han uttryckte även att alla hjärtans dag är en av hans favoritdagar men i år är den extra tung.

Jag tycker hans straff borde bli hårdare, han försöker ju manipulera allt i hans omgivning. USCH

Vet man hur han bröt armen? Om han ens gjort det vill säga. Kan vara fake.
Citera
2026-02-15, 15:30
Medlem
sk0gens avatar
Om han tror det gör någon skillnad om han är ynklig. har en fin kostym, eller att han brytit armen eller liknande då han ska dömas för ekonomisk brottslighet har han ett tankesätt som liknar nivån hos ett manipulativt barn i 9-årsåldern

Dvs i den åldern det räcker med att trula med underläppen, gråta. säga "jag har ont i maaaagen" osv.

Men det kanske är så den sociala dynamiken sett ut mellan honom och mamma i alla år. Att sånt funkat där.
Citera
2026-02-15, 16:01
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vet man hur han bröt armen? Om han ens gjort det vill säga. Kan vara fake.

Jag tror definitivt att det är fake. Han är en (dålig) skådespelare, och försöker spela på ”känslor” som om han vore i en amerikansk domstol med jury.

/AI
Citera
2026-02-15, 16:24
Medlem
Whitecaat73s avatar
Jävla daltande.
Lås in snorungen för fan.
Citera
2026-02-15, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zanny

Har han rätt så har han väl rätt goda chanser till justering i hovrätten. Annars blir det väl 9 mån i finkan i praktiken, det överlever en ung man på klass 3 anstalt.
Citera
2026-02-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Jag tror definitivt att det är fake. Han är en (dålig) skådespelare, och försöker spela på ”känslor” som om han vore i en amerikansk domstol med jury.

/AI

Om armen inte var gipsad, utan bara en mitella, så är det fake.
Citera
2026-02-15, 20:22
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Om armen inte var gipsad, utan bara en mitella, så är det fake.

You tell me. Röntgenbilden ser vidare AI-genererad ut, men vad vet jag. Hade PR inte notoriskt ljugit, skulle jag dock inte tveka en sekund på att allt var äkta. Men nu måste man ju nagelfara allt han säger och gör. Tillförlitligheten är så att säga noll.

https://ibb.co/0jX0W8Hb

/AI
Citera
2026-02-15, 20:31
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlfEk
Har han rätt så har han väl rätt goda chanser till justering i hovrätten. Annars blir det väl 9 mån i finkan i praktiken, det överlever en ung man på klass 3 anstalt.

Jag tror dock att hans team av advokater kommer att få ned straffet till en fotboja, kompletterat med någon form av civiltjänst.

/AI
Citera
2026-02-16, 09:09
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrewc
Hoppas rättegången kommer ut på Crime Prime snart. 🤭

https://youtu.be/eXKPf2VM7sQ?si=evfY2zScyC3dqxY0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera