2026-02-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Nej att han blir stött över porr är inte detsamma som att ni kommit överens om att inte titta på porr.

Du skriver som om du inte har något ansvar för dina egna handlingar.

Tråkigt att du känner så
Citera
2026-02-05, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så en av dina ambitioner med din relation är att beröva din pojkvän sexuella upplevelser. Han får inte ha det med dig. Han får inte ha det med sig själv.

Du ska nog inte ha en pojkvän. Försök att jobba med din toxiska femininitet och sluta sabotera för män som bara vill älska dig.

Om de nu bara vill ”älska kvinnan”, varför ska de då tvunget sitta och rutinmässigt runka till en massa andra kvinnor?
Omoget. Är somliga så översexuella och ytliga att de inte kan välja bort det som någon tonåring så ska de inte vara i ett vuxet förhållande.
Ett förhållande kräver kompromisser från båda håll.
Kvinnor behöver inte finna sig i denna degradering, för att inte nämna hur skadlig den industrin är från en humanitär synpunkt.
Mansdjur får välja 😎
Inte konstigt att allt fler kvinnor väljer bort dem, och att det råder en ensamhetepidemi bland ”män” i Sverige…
Citera
2026-02-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsWillFly
Om de nu bara vill ”älska kvinnan”, varför ska de då tvunget sitta och rutinmässigt runka till en massa andra kvinnor?
För att kvinnan i det här fallet inte älskar honom tillbaka. Ömsesidigt sex är väl en av grundbultarna i ett "vuxet förhållande". Annars kan man ju lika väl bo med en kompis eller med föräldrarna.
Citera
2026-02-05, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galenskaperosv
Tråkigt att du känner så

Det är ingen känsla utan du skriver i passiv form där saker händer dig, du är objektet inte aktören. Även här gör du likadant och flyttar fokus från dig och ditt beteende.

Hoppas detta bara är en olycklig slump och att du inte kör med den här sortens fejkursäkter.

"Trist att du blev ledsen när jag gjorde något".

Du snokade och problemet är det du upptäckte och att han blev arg. Men att du snokar är ju bara en dålig vana. Som inte är ditt fel för, någon har ju varit väldigt elak mot dig så...

Förstår du inte problemet?
Citera
2026-02-05, 09:44
Medlem
Citat:
Omoget. Är somliga så översexuella och ytliga att de inte kan välja bort det som någon tonåring så ska de inte vara i ett vuxet förhållande.
Kvinnor behöver inte finna sig i denna degradering, för att inte nämna hur skadlig den industrin är från en humanitär synpunkt.
Mansdjur får välja 😎
Inte konstigt att allt fler kvinnor väljer bort dem, och att det råder en ensamhetepidemi bland ”män” i Sverige…

Det är ingen som bryr sig om feministers gnäll. Men du ska nog sluta tro på all skit du läser på sociala media.
Citera
2026-02-05, 09:54
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Vi har sällan sex just för att jag hatar hur jag ser ut och hatar min kropp. Detta gjorde inte direkt saken bättre.

Han har försökt att krama och klappa på mig men jag har vikt undan. Då smäller han i dörrar, skåp och bord.

Ja, jag kanske överreagerar men jag blir ledsen.

Detta kanske inte makes sense eller va jag vill med detta inlägg. Tips? Råd? Egna åsikter? Pajkastning? Jag vet inte. Jag kanske bara behövde skriva av mig.

Sluta tönta dig. Ifall du hatar hur du ser ut och din kropp så går du till gymmet och gör något åt det. Du vill inte ge sex eller närhet - men gnäller när han runkar till porr i stället. Du är en ond mörk cirkel som själv är grunden till problemet.

Du vet, allt som har att göra med utseende går att faktiskt göra något åt, och då pratar jag inte operationer eller något sånt skit. Sluta ät chips, sluta drick läsk, börja gymma, ut och springa och varje gång du kollar dig i spegeln så kommer du se någon skillnad och med tillräckligt många skillnader så kommer du må bra över dig själv för att:

1. Du har gjort något åt det
2. Du gjorde något du inte trodde du kunde

Det ger självkänsla. Men framför allt så missar du helt att din pojkvän faktiskt är attraherad av dig och vill ha sex med dig - du känner dig ful och äcklig men nej din pojkvän som tycker du är vacker - han lyssnar du inte på och tar åt dig av den kärlek han ger dig.

Du skjuter dig själv i knät.

Citat:

Varför runkar män till porr? Jo för att dom inte har något annat att runka till eller saknar fantasi. Handlar det om just andra kvinnor? Nej - här har vi ett fall med någon som inte vill ge kärlek till sin man, nekar honom i varje tillfälle. Då ska man inte bli förvånad ifall han tar ut sin sexualitet på annat sätt som att runka till porr.

Det säger sig själv. Runka till porr här kunde vi lika gärna ha bytt ut med "vart otrogen" - för ger du inte heller en kvinna sex och kärlek i ett förhållande så kommer hon söka sig vidare. Precis som alla gör ifall man inte får ut sex och kärlek från sin partner så dör förhållandet och folk börjar söka sig mot annat håll.

Allt annat är att vara narcissistisk och ignorant mot situationen.
Senast redigerad av Cremefraiched 2026-02-05 kl. 09:58.
Citera
2026-02-05, 10:09
Medlem
Hurt-Åkes avatar
1: Alla killar tittar på porr och runkar.

2: Ge fan i att rota i andras privata grejer.
Citera
2026-02-05, 10:11
Medlem
Citat:
Okej såhär.
Jag är redan fullt medveten om att jag har gjort fel från första början så på något vis kanske jag får skylla mig själv.

Jag har alltid haft piss dåligt självförtroende. Tyckt att jag själv är ful och äcklig. Jag har känt så sen jag var tonåring.

I söndags när min kille stod i duschen så gjorde jag det dumma valet att kolla hans telefon.

Jag fick då reda på att han kollat på porr.
Det stod att han kollat på det inom de senaste 30 dagarna men han påstår att det va under julledigheten när jag var hemma (Vi är från två olika städer och län).

Han har dessutom kollat på en kategori som är en stor motsats i jämförelse med mig.

Han blev arg för att jag kollat hans telefon, vilket är rimligt! Men det fanns inget förlåt, ingen ångrar, ingenting.

Vi har sällan sex just för att jag hatar hur jag ser ut och hatar min kropp. Detta gjorde inte direkt saken bättre.

Han har försökt att krama och klappa på mig men jag har vikt undan. Då smäller han i dörrar, skåp och bord.

Ja, jag kanske överreagerar men jag blir ledsen.

Detta kanske inte makes sense eller va jag vill med detta inlägg. Tips? Råd? Egna åsikter? Pajkastning? Jag vet inte. Jag kanske bara behövde skriva av mig.

Som kvinna måste jag säga att det är helt sjukt att titta någons telefon. Att du ens känner behovet tyder på brist på tillit som ska vara grundkärnan för ett stabilt förhållande. Gör slut bara. Ni har ingenting gott att bygga på.

Du har två val. Knulla med honom, eller låt någon annan knulla med honom.
Behovet av sex är mänskligt.
Du tar ifrån honom allt? Han får så fan heller knulla men herrejävlar om han löser det på egen hand istället för att gå ut och sätta på någon annan.

Han låter som en bra kille.
Du låter som en psykiskt instabil person som behöver hjälp.
Senast redigerad av Jubeli 2026-02-05 kl. 10:17.
Citera
2026-02-05, 10:22
Medlem
Tradslangs avatar
Vidrigt att kränka andras integritet på det sättet, speciellt din partners. Jag hade dumpat dig direkt.
Citera
2026-02-05, 11:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Mansdjur får välja 😎
Jag tycker det bästa i denna situation är att paret bryter upp och söker sig vidare. Det går inte att ha en relation med en frigid, kontrollerande kvinna som inte vill bli berörd, smekt eller kysst. Vad denna kvinna vill är att kontrollera. Jag vet att om situationen vore tvärt om, där mannen förnekade kvinnan bekräftelse och solade igenom hennes telefon hade du tyckt samma sak.

Jag hoppas för killens skull att detta kontinuerliga övergrepp avslutas och att han inser att det är bäst att lämna.

Tjejen bör gå i terapi.
Citera
2026-02-05, 11:26
Medlem
Fullt normalt att en kille tittar på porr och den som inte gör det ljuger.
Ännu mer troligt om ni inte har sex.

Du ska vara glad att han tittar på porr istället för att vara otrogen. Se till att han tillfredsställ honom istället för att klaga på honom.
Så otroligt omoget att bli svartsjuk på en porrsajt.

Inte okej att titta i hans mobil om inte du har starka bevis på att han är otrogen eller något. Men det är i extrema fall och något jag inte rekommendera. Kan man inte lita på varandra så har man inget förhållande.

Han verkar också omogen som slår till dörrar och skåp osv.

Nu när jag tänker på det så kanske ni passar varandra båda lika omogna.
Citera
2026-02-05, 11:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched

Det säger sig själv. Runka till porr här kunde vi lika gärna ha bytt ut med "vart otrogen" - för ger du inte heller en kvinna sex och kärlek i ett förhållande så kommer hon söka sig vidare. Precis som alla gör ifall man inte får ut sex och kärlek från sin partner så dör förhållandet och folk börjar söka sig mot annat håll.

Allt annat är att vara narcissistisk och ignorant mot situationen.

Lite förhastat kanske men i längden så tror jag inte relationen håller om det aldrig blir någon närhet.
Men sex kan gå i vågor, och beroendet på var i livet man befinner sig.
Jobb, barn, husflytt, sjukdom, diagnoser mm kan göra att det inte alltid är ett jämnt flöde.

I TS situation verkar problemet mest ligga på att hon inte accepterar sig själv eller ens gillar sig själv.
Frågan är om TS är över 20 ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in