2026-02-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galenskaperosv
Vi har kommit överens om att ingen av oss ska kolla på porr just för att det förstör sexlivet. Det va kasst i början men blev bättre med tiden.
Vi ska snacka med varandra. Vem vet, kanske slutar med ett redigt jävla knull på balkongen!
Ja, alltså om ni har kommit överens så är det ju lite av en annan sak. Men om syftet med att inte titta på porr är att det förstör sexet så har han väl inte riktigt brutit mot det, för om jag förstår saken rätt så brukar problemet vara att det är du som inte vill?

Obs, jag är inte ute efter att skuldbelägga dig där. Jag säger bara att det hade varit en annan sak om det var han som aldrig ville, men kollade på porr istället för att ligga med dig. Nu är det ju knappast hans porrtittande som har påverkat ert sexliv. Eller ja, det kanske började påverka efter att du snokade.

Men:
Citat:
Det roliga är ju att han blev väldigt stött när jag berätta att jag hade kollat på porr (detta va innan vi sa att vi inte skulle göra det). Blir det inte dubbelmoral då? Eller?
Han verkar vara någon som du skulle må bättre utan. Du har uppenbarligen en del issues, och han verkar verkligen inte bra för dig.
Citera
2026-02-05, 11:46
Medlem
Salcinns avatar
90% av alla män kollar på porr även i bra förhållanden. Jag gör det flertalet ggr. Är inga känslor runt det överhuvudtaget som flera tjejer tror. Då det kan bli ett problem är om sexlivet påverkas negativt med mindre sex annars är porr inget att bry sig om överhuvudtaget som tjej.
Citera
2026-02-05, 12:13
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Lite förhastat kanske men i längden så tror jag inte relationen håller om det aldrig blir någon närhet.
Men sex kan gå i vågor, och beroendet på var i livet man befinner sig.
Jobb, barn, husflytt, sjukdom, diagnoser mm kan göra att det inte alltid är ett jämnt flöde.

I TS situation verkar problemet mest ligga på att hon inte accepterar sig själv eller ens gillar sig själv.
Frågan är om TS är över 20 ens.

Inget håller ifall du inte har någon närhet eller får kärlek - Vadå är det inneboende med varandra?

Och ja, alla har sina ups and downs, det är naturligt men att inte ge något alls = det är att bli en glorifierad inneboende. Alla har tid för en snabbis eller avsugning då och då - det här med "jag orkar inte" "Jag är inte på humör" - Nej, man kan inte vara på humör men ibland måste man ställa upp på saker (oavsett man eller kvinna). Att enbart neka - det är att förstöra förhållandet. I ett förhållande så finns give and takes. Sex och närhet är något sånt, neka nu men se till att tillfredsställa din partner snart därefter.

Ja, du har helt rätt där. I TS situation så är det den typiska "jag är fet och ful" som man får höra från brudar som är unga - men det betyder inte att TS inte ens är över 20 för det här kan lika gärna vara någon brud som är 35 som är överviktig men gör aldrig något åt det.
Citera
2026-02-05, 12:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Inget håller ifall du inte har någon närhet eller får kärlek - Vadå är det inneboende med varandra?

Och ja, alla har sina ups and downs, det är naturligt men att inte ge något alls = det är att bli en glorifierad inneboende. Alla har tid för en snabbis eller avsugning då och då - det här med "jag orkar inte" "Jag är inte på humör" - Nej, man kan inte vara på humör men ibland måste man ställa upp på saker (oavsett man eller kvinna). Att enbart neka - det är att förstöra förhållandet. I ett förhållande så finns give and takes. Sex och närhet är något sånt, neka nu men se till att tillfredsställa din partner snart därefter.

Ja, du har helt rätt där. I TS situation så är det den typiska "jag är fet och ful" som man får höra från brudar som är unga - men det betyder inte att TS inte ens är över 20 för det här kan lika gärna vara någon brud som är 35 som är överviktig men gör aldrig något åt det.

Som jag skrev, ser heller inte att en relation kommer att hålla i längden om ingen närhet finns. Och särskilt inte om där inte finns en förklaring till dippen.
Men vissa öppnar inte käften eller ens svarar på frågan och då är det rimligt att ifrågasätta relationen som helhet.
Då landar det ju i att där saknas förtroende och kommunikation.

Det är inte så kul att bli avvisad hela tiden, vare sig det är en kram eller en torftig snabbis.
Men det är heller inte så spännande äta godis varje dag. Då har man ju inget att se framemot.
Om man vet att det blir sex varje onsdag och lördag är det inte som att man jublar över det.
Alldeles för förutsägbart. Då leder det bara till att man ställer upp mest hela tiden om den andre aldrig tål att man gör en avstickare från schemat, eller provar nått nytt.

Om TS skulle vara över 35 är det dags att antingen göra något åt problemet eller lägga sig platt och acceptera.
En mix av båda är väl mest sunt.
Citera
2026-02-05, 13:28
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Som jag skrev, ser heller inte att en relation kommer att hålla i längden om ingen närhet finns. Och särskilt inte om där inte finns en förklaring till dippen.
Men vissa öppnar inte käften eller ens svarar på frågan och då är det rimligt att ifrågasätta relationen som helhet.
Då landar det ju i att där saknas förtroende och kommunikation.

Det är inte så kul att bli avvisad hela tiden, vare sig det är en kram eller en torftig snabbis.
Men det är heller inte så spännande äta godis varje dag. Då har man ju inget att se framemot.
Om man vet att det blir sex varje onsdag och lördag är det inte som att man jublar över det.
Alldeles för förutsägbart. Då leder det bara till att man ställer upp mest hela tiden om den andre aldrig tål att man gör en avstickare från schemat, eller provar nått nytt.

Om TS skulle vara över 35 är det dags att antingen göra något åt problemet eller lägga sig platt och acceptera.
En mix av båda är väl mest sunt.

Jag håller med allt vad du säger. Det handlar om att ge och ta. Man får faktiskt säga nej, men anledningen till varför man säger nej och hur ofta är det viktiga här.

Lagom, rimligt och sunt. Och det finns många sätt att tillfredsställa sin partner på som plåster på såren ifall man nu nekar. Ja, du har nekat 3 gånger - men nu när du är på humör, gör något lite extra. Det skadar inte.
Citera
2026-02-05, 13:28
Medlem
Soetroevs avatar
Tre saker:

Du måste ta tag i din dåliga självkänsla på djupet och göra något åt det. Inte låta det gå ut över honom.

Du ska ge fan i att snoka i hans mobil. Sånt gör man bara inte och det är oerhört integritetskränkande. Undrar du någonting ska du prata med honom istället.

Han ska ge fan i att smälla i skåp/dörrar och uppträda hotfullt.

Om ni inte kan prata om dessa saker i lugn och ro och försöka förstå varandra så hade jag om jag var du avslutat relationen och fokuserat på att bygga upp mig själv. Hatar man sig själv blir ens kärlek gentemot andra förgiftad oavsett ens intentioner.
Citera
2026-02-05, 19:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Jag håller med allt vad du säger. Det handlar om att ge och ta. Man får faktiskt säga nej, men anledningen till varför man säger nej och hur ofta är det viktiga här.

Lagom, rimligt och sunt. Och det finns många sätt att tillfredsställa sin partner på som plåster på såren ifall man nu nekar. Ja, du har nekat 3 gånger - men nu när du är på humör, gör något lite extra. Det skadar inte.

Precis. Men dom flesta glömmer att ge. Dom ska bara ha, och på sina villkor.
Att tillfredsställa sin partner kan se väldigt olika ut. Någon vill ha mys, den andra en avsugning, en fotmassage, en tupplur osv.
Upplever att en del måste ha lika för lika, som om det vore en vågskål som bara mäts “rätt” om det är precis likadant, eller inom "rätt" tidsram.
Citera
2026-02-05, 19:17
Medlem
Vad skönt
Citera
2026-02-05, 19:40
Medlem
OM det är så att ni har kommit överens om att ingen av er ska titta på porr så är det självklart fel att han gjort det, för att han då bryter ett löfte ni gett varandra.

Samtidigt är det förståeligt att han dolt det istället för att ta ett snack med dig för att ändra dealen om han vill oftare än du, många män undviker konflikter och din reaktion nu visar att det inte hade blivit ett lätt samtal.

Sen stämmer inte det här som en del skriver att ALLA män tittar på porr och runkar. Mannen jag lever med har knappt runkat sen han var i yngre tonåren. Han har sen dess haft lätt att få sex och har alltid föredragit att ha sex eller bli tillfredsställd av en kvinnas mun och händer istället för att runka själv. Hade han däremot ofta varit sexuellt otillfredsställd hade han säkert börjat tillfredsställa sig själv, och för mig som är okej med porr hade det varit helt okej.

Många män upplever också att det är enklare och går snabbare att fixa sin egen tillfredsställelse om de alltid har ansvaret för att dra igång och styra sexet. Det är ju helt förståeligt, och jag tror att många män skulle tillfredställa sig själv mindre om de hade en sexuellt mer lättsam, aktiv och initiativtagande kvinna.

Ert sätt att hantera konflikter verkar inget vidare nu, om ni lär er att kommunicera och lösa konflikter istället för att smyga bakom ryggen och/eller bete er aggressivt/passiv aggressivt då kommer ert förhållande bli mycket bättre.
Citera
2026-02-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ja, jag ska snacka med honom. Uppenbarligen är det något mer som skaver än att jag inte tycker om mig själv. Idk.
Vi kanske får spicy upp det eller nåt. Jag har frågat x antal gånger om han vill testa något nytt eller om han har någon fantasi han vill att vi ska uppfylla men han svarar alltid nej. Lite svårt att veta vad han vill ha när han inte öppnar käften.
Det löser sig på något vis!
Istället för att sätta all press på honom att han ska avslöja sina sexfantasier och vad han vill uppleva sexuellt så föreslå att ni skriver ner 5 sexuella fantasier/saker var som ni vill uppleva, sen lägger ni de 10 lapparna i en burk och betar av dem en efter en.
Citera
2026-02-05, 19:47
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Fan vad avtändande ni tjejer är som håller på med ert jävligt dåliga mående hela tiden.
Ta och ryck upp er nu för fan.

Håller med, finns inget som är så osexigt..
Citera
2026-02-05, 20:06
Medlem
Dumma kvinna!

Han får inte sex av dig , och sen får han inte kolla porr heller,

Du är typiskt en tjej som är otrogen så fort nån visar intresse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in